Σε μια προσπάθεια να υπερδιπλασιάσει τον αριθμό των καφέ της στην Κίνα, η Starbucks συμφώνησε να πουλήσει το πλειοψηφικό της μερίδιο στις κινεζικές δραστηριότητές της στον όμιλο ιδιωτικών κεφαλαίων Boyu Capital, με στόχο τον σχηματισμό μιας κοινοπραξίας αξίας 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η αλυσίδα καφέ ανέφερε ότι η Boyu, με έδρα το Χονγκ Κονγκ, θα κατέχει ποσοστό έως και 60% στα 8.000 καταστήματά της στην Κίνα, ενώ η Starbucks θα έχει ποσοστό 40% και θα συνεχίσει να κατέχει το εμπορικό σήμα Starbucks . Υπογράμμισε επίσης, ότι θα παραχωρήσει την άδεια χρήσης του εμπορικού σήματος και της πνευματικής ιδιοκτησίας στη νέα κοινοπραξία.
Η Starbucks εδώ και μήνες αναζητούσε επενδυτές για να πουλήσει ένα μερίδιο στην επιχείρηση στην Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη μετά τις ΗΠΑ, με καθαρά έσοδα 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά το οικονομικό έτος 2024.
Μετά την άφιξή της στην ηπειρωτική Κίνα το 1999, η ταχεία επέκταση της Starbucks βοήθησε στην εισαγωγή της κουλτούρας του καφέ στη χώρα.
Ωστόσο, η επιχείρηση έχει επιβραδυνθεί πρόσφατα εν μέσω των lockdown λόγω της πανδημίας, της οικονομικής επιβράδυνσης και της ανόδου πιο προσιτών τοπικών ανταγωνιστών. Ο σκληρότερος ανταγωνισμός οδήγησε την Starbucks να μειώσει τις τιμές σε ορισμένα ροφήματα το περασμένο καλοκαίρι.
Το στοίχημα της Starbucks
Κατά την αξιολόγηση των προσφορών από πέντε υποψηφίους τον περασμένο μήνα, η Boyu και ο αμερικανικός όμιλος ιδιωτικών κεφαλαίων Carlyle αναδείχθηκαν ως οι κορυφαίοι υποψήφιοι, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times τον περασμένο μήνα.
Η Starbucks δήλωσε ότι η συνολική αξία των δραστηριοτήτων λιανικής πώλησης στην Κίνα θα ξεπεράσει τα 13 δισεκατομμύρια δολάρια, η οποία περιλαμβάνει τα έσοδα από την πώληση στην Boyu, την αξία του διατηρημένου μεριδίου της στην κοινοπραξία τους και τη μελλοντική αξία των πληρωμών αδειοδότησης.
Η Starbucks στοχεύει να επεκταθεί σε έως και 20.000 καταστήματα στην Κίνα — ένας αριθμός που θα ξεπεράσει τον τρέχοντα αριθμό καταστημάτων της στη Βόρεια Αμερική.
Ο Brian Niccol, διευθύνων σύμβουλος της Starbucks, δήλωσε: «Η βαθιά τοπική γνώση και εμπειρία της Boyu θα βοηθήσει στην επιτάχυνση της ανάπτυξής μας στην Κίνα, ειδικά καθώς επεκτεινόμαστε σε μικρότερες πόλεις και νέες περιοχές. Βρήκαμε έναν συνεργάτη που συμμερίζεται τη δέσμευσή μας για μια εξαιρετική εμπειρία συνεργασίας και εξυπηρέτηση πελατών παγκόσμιας κλάσης».
Η Starbucks δήλωσε ότι η Boyu θα αποκτήσει το μερίδιό της στην επιχείρηση «με βάση μια επιχειρηματική αξία χωρίς μετρητά και χρέη περίπου 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων».
Μεταξύ των άλλων επενδυτών που υπέβαλαν προσφορές για συμμετοχή στην επιχείρηση στην Κίνα ήταν η HongShan Capital Group του Neil Shen, η Primavera Capital και η FountainVest, όπως είχε αναφέρει προηγουμένως η FT.
Μετά από απότομες μειώσεις στις πωλήσεις νωρίτερα φέτος, οι δραστηριότητες της Starbucks στην Κίνα έχουν σταθεροποιηθεί πιο πρόσφατα. Οι συγκρίσιμες πωλήσεις των καταστημάτων αυξήθηκαν κατά 2% σε ετήσια βάση στο τρίμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο, με αύξηση 9% στις συναλλαγές να αντισταθμίζεται εν μέρει από μείωση 7% στο μέσο ποσό που δαπανήθηκε.
OT FORUM - Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
6 και 7 Νοεμβρίου 2025 | Μικρό Χρηματιστήριο
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ





































