Starbucks: Ο ακριβός καφές «χαλάει» τη γεύση των κερδών

Μετά από ενάμιση χρόνο πτώσης, η Starbucks επιστρέφει σε θετικό έδαφος, αλλά οι αυξημένες τιμές καφέ και οι δασμοί «ροκανίζουν» τα περιθώρια κέρδους

Starbucks: Ο ακριβός καφές «χαλάει» τη γεύση των κερδών

Με το άρωμα του φρεσκοκαβουρδισμένου καφέ να συνοδεύει μια συγκρατημένη επιστροφή στην ανάπτυξη, η Starbucks επιχειρεί να ξανακερδίσει το κοινό της έπειτα από μήνες πτώσης. Οι διεθνείς αγορές δίνουν ώθηση στην αλυσίδα, αλλά το αυξημένο κόστος των κόκκων arabica, οι δασμοί και η πίεση στις ΗΠΑ χαλούν τη «γεύση» της επιτυχίας.

Το φλιτζάνι της ανάκαμψης έχει μεν γεμίσει, όμως το περιθώριο κέρδους παραμένει… πικρό.

Η δύσκολη «επιστροφή» της Starbucks

Η Starbucks κατέγραψε για πρώτη φορά μετά από σχεδόν δεκαοκτώ μήνες άνοδο στις συγκρίσιμες πωλήσεις της, με ώθηση από τις διεθνείς αγορές, επισημαίνει το Reuters. Ωστόσο, τα περιθώρια κέρδους της δέχθηκαν ισχυρές πιέσεις, καθώς οι τιμές του καφέ εκτοξεύτηκαν σε ιστορικά υψηλά και οι δασμοί αύξησαν το κόστος λειτουργίας.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας, η εικόνα παραμένει πιο «άτονη». Οι καταναλωτές περιορίζουν τις επισκέψεις τους στα καταστήματα, καθώς οι τιμές των προϊόντων –όπως οι δημοφιλείς καπουτσίνο και φραπουτσίνο– έχουν αυξηθεί εξαιτίας της ανόδου της πρώτης ύλης.

Οι καταναλωτές έχουν περιορίσει τις επισκέψεις τους στα καταστήματα

«Back to Starbucks»: Το νέο σχέδιο ανασύνταξης

Ο CEO Brian Niccol, που ανέλαβε τα ηνία τον Αύγουστο του 2024, έχει ξεκινήσει μια ευρεία αναδιοργάνωση με τίτλο «Back to Starbucks».

Το σχέδιο περιλαμβάνει κλείσιμο εκατοντάδων καταστημάτων, απλοποίηση του μενού και επανασχεδιασμό των διαδικασιών εξυπηρέτησης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το τελευταίο τρίμηνο σηματοδοτεί μια «στροφή» για τη δραστηριότητα της αλυσίδας στις ΗΠΑ.

Προειδοποίησε ωστόσο πως η ανάκαμψη δεν θα είναι άμεση, καθώς το κόστος του καφέ θα συνεχίσει να πιέζει τα αποτελέσματα τουλάχιστον για δύο ακόμη τρίμηνα.

Ο καφές που έγινε… πολυτέλεια και η ποικιλία Arabica

Η τιμή της ποικιλίας arabica έχει αυξηθεί πάνω από 20% το 2025, μετά από μια εκρηκτική άνοδο 70% το 2024. Οι αυξήσεις οφείλονται σε γεωπολιτικές εντάσεις, προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και τους νέους δασμούς 50% που επέβαλε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ στις εισαγωγές καφέ από τη Βραζιλία, τη μεγαλύτερη παραγωγό χώρα.

Η τιμή της ποικιλίας arabica έχει αυξηθεί πάνω από 20% το 2025, μετά από μια εκρηκτική άνοδο 70% το 2024

Το αυξημένο κόστος πρώτης ύλης, μαζί με τα ενοίκια, την εργασία και τις επενδύσεις στο δίκτυο, έχουν μειώσει σημαντικά τα περιθώρια λειτουργίας.

Το λειτουργικό περιθώριο της Starbucks έπεσε στο 2,9%, από 14,4% ένα χρόνο πριν, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα 0,52 δολάρια, χαμηλότερα από τις προβλέψεις.

Η Κίνα ανακάμπτει – οι ΗΠΑ «παγώνουν»

Στο διεθνές μέτωπο, οι πωλήσεις ίδιων καταστημάτων αυξήθηκαν κατά 3%, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις, ενώ στην Κίνα σημείωσαν άνοδο 2%, παρά τον σκληρό ανταγωνισμό από τις τοπικές αλυσίδες. Αντίθετα, στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις παρέμειναν στάσιμες και η επισκεψιμότητα μειώθηκε.

Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις παρέμειναν στάσιμες και η επισκεψιμότητα μειώθηκε

Η οικονομική αβεβαιότητα και ο πληθωρισμός οδηγούν τους Αμερικανούς να μειώνουν τα έξοδα για εξόδους και καφέδες. Όπως δείχνουν και τα στοιχεία από άλλες αλυσίδες εστίασης, τα νοικοκυριά με εισόδημα κάτω των 100.000 δολαρίων περιορίζουν αισθητά την κατανάλωση.

Ανάκαμψη μετ’εμποδίων

Παρά την πρώτη θετική ένδειξη, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι η ανάκαμψη της Starbucks θα χρειαστεί χρόνο.

Ο σύμβουλος του κλάδου εστίασης John Gordon σχολίαζει στο Reuters ότι η πορεία βελτίωσης «θα είναι πολύ πιο αργή από ό,τι περίμενε η Wall Street».

Η πορεία βελτίωσης «θα είναι πολύ πιο αργή από ό,τι περίμενε η Wall Street»

Από την πλευρά της, η CFO Cathy Smith τόνισε ότι η εταιρεία παραμένει αισιόδοξη, αν και αναγνωρίζει πως οι «ανακάμψεις δεν είναι ποτέ γραμμικές».

Ο Niccol υποσχέθηκε επίσης πως οι αυξήσεις τιμών θα γίνουν με φειδώ το 2026, ώστε να μην επιβαρυνθεί περαιτέρω ο καταναλωτής.

Ένα brand σε αναζήτηση ισορροπίας

Η Starbucks προσπαθεί να βρει ξανά τη χρυσή ισορροπία ανάμεσα σε ποιότητα, προσιτές τιμές και βιώσιμα κέρδη.

Η παγκόσμια αγορά καφέ αποδεικνύεται πιο ανταγωνιστική από ποτέ – και το στοίχημα για τον αμερικανικό κολοσσό είναι να επαναπροσδιορίσει τι σημαίνει «η εμπειρία Starbucks» σε μια εποχή που κάθε φλιτζάνι κοστίζει λίγο ή ακόμα και αρκετά παραπάνω.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο