Στις 6 Μαρτίου ανακοινώθηκε η απόφαση του ομίλου Fais να εντάξει στο portfolio του τη Harley-Davidson, σηματοδοτώντας μια σημαντική κίνηση για την ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας, επαναφέροντας στο προσκήνιο την εμβληματική μάρκα που είχε αποχωρήσει εδώ και δύο χρόνια.
Το σχέδιο του ομίλου περιλάμβανε τη δημιουργία της νέας αντιπροσωπείας και σέρβις Harley-Davidson Athens σε χώρο επί της Βάρης Κορωπίου (Ηφαίστου 2 & Λεωφ. Ευελπίδων), ο οποίος και άνοιξε τις πόρτες του τον Σεπτέμβριο.
Η παρουσία της Harley στην Ελλάδα δεν είναι νέα, ωστόσο η επιστροφή της είναι εναρμονισμένη με όσα ζητούν σήμερα οι αναβάτες και οι λάτρεις της μάρκας: να δουν και να αγγίξουν από κοντά τα μοντέλα, να δοκιμάσουν και να αγοράσουν signature ρούχα και αξεσουάρ, να πιουν έναν καφέ και να βιώσουν μια διαφορετική αγοραστική εμπειρία που να έχει τη δικής ταυτότητα.
Δεν είναι τυχαίο ότι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης -και δη στο Facebook- έχει δημιουργηθεί μια επίσημη κοινότητα -όπως και αρκετές άλλες ανεπίσημες- με μέλη πελάτες και θαυμαστές του brand που ανταλλάσσουν απόψεις και συζητούν για τη Harley-Davidson.

H Captain America, στο road movie του 1969, Easy Rider (σ.σ. Ξέγνοιαστος Καβαλάρης)
Από το Μιλγουόκι
Η Harley-Davidson από στο Μιλγουόκι των ΗΠΑ φέρει τη σφραγίδα του William S. Harley και του Arthur Davidson (μαζί με τους αδελφούς του, Walter και William A.), οι οποίοι ξεκίνησαν κατασκευάζοντας έναν μικρό κινητήρα για ένα ποδήλατο, αλλά γρήγορα αναπτύχθηκαν, ιδρύοντας την εταιρεία το 1907 και παρουσιάζοντας τον εμβληματικό V-Twin κινητήρα το ίδιο έτος.
Ένα χρόνο αργότερα, μια μοτοσυκλέτα Harley-Davidson «μπήκε» στην αστυνομία του Ντιτρόιτ, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας μακροχρόνιας σχέσης της εταιρείας με τις δημόσιες υπηρεσίες. Μέχρι το 1913, η Harley-Davidson είχε εργοστάσιο 2.000 τετραγωνικών μέτρων και παρήγαγε πάνω από 12.000 μοτοσυκλέτες ετησίως.
Κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η εταιρεία απέστειλε πάνω από 20.000 μοτοσυκλέτες στον αμερικανικό στρατό. Η εταιρεία επιβίωσε από την ύφεση του 1929 και έγινε σύμβολο ελευθερίας και πολιτισμού σε όλο τον κόσμο.
Όταν οι Αθηναίοι είδαν τις πρώτες Harley-Davidson
Ήδη από τον Νοέμβριο του 1953, όπως ενημερώνει η Αστυνομική Επιθεώρησις αρ. 105, η Harley-Davidson WLA χρησιμοποιούνταν από την Ελληνική Χωροφυλακή Τροχαία.
Ήταν όμως τον Αύγουστο του 1959, όταν με διαταγή του τότε Διευθυντή της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αθηνών, της τέως Αστυνομίας Πόλεων, συστήθηκε το «Τμήμα Ασυρματοφόρων Οχημάτων Άμεσης Δράσης», στην Αστυνομική Υποδιεύθυνση Μηχανοκινήτου.
Από το Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς, άρχισε η κυκλοφορία στην Αθήνα των πρώτων τεσσάρων ασυρματοφόρων αυτοκινήτων Ford Sedan, με πλήρωμα σε κάθε περιπολικό αυτοκίνητο έναν Αρχιφύλακα, ως επικεφαλής, τον οδηγό και έναν συνοδό Αστυφύλακα.
Τα αυτοκίνητα αυτά αυξήθηκαν προοδευτικά το 1961 σε δεκαπέντε αυτοκίνητα, ενώ έκαναν την εμφάνισή τους οκτώ μοτοσικλέτες Harley-Davidson στην Αθήνα και τέσσερα αυτοκίνητα και μία μοτοσικλέτα στον Πειραιά.
Στο πλαίσιο αυτό, ένα χρόνο αργότερα, για την περιοχή των προαστίων Πρωτευούσης, ιδρύθηκε στο Μαρούσι το Κέντρο Άμεσης Επέμβασης με αριθμούς κλήσης αρχικά (010379, 010645,010621) που αργότερα έγιναν αριθμός κλήσης «109» και δύναμη τεσσάρων αυτοκινήτων και οκτώ Harley Davidson. Στόχος να καλυφθούν περισσότεροι τομείς των μεγάλων πόλεων, με τις κατευθυντήριες οδηγίες σε Αθήνα και Πειραιά, να δίνονται από το εγκατεστημένο στην Αστυνομική Διεύθυνση Αθηνών Ραδιοτηλεφωνικό Κέντρο, το πασίγνωστο έκτοτε «100».

Harley-Davidson FL Duo Glide, Τροχαία Αθηνών, παρέλαση 1973
Το σύμβολο
Οι μηχανές ενσωματώθηκαν σε αστυνομικές δυνάμεις, κυρίως την αμερικανική και λόγω καταγωγής, ενώ παραμετροποιήθηκαν μοντέλα όπως το Electra Glide, το Road King αλλά και το Sportster 883 για να ταιριάζουν στις αστυνομικές ανάγκες.
H μάρκα ταυτίστηκε με την αίσθηση ελευθερίας, την ανεξαρτησία, με πιο χαρακτηριστική εικόνα στο μυαλό όλων την εμβληματική Harley-Davidson Panhead βαμμένη με την αστερόεσσα, με το προσωνύμιο Captain America, που πρωταγωνιστούσε στο road movie του 1969, Easy Rider (σ.σ. Ξέγνοιαστος Καβαλάρης) με τον Ντένις Χόπερ και τον Πίτερ Φόντα.
Από την Elmec, στον όμιλο Fais
Στην ελληνική αγορά, αρχές της δεκαετίας του ’90, η αντιπροσωπεία της Harley Davidson βρέθηκε στα χέρια της νεοπαγούς τότε Elmec Sports, του Σάμι Φάις, ο οποίος επένδυσε στη διαχρονική του αγάπη για τις μηχανές αλλά και τα γρήγορα αυτοκίνητα.
Παρά το ότι χρόνια αργότερα, η εταιρεία πέρασε στην ιδιοκτησία της οικογένειας Κουτσολιούτσου και του εισηγμένου ομίλου Folli Follie και βγήκε εκτός ταμπλό, μέχρι τα τέλη Ιουνίου του 2009 ήταν η Elmec Sport που αντιπροσώπευε στην Ελλάδα τις μοτοσικλέτες Harley-Davidson και Buell και λειτουργούσε τρία σημεία πώλησης μοτοσικλετών, αξεσουάρ και συναφών ειδών ρουχισμού, καθώς και ισάριθμα συνεργεία, σε Γλυφάδα, Μαρούσι και Θεσσαλονίκη.
Η μητρική προχώρησε λίγο αργότερα σε αλλαγή της στρατηγικής της, σύμφωνα με την οποία η διάθεση των προϊόντων της στην Ευρώπη δεν θα γινόταν πλέον μέσω αντιπροσώπων ανά χώρα, με τη συμφωνία αντιπροσώπευσης να λήγει την 30η Ιουνίου 2009. Τότε οι μοτοσικλέτες Harley-Davidson και Buell εμφάνιζαν κύκλο εργασιών κατά το α΄ τρίμηνο του 2009 στα 900 χιλ. ευρώ από 1 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο, αποτελώντας μόλις το 1,4% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών της Elmec Sport και μόλις το 0,4% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών της Folli-Follie.
Η επόμενη ημέρα της Harley-Davidson
Με το Σάμι Φάις να επανέρχεται από το 2013 και μετά στο retail, ο φερώνυμος όμιλος ήθελε να ενισχύσει το χαρτοφυλάκιό του με το εμβληματικό brand παγκοσμίου φήμης. Όπερ και πέτυχε τον περασμένο Μάρτιο όταν ανακοίνωσε τη μεγάλη επιστροφή με προπαραγγελίες-ρεκόρ και με τις εργασίες για τον ολοκληρωμένο χώρο 1.200 τ.μ. αφιερωμένο στην αυθεντική εμπειρία Harley-Davidson, να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.
Ο όμιλος Fais, ενίσχυσε έτσι περαιτέρω τη θέση του στον χώρο των premium lifestyle και automotive brands, συνεχίζοντας τη στρατηγική του επένδυση σε συνεργασίες που συνδυάζουν κληρονομιά, καινοτομία και εμπειρία, καθώς διαθέτει εκεί αυθεντικά είδη ένδυσης και αξεσουάρ, καθώς και ολοκληρωμένες υπηρεσίες συνεργείου.
 
  
  
  
  
 

















![Ψηφιακά στοιχεία διακίνησης αποθεμάτων [Μέρος 13o]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/09/tax-468440_1280.jpg)




















