Wall Street: Οι επενδυτές αναζητούν στα αποτελέσματα σημάδια διχασμένης οικονομίας

Οι ενδείξεις δείχνουν ότι οι πλουσιότεροι Αμερικανοί ξοδεύουν περισσότερα, ενώ οι Αμερικανοί με χαμηλότερο εισόδημα μειώνουν σημαντικά τις δαπάνες τους

Wall Street: Οι επενδυτές αναζητούν στα αποτελέσματα σημάδια διχασμένης οικονομίας

Καθώς περισσότερες εταιρείες καταναλωτών ετοιμάζονται να ανακοινώσουν τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου αυτή την εβδομάδα, η Wall Street θα παρακολουθεί στενά για σημάδια μιας διχασμένης ή «σχήματος Κ» οικονομίας, καθώς οι καταναλωτές αποκλίνουν στις καταναλωτικές τους συμπεριφορές.

Υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις ότι οι πλουσιότεροι Αμερικανοί ξοδεύουν περισσότερα, ενώ οι Αμερικανοί με χαμηλότερο εισόδημα μειώνουν σημαντικά τις δαπάνες τους, αναφέρει ρεπορτάζ του CNBC.

Ο πληθωρισμός έχει ταξικό πρόσημο

Οι καταναλωτές με χαμηλότερο εισόδημα έχουν πληγεί περισσότερο από την αύξηση του πληθωρισμού και την κλιμάκωση των τιμών σε είδη πρώτης ανάγκης, με την έκθεση του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή αυτού του μήνα να δείχνει αύξηση 0,3% σε μηνιαία βάση, θέτοντας τον ετήσιο ρυθμό πληθωρισμού στο 3%.

Λίγο μετά την δημοσίευση της έκθεσης ΔΤΚ, η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ ενέκρινε την Τετάρτη τη δεύτερη συνεχόμενη μείωση του επιτοκίου, μειώνοντας το βασικό επιτόκιο δανεισμού μίας ημέρας σε ένα εύρος 3,75% έως 4%.

Εν τω μεταξύ, η χώρα εισέρχεται στην πέμπτη εβδομάδα του κλεισίματος της κυβέρνησης, με πολλούς ομοσπονδιακούς υπαλλήλους να μένουν άνεργοι.

Ωστόσο, οι καταναλωτές με την υψηλότερη αγοραστική δύναμη έχουν επωφεληθεί από τα ράλι της χρηματιστηριακής αγοράς και την αύξηση των τιμών των κατοικιών. Στοιχεία από την Έρευνα Κόστους Ζωής της JPMorgan διαπίστωσαν ότι οι καταναλωτές με υψηλότερο εισόδημα ανέφεραν ισχυρότερες ενδείξεις οικονομικής εμπιστοσύνης για το επόμενο έτος.

Τι δείχνουν τα αποτελέσματα

Πρόσφατες ανακοινώσεις κερδών από εταιρείες που αγγίζουν όλους τους τομείς της οικονομίας έχουν δείξει ότι η τάση σε σχήμα Κ αρχίζει να επικρατεί. Αυτή την εβδομάδα, εταιρείες όπως οι Yum Brands , McDonald’s, El.l.f. Beauty, Tapestry και Under Armour ετοιμάζονται να δημοσιεύσουν τριμηνιαίες αναφορές κερδών και θα μπορούσαν να αναφέρουν παρόμοιες τάσεις.

Την περασμένη εβδομάδα, η Chipotle ανέφερε ότι βλέπει καταναλωτές που κερδίζουν λιγότερα από 100.000 δολάρια ετησίως, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% της πελατειακής βάσης της εταιρείας, να ξοδεύουν λιγότερο συχνά λόγω ανησυχιών για την οικονομία και τον πληθωρισμό. Ο διευθύνων σύμβουλος Scott Boatwright υπογράμμισε ότι η εταιρεία αντιμετωπίζει «συνεχείς μακροοικονομικές πιέσεις» με μείωση 0,8% στην επισκεψιμότητα για το τρίμηνο.

Η Coca-Cola ανέφερε στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου ότι τα ακριβότερα προϊόντα όπως το ανθρακούχο νερό Topo Chico και τα πρωτεϊνούχα ροφήματα Fairlife οδηγούν την ανάπτυξή της.

Η Procter & Gamble ανέφερε παρόμοια αποτελέσματα, λέγοντας ότι οι πλουσιότεροι πελάτες αγοράζουν περισσότερο από λιανοπωλητές club, οι οποίοι πωλούν μεγαλύτερα μεγέθη συσκευασιών, ενώ οι αγοραστές με χαμηλότερο εισόδημα αποσύρονται σημαντικά.

Και ορισμένες από τις εταιρείες που ανακοίνωσαν τις οικονομικές επιδόσεις τους αυτή την εβδομάδα έχουν ήδη αναφέρει ότι ενδέχεται να παρατηρούν παρόμοιες συμπεριφορές. Στις αρχές Σεπτεμβρίου, ο διευθύνων σύμβουλος των McDonald’s, Chris Kempczinski, είπε στο “Squawk Box” του CNBC ότι η επέκταση του μενού αξίας της αλυσίδας οφειλόταν σε μια «οικονομία δύο ταχυτήτων».

«Η κίνηση για τους καταναλωτές με χαμηλότερο εισόδημα έχει μειωθεί σε διψήφιο ποσοστό και αυτό συμβαίνει επειδή οι άνθρωποι είτε επιλέγουν να παραλείψουν ένα γεύμα… είτε επιλέγουν απλώς να τρώνε στο σπίτι» είπε.

Η τάση δεν περιορίζεται μόνο στα τρόφιμα και τα ποτά. Στον κόσμο των αυτοκινήτων, οι καταναλωτές που έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν καινούργια οχήματα βρίσκονται σε έξαρση, ενώ όσοι έχουν μεγαλύτερους περιορισμούς στις τιμές δεν αγοράζουν. Οι αθετήσεις και οι κατασχέσεις αυξάνονται, ενώ η μέση τιμή για ένα νέο όχημα σημειώνει ρεκόρ.

Και στον κλάδο των υπηρεσιών, η Hilton ανέφερε νωρίτερα αυτόν τον μήνα ότι είδε μείωση των εσόδων για τις προσιτές μάρκες της, ενώ οι πολυτελείς προσφορές της είχαν εξαιρετικά καλή απόδοση. Ωστόσο, ο Διευθύνων Σύμβουλος Christopher Nassetta δήλωσε στο CNBC τον περασμένο μήνα ότι δεν αναμένει ότι η διχόνοια θα διαρκέσει πολύ περισσότερο.

«Η δική μου πεποίθηση είναι ότι καθώς εξετάζουμε το τέταρτο τρίμηνο και ιδιαίτερα το επόμενο έτος, θα δούμε μια πολύ μεγάλη μετατόπιση σε αυτές τις δυναμικές, που σημαίνει ότι δεν νομίζω ότι θα συνεχίσετε να έχετε αυτή τη διχόνοια», είπε ο Nassetta. «Αυτό δεν σημαίνει ότι πιστεύω ότι οι υψηλές τιμές θα χειροτερέψουν ή θα είναι κακές. Απλώς πιστεύω ότι οι μεσαίες και οι χαμηλές τιμές θα ανέβουν.»

OT FORUM - Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ

6 και 7 Νοεμβρίου 2025 | Μικρό Χρηματιστήριο

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ
OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο