Oδήγηση χωρίς… χέρια και ελευθερία θέασης ταινίας εν κινήσει θα είναι σε θέση να προσφέρει στους Αμερικανού η General Motors (GM), σε μια προσπάθειά της να εκσυγχρονίσει τα προϊόντα της σε μια περίοδο που αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες λόγω του ανταγωνισμού.
Η εταιρεία παρουσίασε τη νέα τεχνολογία οδήγησης “χωρίς μάτια” που θα είναι διαθέσιμη από το 2028, στο πλαίσιο μιας νέας τεχνολογικής πρωτοβουλίας που αποκάλυψαν στελέχη της GM στη Νέα Υόρκη την Τετάρτη. Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι η πρωτοβουλία περιλαμβάνει μια τεχνολογία συνομιλητικής τεχνητής νοημοσύνης που θα εισαχθεί στα οχήματα το επόμενο έτος.
Σε τρία χρόνια η GM υπόσχεται ότι η εμπειρία οδήγησης “χωρίς μάτια” θα είναι διαθέσιμη στο SUV Cadillac Escalade IQ
“Φανταστείτε ότι μπαίνετε στο όχημά σας, πατάτε ένα κουμπί και σας οδηγεί στο γραφείο. Ενημερώνεστε για τη δουλειά σας, στέλνετε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή παρακολουθείτε ένα επεισόδιο της αγαπημένης σας σειράς”, δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της GM Mary Barra. “Το αυτοκίνητο σας αφήνει … στη συνέχεια πηγαίνει να πάρει τα ρούχα σας από το καθαριστήριο, να σας βγάλει έξω για δείπνο και επιστρέφει εγκαίρως ώστε να μπορέσετε να οδηγήσετε τα παιδιά σας στον αγώνα ποδοσφαίρου”.
Η εκδοχή του μέλλοντος που φαντάζεται και περιγράφει η Barra απέχει χρόνια, αλλά σε τρία χρόνια η GM υπόσχεται ότι η εμπειρία οδήγησης “χωρίς μάτια” θα είναι διαθέσιμη στο SUV Cadillac Escalade IQ.
Πλήγμα στη GM από τα EV
Φέτος η GM θα δεχτεί πλήγμα 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις δραστηριότητές της στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, λόγω των αλλαγών στην κυβερνητική πολιτική και του τερματισμού των φορολογικών πιστώσεων για τα ηλεκτρικά οχήματα. Η GM έχει ρίξει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια στους στόλους EV της, αλλά δυσκολεύεται να προσελκύσει ομοϊδεάτες καταναλωτές.
“Οι πελάτες θέλουν καθηλωτική τεχνολογία στα οχήματά τους και να παραμένουν συνδεδεμένοι όπου κι αν πηγαίνουν. Αντλούμε από την πλούσια κληρονομιά μας, το σχεδιασμό, τη μηχανική και την κατασκευαστική μας τεχνογνωσία και κάνουμε κάτι εντελώς νέο”, δήλωσε η Barra.
Αυτή η τεχνολογία μπορεί να είναι νέα για τη General Motors, αλλά απέχει πολύ από το να είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που κυκλοφορεί αυτού του είδους την τεχνολογία. Η Stellantis, η Tesla και η Waymo έχουν ήδη αυτοκίνητα χωρίς οδηγό στους δρόμους. (Η Stellantis – μαζί με τη Mercedes και τη Volkswagen – διαθέτουν επίσης δυνατότητες συνομιλιακής τεχνητής νοημοσύνης).
Καμία εταιρεία δεν έχει ακόμη επιτύχει ευρείας κλίμακας εμπορική αξιοποίηση των αυτοκινούμενων αυτοκινήτων, οπότε η GM πιστεύει ότι υπάρχει ακόμη μια ευκαιρία για ηγετική θέση. Αλλά έχει να καλύψει τεράστιο έδαφος.
“Όταν το ξεκινήσουμε, θα δούμε τι θα συμβεί. Μπορεί να είμαστε οι πρώτοι που θα έχουμε ένα προσωπικό αυτοκινούμενο όχημα που θα λειτουργεί, θα είναι ασφαλές και θα είναι σημαντικό. Δεν το βλέπω ως προσπάθεια να φτάσουμε κάποιους. Το βλέπω ως άλμα”, δήλωσε ο Στέρλινγκ ΆντερσονSterling Anderson, Chief Product Officer της GM.
Η Barra και ο πρόεδρος της GM Mark Reuss, οι οποίοι ξεκίνησαν και οι δύο την καριέρα τους στη General Motors τη δεκαετία του 1980, προήδρευσαν στην παρουσίαση της Τετάρτης. Μαζί τους ήταν ο Anderson, ο οποίος ξεκίνησε πριν από έξι μήνες και προηγουμένως εργαζόταν στην Tesla, και ο Dave Richardson, SVP of Software Engineering της εταιρείας, ο οποίος ήρθε πριν από σχεδόν δύο χρόνια από την Apple.
Ο χρόνος δεν είναι με το μέρος της GM. Αυτοκίνητα από κινεζικές εταιρείες όπως η BYD και η Zeekr κερδίζουν γρήγορα μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη λόγω των χαμηλότερων τιμών τους και του τεχνολογικά προωθημένου σχεδιασμού τους. Ωστόσο ο δασμός 100% που έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ στα κινεζικά αυτοκίνητα τα έχει κρατήσει μακριά από την αμερικανική αγορά.
Αλλά αν αυτό αλλάξει, οι εταιρείες αυτές θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια πραγματική πρόκληση για τη GM. Ο Reuss πιστεύει ότι οι προσφορές της GM μπορούν να καταστούν ανταγωνιστικές.
“Δεν πρόκειται να διαλύσουμε τα κινεζικά αυτοκίνητα και να αντιγράψουμε τα κινεζικά αυτοκίνητα”, δήλωσε ο Reuss. “Προχωρήσαμε σε τεχνολογικές επενδύσεις και έρευνα και ανάπτυξη και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε αυτό και πρέπει να είμαστε οι καλύτεροι, τελεία και παύλα. Νομίζω ότι αυτό κερδίζει τον πελάτη”.






































