Σε μια εποχή διαρκών ανακατατάξεων, όπου οι νέες ευκαιρίες συνυπάρχουν με τις προκλήσεις και την αβεβαιότητα, υπάρχουν εταιρείες που αποδεικνύουν πως η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα που συνεχίζουν να χτίζουν με συνέπεια και σχέδιο την μεγέθυνσή τους, μέσα από τον συνεχή μετασχηματισμό τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο όμιλος Fourlis, ο οποίος με πολυσχιδή δραστηριότητα, διεθνή προσανατολισμό και δυναμικές κινήσεις προχωρά σε νέο κύκλο ανάπτυξης.
Για τα επόμενα βήματα ανάπτυξης και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η επιχειρηματικότητα σήμερα, θα μιλήσει στο 6ο ΟΤ Forum που διοργανώνει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος με θέμα: «Η επιχείρηση του μέλλοντος: Μετασχηματισμός και παραγωγή προστιθέμενης αξίας» στις 6 και 7 Νοεμβρίου, ο πρόεδρος και βασικός μέτοχος του Ομίλου Fourlis, Βασίλης Φουρλής, παρουσιάζοντας το όραμα μιας εταιρείας που επενδύει, μετασχηματίζεται και αναπτύσσεται με σταθερό ρυθμό.
Επενδύσεις με σχέδιο και προοπτική
Ο όμιλος Fourlis έχει οικοδομήσει ένα συμπαγές επιχειρηματικό οικοσύστημα που στηρίζεται στους εξής πυλώνες: το λιανεμπόριο οικιακού εξοπλισμού μέσω της IKEA, τον αθλητισμό με τα INTERSPORT και Foot Locker, την υγεία και ευεξία με τη Holland & Barrett, τις υπηρεσίες εφοδιαστικής αλυσίδας μέσω της θυγατρικής του Trade Logistics καθώς και τη στρατηγική συμμετοχή στην TRADE ESTATES ΑΕΕΑΠ, εταιρεία επενδύσεων σε ακίνητη περιουσία.
Ο όμιλος αναπτύσσει τα εμπορικά του concepts με βάση ένα πολυκαναλικό και γεωγραφικά διευρυμένο μοντέλο λιανικής, το οποίο προσαρμόζεται στις ανάγκες και τις αγοραστικές συνήθειες του σύγχρονου καταναλωτή. Στον κλάδο οικιακού εξοπλισμού, η ΙΚΕΑ εστιάζει στη δημιουργία νέων σημείων πώλησης, τόσο σε μεγάλα καταστήματα όσο και σε μικρότερα urban formats, ενισχύοντας παράλληλα το ηλεκτρονικό κανάλι και τις υπηρεσίες εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης, με στόχο τη διαμόρφωση μιας πλήρως ολοκληρωμένης πολυκαναλικής εμπειρίας.
Στον χώρο του αθλητισμού, η INTERSPORT συνεχίζει την ανάπτυξη του φυσικού της δικτύου ως κεντρικού άξονα της στρατηγικής της, επεκτεινόμενη σε αστικά κέντρα και περιφερειακές αγορές υψηλής δυναμικής, ενώ ταυτόχρονα επενδύει στην τεχνολογική αναβάθμιση των καταστημάτων και στη διασύνδεση φυσικού και ψηφιακού καναλιού για την ενίσχυση της omnichannel εμπειρίας.
Παράλληλα, η Foot Locker ακολουθεί στρατηγική γεωγραφικής επέκτασης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με στόχο την ανάπτυξη ενός εκτεταμένου δικτύου καταστημάτων, συνδυάζοντας φυσική παρουσία και ψηφιακές δυνατότητες για την ενίσχυση της θέσης της στο αθλητικό athleisure retail. Τέλος, η Holland & Barrett επικεντρώνεται στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand και τη συνεχή ενίσχυση του ηλεκτρονικού καναλιού της, ανταποκρινόμενη στη διευρυνόμενη ζήτηση για προϊόντα υγείας και ευεξίας.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στο επίκεντρο
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι βασικός πυλώνας της στρατηγικής ανάπτυξης του ομίλου Fourlis, αντανακλώντας τις ευρύτερες εξελίξεις που διαμορφώνουν τον κλάδο της οργανωμένης λιανικής. Καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πλέον ευέλικτες, άμεσες και εξατομικευμένες εμπειρίες, ο όμιλος προχωρά συστηματικά σε επενδύσεις που αναβαθμίζουν τόσο τα φυσικά όσο και τα ψηφιακά κανάλια εξυπηρέτησης, υιοθετώντας το μοντέλο του ολοκληρωμένου omnichannel retail.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη βελτίωση των ψηφιακών καναλιών του ομίλου. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα των brands έχουν ανασχεδιαστεί ώστε να προσφέρουν ταχύτερη πλοήγηση, ευκολότερη πρόσβαση σε προϊόντα και δυνατότητες εξατομίκευσης με τη βοήθεια εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης
Ωστόσο, ο ψηφιακός μετασχηματισμός στον όμιλο Fourlis δεν περιορίζεται στην εμπειρία του τελικού καταναλωτή, αλλά εκτείνεται στον πυρήνα των λειτουργικών διαδικασιών. Τα Κέντρα Διανομής έχουν εκσυγχρονιστεί σε μεγάλο βαθμό, με την εισαγωγή αυτοματισμών, ρομποτικών συστημάτων και λύσεων τεχνητής νοημοσύνης που διευκολύνουν τη διαχείριση αποθεμάτων και τη βέλτιστη ροή προϊόντων από τους προμηθευτές προς τα καταστήματα και τις ηλεκτρονικές παραγγελίες. Οι τεχνολογικές αυτές επενδύσεις ενισχύουν την αποδοτικότητα, μειώνουν το λειτουργικό κόστος και επιταχύνουν τους χρόνους παράδοσης, συμβάλλοντας καθοριστικά στη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του ομίλου.
Συνολικά, ο ψηφιακός μετασχηματισμός στον όμιλο συνιστά μία δυναμική και εξελικτική διαδικασία, που συνδυάζει την τεχνολογική καινοτομία με τη διαρκή βελτιστοποίηση της εμπειρίας του πελάτη και των εσωτερικών λειτουργιών. Με την αξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, αυτοματισμών και εξελιγμένων υποδομών, ο όμιλος συμβάλλει καθοριστικά στη διαμόρφωση του λιανεμπορίου του μέλλοντος, διατηρώντας σταθερό προσανατολισμό στην ποιότητα εξυπηρέτησης και τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για τον καταναλωτή.
Με πάνω από 4.400 εργαζόμενους και παρουσία σε 4 χώρες
Ο όμιλος Fourlis δείχνει ότι η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα μπορεί να έχει μέλλον όταν υπάρχει σχέδιο και προσαρμοστικότητα. Με παρουσία σε τέσσερις χώρες, περίπου 600 εκατ. ευρώ εκτιμώμενες πωλήσεις το 2025, περισσότερους από 4.400 εργαζομένους, και το 40% του κύκλου εργασιών να πραγματοποιείται στο εξωτερικό, ο όμιλος χτίζει μια νέα εποχή ανάπτυξης, με έμφαση στην καινοτομία και την παραγωγή αξίας.
Η συμμετοχή του Βασίλη Φουρλή στο 6ο ΟΤ Forum αναμένεται να φωτίσει αυτή την πορεία: τη δυναμική μιας εταιρείας που συνεχίζει να επενδύει, να καινοτομεί και να αποδεικνύει ότι, ακόμη και σε ένα περιβάλλον προκλήσεων, υπάρχει χώρος για πρόοδο και δημιουργία αξίας.
Το 6ο OT FORUM, το οποίο θα μεταδοθεί live μέσω των ιστοσελίδων του Οικονομικού Ταχυδρόμου (ot.gr) και του in.gr, θα φιλοξενήσει για δύο ημέρες κορυφαίους επιχειρηματίες, μάνατζερ, στελέχη της αγοράς, καθώς και εκπροσώπους της κυβέρνησης, της αντιπολίτευσης και της ακαδημαϊκής κοινότητας, οι οποίοι θα συζητήσουν για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων και της οικονομίας. Η δημοσιογραφική ομάδα του Οικονομικού Ταχυδρόμου θα καλύψει με εγκυρότητα και αμεσότητα όλες τις εξελίξεις του συνεδρίου, παρέχοντας στους αναγνώστες όλες τις σημαντικές πληροφορίες.
Το 6ο OT FORUM που θα πραγματοποιηθεί στις 6 και 7 Νοεμβρίου, στον φιλόξενο και ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Μικρού Χρηματιστηρίου Αθηνών.














![Ξενοδοχεία: Υψηλότερες τιμές, χαμηλότερες πληρότητες για το 2025 [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/10/Athens-hotels-1024x682-1.jpg)























