Η παραίτηση του διοικητή, του επικεφαλής των ΕΛΤΑ Γρηγόρη Σκλήβα, δεν είναι τίποτα άλλο από την έντονη, επιτέλους, αντίδραση της οικονομικής επιστήμης στον ευτελισμό που υφίσταται στην Ελλάδα διαχρονικά από το πολιτικό σύστημα για κομματικές και μόνο σκοπιμότητες. Αυτόν τον ευτελισμό δεν θέλησε να συνεχίσει να υφίσταται ο άξιος οικονομολόγος Γρηγόρης Σκλήβας και έπραξε αυτό που πρότεινε με την έκθεσή του επί του ισολογισμού του 2024 της μονίμως και διαχρονικώς ζημιογόνου δημόσιας επιχείρησης ένας άλλος επιστήμων, ο ανεξάρτητος ορκωτός ελεγκτής – λογιστής εφαρμόζοντας ακριβώς τις βασικές λογιστικές που ορίζονται από τον κωδικοποιημένο Νόμο 2190/1020, όπως έχει τροποποιηθεί και συμπληρωθεί πολλές φορές και ιδιαίτερα το 2018.
Ο ανεξάρτητος, λοιπόν, ορκωτός ελεγκτής – λογιστής έφερε τον επιστήμονα Γρηγόρη Σκλήβα προ των επιστημονικών ευθυνών του να εφαρμόσει τις βασικές λογιστικές αρχές και τον Νόμο τονίζοντας, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Η διοίκηση είναι υπεύθυνη για την αξιολόγηση της ικανότητας της εταιρείας και του οµίλου να συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους, γνωστοποιώντας όπου συντρέχει τέτοια περίπτωση, τα θέµατα που σχετίζονται µε τη συνεχιζόµενη δραστηριότητα και τη χρήση της λογιστικής αρχής, εκτός και εάν η διοίκηση είτε προτίθεται να ρευστοποιήσει την εταιρεία και τον όµιλο ή να διακόψει τη δραστηριότητά τους ή δεν έχει άλλη ρεαλιστική εναλλακτική επιλογή από το να προβεί σ ’αυτές τις ενέργειες».
Έτσι, με την παραίτησή του ο κ. Σκλήβας βροντοφώναξε, όπως ο Αριστοτέλης για τον Πλάτωνα, ότι «φίλη η καρέκλα, φιλτάτη δε η επιστημονική αλήθεια». Και η αλήθεια, ότι δεν κοίταξε το πεύκο, αλλά το φλεγόμενο δάσος του χρέους από τέτοια πολιτοκοκομματικά δημαγωγικά τερτίπια και τις συνέπειες στην οικονομία και τους ειλικρινείς και συνεπείς φορολογούμενους και πράγματι εργαζόμενους. Δηλαδή, δίδαξε, μαζί με τον ορκωτό ελεγκτή – λογιστή ότι η συνέχιση της δραστηριότητας μιας σφόδρα και μονίμως ζημιογόνου δημόσιας, καθώς και ιδιωτικής επιχείρησης προϋποθέτει με τη χρήση της λογιστικής τον μετασχηματισμό της δημόσιάς της με την παρουσίαση κερδών ή αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 140,1 εκατ. ευρώ για να μη κλείσει, όπως ορίζει ο Νόμος, αλλά και να μη συντηρείται, όπως τώρα επί χρόνια, με συνεχείς αυξήσεις κεφαλαίων που πηγαίνουν απευθείας σε αύξηση του χρέους. Ο άξιος και θαρραλέος επιστήμων δεν θέλησε να συνεχίσει αυτή την ολέθρια τακτική και παραιτήθηκε παραδίδοντας στη χλεύη όλους τους ίδιους επί δεκαετίες θορυβωδώς διαμαρτυρομένους Αθηνών και πάσης Ελλάδος «πονόψυχους» τάχα του πολιτικού συστήματος (αρχηγοί κομμάτων, υπουργοί, βουλευτές, δήμαρχοι κλπ) κατά της απόφασης (επιτέλους και μία οικονομικά σωστή!!!) για κλείσιμο ζημιογόνων υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ στην έρημη κυρίως ελληνική επαρχία. Δηλαδή, ο κ. Σκλήβας δεν θέλησε να συνεχίσει την τακτική της συνεχούς διόγκωσης του χρέους με «βερεσέδια»!
Να πληρώσουν τα 140,1 εκατ. ευρώ για αύξηση κεφαλαίου οι διαμαρτυρόμενοι Αθηνών και πάσης Ελλάδος κι όχι οι φορολογούμενοι!
Δηλαδή, για να μη λειτουργούν παρανόμως και εσαεί ζημιογόνως τα ΕΛΤΑ πρέπει η γενική συνέλευση (το κράτος δηλαδή) και ο αρμόδιος υπουργός να αποφασίσουν την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 140,1 εκατ. ευρώ, που θα πάνε απευθείας σε περαιτέρω αύξηση του χρέους και που δεν θα το πληρώνουν ο Μητσοτάκης, ο Ανδρουλάκης, ο Κασσελάκης, ο Φάμελλος, οι δήμαρχοι κι άλλοι, για παράδειγμα, αλλά τα μόνιμα υποζύγια ενός ολοένα αυξανόμενου φορολογικού βάρους, οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι, και οι καταναλωτές με τον συνεχώς αυξανόμενο αντιλαϊκό ΦΠΑ!
Δυστυχώς, το «γράμμα» με τη «λυπητερή», που έφεραν και σήμερα τα ΕΛΤΑ και που «παραδόθηκε» ήδη από … 1990 με την αύξηση του χρέους κατά 43,7 μονάδες από μαζεμένη εγγραφή των «κρυφών χρεών» (κι από τα ΕΛΤΑ!) των προηγούμενων χρόνων δεν ανοίχθηκε ή δεν διαβάστηκε ή πετάχτηκε εις τον Κάλαθον από όλο το πολιτικό σύστημα, με τα εφιαλτικά αποτελέσματα, που παρουσιάζω στον παρατιθέμενο πίνακα: Το χρέος θα ήταν σήμερα (το 2024) …17,5% του ΑΕΠ κι όχι 154% του ΑΕΠ, αν την περίοδο 1990-2024 δεν επιβαρυνόταν από αυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων ή αναλήψεις χρεών και πληρωμή εγγυήσεων δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών κατά … 97,1 μονάδες!!!
Βλέποντας όλα αυτά διερωτήθηκα για μιαν ακόμα φορά ως φορολογούμενος: «Καλά, με ποιους είναι; Με εμένα ή με το χρέος – λύκο», ενθυμούμενος κάθε φορά το γνωστό κλασικό ανέκδοτο των δύο ανασφαλών στο δάσος φίλων: Δύο φίλοι ήταν στο δάσος και συζητούσαν τι να κάνουν αν έρθει ο λύκος. Ο ένας λέει: «Αν έρθει ο λύκος, πρέπει να τρέχεις όσο πιο γρήγορα μπορείς!» Ο άλλος του απαντά: «Κι εσύ; Τι θα κάνεις εσύ;» και ο πρώτος λέει: «Εγώ θα τρέξω πίσω σου!». Το δίδαγμα: Αντί να προσφέρει μια «σωστή» ή «αποδοτική» λύση για την αντιμετώπιση του κινδύνου, ο δεύτερος φίλος εκμεταλλεύεται την κατάσταση προς όφελός του, βασιζόμενος στην αρχική εντολή του πρώτου!
Ανδρέας Παπανδρέου: «Ή το έθνος θα φάει το χρέος ή το χρέος το έθνος», αλλά το … «μπούκωνε», όπως κι όλοι οι επόμενοι και οι… σημερινοί!
Συνειρμικά με τον κίνδυνο του λύκου, που αγνόησε ο κ. Σκλήβας, θυμήθηκα ιδιαίτερα τη γνωστή ρήση του Ανδρέα Παπανδρέου ως πρωθυπουργού «ή το έθνος θα φάει το χρέος ή το χρέος το έθνος»!, Αλλά, δυστυχώς, μολονότι διαπρεπής οικονομολόγος ,συνεχώς το «μπούκωνε» και, έτσι, καρδαμωμένο τελικά … έφαγε και τρώει ακατάπαυστα τη χώρα, καθώς, μαζί και με όλους τους μετέπειτα και σημερινούς ίδιους σχεδόν «πονόψυχους» διαχειριστές εθνικών πόρων, έκανε την Ελλάδα από μηδέν σχεδόν χρέος πριν από πενήντα μόνιμη πρωταθλήτρια σε υπερχρέωση στην Ευρώπη και χέρι – χέρι την οδήγησαν στη συνεχιζόμενη υπούλως (όπως και στη δεκαετία του 2000) κρίση του 2008 και στα τρία Μνημόνια, τα οποία θα πληρώνουν δύο και τρεις γενεές έως (σύμφωνα με τα σημερινά στοιχεία) το 2071 με ένα ετήσιο κόστος εξυπηρέτησης των δανείων άνω των 12 δισ. ευρώ, που αποτελεί κι αυτό, ως ποσοστό του ΑΕΠ, αρνητικό ευρωπαϊκό ρεκόρ!
Ευτυχώς, ο κ. Σκλήβας δεν έκανε αυτό που κάνουν τώρα και έκαναν όλοι οι τάχα υπεύθυνοι διαχειριστές των εθνικών πόρων (φόροι, δάνεια κλπ) επί δεκαετίες, δηλαδή δεν διαβάζουν ή δεν θέλουν να διαβάζουν εκθέσεις ανώτατων θεσμικών ελεγκτικών οργάνων (Ελεγκτικό Συνέδριο) ή εκθέσεις των διοικητών της Τράπεζας της Ελλάδος ή διεθνών οργανισμών (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ΟΟΣΑ, ΔΝΤ), ντόπιων ερευνητικών οργανισμών (ΚΕΠΕ, ΙΟΒΕ κλπ) και, φυσικά, εκθέσεις των ορκωτών ελεγκτών – λογιστών που συνοδεύουν τις οικονομικές καταστάσεις (ισολογισμός), όπως εκείνη των ΕΛΤΑ του 2024. Στην έκθεση αυτή επαναλαμβάνονται οι ίδιες επισημάνσεις – σημειώσεις επί δεκαετίες όχι μόνο για τον παραπάνω δημόσιο οργανισμό, αλλά για δεκάδες άλλους μεγάλους, όπως προκύπτει από τις ετήσιες αναλύσεις ισολογισμών τους που είχα εγκαινιάσει ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1970 στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» αξιοποιώντας τη Λογιστική που διδάχθηκα στο πανεπιστήμιο στην οικονομική δημοσιογραφία, προς όφελος των αναγνωστών! Από τις ετήσιες αυτές έρευνες – αναλύσεις μου προέκυπταν τέρατα και σημεία όχι μόνο σχετικά με παραβάσεις βασικών λογιστικών αρχών, αλλά και του βασικού Νόμου 2190/1920, καθώς πολλοί δημόσιοι, κυρίως ζημιογόνοι, οργανισμοί λειτουργούσαν παρανόμως, δηλαδή κατά παράβαση του κωδικοποιημένου Νόμου 2190/1920 (όπως έχει τροποποιηθεί στη συνέχεια), που προέβλεπε (άρθρο 47 του Νόμου 2190/1920» τη λύση της λειτουργίας ή την υιοθέτηση άλλου μέτρου (αύξηση μετοχικού κεφαλαίου) στην περίπτωση που το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρίας γινόταν κατώτερο από το μισό (1/2) του μετοχικού κεφαλαίου. Μάλιστα, στον ίδιο νόμο, στο άρθρο 48 του Νόμου 2190/1920 αναφερόταν ότι «η εταιρεία μπορεί να λυθεί με δικαστική απόφαση μετά από αίτηση οποιουδήποτε έχει έννομο συμφέρον», ακόμα και ο … αρμόδιος υπουργός!
Τί έκανε ο αρμόδιος υπουργός ή αρμόδιοι υπουργοί; Ή άφηναν τους σφόδρα ζημιογόνους μεγάλους δημόσιους οργανισμούς (δεκάδες όπως προκύπτει από τις αναλύσεις μου που προανέφερα!) να λειτουργούν παρανόμως ή αποφάσισε την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου από τον μοναδικό μέτοχο, το κράτος, με τεράστια ποσά που έως το 1990 ήταν «κρυφά χρέη» ή «βερεσέδια», δηλαδή πήγαιναν σε αύξηση του χρέους. Αυτά τα «κρυφά χρέη» ή «βερεσέδια» πήραν τη μορφή χιονοστιβάδας, ώσπου μας πήρε χαμπάρι και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πίεσε τον τότε πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Μητσοτάκη να τα μαζέψει και να πάει φανερά στο χρέος το οποίο αυξήθηκε κατά … 44% μόνο και μόνο απ΄αυτά τα βερεσέδια!
Κωνσταντίνος Μητσοτάκης 2002: «Μάζεψα τα βερεσέδια του ΠΑΣΟΚ και κατηγορήθηκα από το … ίδιο ότι πέταξα το χρέος στα ύψη»
Τα είπε όλα αυτά έντονα και με απογοήτευση ο πρώην τότε πρωθυπουργός και επίτιμος πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Μητσοτάκης κατά την παρουσίαση, μαζί με τον τότε πρόεδρο του Νίκο Κωνσταντόπουλο και τον πρώην υπουργό Γεράσιμο Αρσένη, του βιβλίου μου «Η μεγάλη φούσκα της οικονομίας, 1981-2001» (Εκδόσεις Παπαζήση) στη Στοά του Βιβλίου το 2002. Παραθέτω το σχετικό απόσπασμα της ομιλίας του:
«Αυτά αν ανασύρει τα αρχεία του ο φίλος μας ο Στεργίου θα μπορούσα να σας αναφέρω μια ατέλειωτη σειρά προβλημάτων, τα οποία μένουν άλυτα, χρεών τα οποία σωρεύονται. Το κρυφό χρέος, το κρυφό έλλειμμα, για το οποίο χρόνια μιλούσα, τώρα μόνο γίνεται κατανοητό το πρόβλημα στην Ελλάδα ότι περνούμε ελλείμματα χωρίς να τα περνούμε από τον προϋπολογισμό. Εκανα μια έρευνα και είδα ότι περίπου το μισό του δημοσίου χρέους δεν έχει περάσει από τον προϋπολογισμό. Γίνεται κρυφός ή καμιά φορά φανερός δανεισμός, πολλές φορές καταπίπτουν εγγυήσεις. Έρχεται μία κυβέρνηση λογική και τα μαζεύει. Αυτό κάναμε ως Νέα Δημοκρατία. Μάζεψα τα ασυμμάζευτα, και τότε λέγανε ότι «πέταξε ο Μητσοτάκης το δημόσιο χρέος τα ύψη»! Επειδή το μάζεψα και το παρουσίασα…»
Και πρόσθεσε ως παρακαταθήκη, η οποία όμως δεν εφαρμόζεται ούτε από τον γιό του, τον σημερινό πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη:
«Αλλά υπάρχει ένα δεύτερο πρόβλημα. Η ανάγκη ειλικρίνειας. Προσπαθούμε να δώσουμε μια ψεύτικη εικόνα της πραγματικότητας. Είναι ανάγκη να πούμε την αλήθεια στον ελληνικό λαό; Να τη λέμε πάντοτε. Δεν μπορεί μια κυβέρνηση να στηρίζεται στο ψέμα, δεν μπορούμε να ωραιοποιούμε τα δεδομένα γιατί από εκεί και πέρα πληρώνονται. Η οικονομία εκδικείται. Αυτό είναι χωρίς καμιά αμφιβολία ένα αξίωμα που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση».
Οι οικονομικοί νόμοι είναι πολύ φιλέκδικοι, όπως μού έλεγε ο αείμνηστος καθηγητής μου και ακαδημαϊκός Άγγελος Αγγελόπουλος. Κι αυτούς τους φιλέκδικους οικονομικούς νόμους παρουσιάζει(όπως επί δεκαετίες για πολλούς άλλους μεγάλους δημόσιους οργανισμούς) στην έκθεσή του επί του ισολογισμού του 2024 για τα ΕΛΤΑ ο ορκωτός ελεγκτής – λογιστής, αλλά αποστρέφουν το πρόσωπό τους, όπως κάνουν επί δεκαετίες, οι μονίμως διαμαρτυρόμενοι, μολονότι είναι οι ίδιοι διαχειριστές των εθνικών πόρων και πριν από την κρίση του 2008 και επί Μνημονίων και μετά το 2018 χωρίς τάχα Μνημόνια, διότι ξέρουν ότι τα εφιαλτικά αποτελέσματά τους από την κακοποίηση της οικονομικής επιστήμης τα πληρώνει η χώρα, οι φορολογούμενοι, οι εργαζόμενοι, οι ιδιωτικές επιχειρήσεις!
Ο έλεγχος των ισολογισμών δεν είναι διακοσμητικός, αλλά υποχρεωτικός και χρήσιμος για τους πολίτες
Για τους λόγους αυτούς θεσμοθετήθηκε ο έλεγχος των ισολογισμών και των δημόσιων οργανισμών από ορκωτούς λογιστές. Ο Μάριος Τσιμάρας, ο θεμελιωτής της Ιδιωτικής Οικονομίας και Λογιστικής στην Ελλάδα, καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΑΣΟΕΕ) Μάριος Τσιμάρας, αλλά και όλοι οι καθηγητές μου της Λογιστικής επιμόνως και συνεχώς τόνιζαν στα αμφιθέατρα των πανεπιστημίων ότι η Λογιστική δεν είναι μία απλή «καταστιχογραφία», αλλά είναι η επιστήμη που εντοπίζει, καταχωρεί, επεξεργάζεται και παρουσιάζει τα οικονομικά γεγονότα ιδιωτικών και δημόσιων οικονομικών μονάδων και στη συνέχεια συντάσσει σχετικές ειδικές εκθέσεις, ώστε τα ενδιαφερόμενα μέρη να είναι σε θέση να λαμβάνουν, κατά το δυνατόν ορθολογικές, οικονομικές αποφάσεις. Για τον λόγο αυτόν ο κωδικοποιημένος νόμος 2190/1920 πρόβλεπε την υποχρεωτική έκθεση των ορκωτών ελεγκτών-λογιστών επί των ετήσιων λογιστικών καταστάσεων (ισολογισμός, κ.λπ.) των ανωνύμων εταιρειών αυτών, η οποία περιελάμβανε ελεγκτική γνώμη σχετικά με την πραγματική οικονομική κατάσταση της εταιρείας, καθώς και μια ξεχωριστή γνώμη για τη σχετική ετήσια έκθεση διαχείρισης. Σημειώνεται ότι η νομοθεσία για τις ανώνυμες εταιρείες έχει τροποποιηθεί κυρίως με τον νόμο (4548/2018, ενώ οι υποχρεώσεις και οι κανόνες για τις εκθέσεις των ορκωτών ελεγκτών καθορίζονται πλέον από τη νέα νομοθεσία, όπως από τους Νόμους 3693/2008, 3919/2011 και 4449/2017, που καθορίζουν την ανάγκη και τους κανόνες για τον έλεγχο των ανωνύμων εταιρειών.

Σημειώσεις σοκ του ανεξάρτητου ορκωτού ελεγκτή – λογιστή επί του ισολογισμού 2024 των ΕΛΤΑ
Αλλά, αφού οι εκθέσεις ή τα πιστοποιητικά των ορκωτών ελεγκτών – λογιστών είναι απλώς διακοσμητικές, δηλαδή δεν εφαρμόζονται όπως επιτάσσει ο Νόμος, ας… καταργηθούν, όπως και το Ελεγκτικό Συνέδριο με τις εκθέσεις σοκ επί των κρατικών ισολογισμών, των ανεξάρτητων αρχών, το Δημοσιονομικό Δίκαιο, το Δημόσιο Λογιστικό και να κάνει η κάθε κυβέρνηση, ο κάθε υπουργός και η κάθε αντιπολίτευση του κεφαλιού τους! Διαβάστε, λοιπόν, μερικές μόνο από τις σημειώσεις του ορκωτού ελεγκτή – λογιστή επί του ισολογισμού των ΕΛΤΑ του 2024:
-Κατά την 31η Δεκεµβρίου 2024, ο όµιλος και η εταιρεία παρουσιάζουν ζηµιές µετά φόρων ποσού 8.372.000 ευρώ και 11.248.000 ευρώ αντίστοιχα και το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων του οµίλου και της εταιρείας έχουν καταστεί αρνητικό κατά 140.111.000 ευρώ και κατά 140.111.000 ευρώ αντίστοιχα και ως εκ τούτου συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παρ.4 του άρθρου 119 του Ν.4548/2018, βάσει του οποίου το Διοικητικό Συµβούλιο υποχρεούται να συγκαλέσει τη γενική συνέλευση των µετόχων µε θέµα τη λήψη των κατάλληλων µέτρων!
-Το σύνολο της αξίας των βραχυπρόθεσµων υποχρεώσεων του οµίλου και της εταιρείας υπερβαίνει τη συνολική αξία των κυκλοφορούντων περιουσιακών στοιχείων. Τα παραπάνω γεγονότα και συνθήκες ενδεχοµένως να υποδηλώνουν την ύπαρξη ουσιώδους αβεβαιότητας, η οποία θα µπορούσε να εγείρει αµφιβολία σχετικά µε τη δυνατότητα του οµίλου και της εταιρείας να συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους.
-Κατά την κατάρτιση των εταιρικών και ενοποιηµένων οικονοµικών καταστάσεων, η διοίκηση είναι υπεύθυνη για την αξιολόγηση της ικανότητας της Εταιρείας και του Οµίλου να συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους, γνωστοποιώντας όπου συντρέχει τέτοια περίπτωση, τα θέµατα που σχετίζονται µε τη συνεχιζόµενη δραστηριότητα και τη χρήση της λογιστικής αρχής της συνεχιζόµενης δραστηριότητας, εκτός και εάν η διοίκηση είτε προτίθεται να ρευστοποιήσει την Εταιρεία και τον Όµιλο ή να διακόψει τη δραστηριότητά τους ή δεν έχει άλλη ρεαλιστική εναλλακτική επιλογή από το να προβεί σ’ αυτές τις ενέργειες.
– Η αρνητική Καθαρή Θέση προέρχεται κυρίως από την υλοποίηση του προγράµµατος της εθελουσίας εξόδου που ολοκληρώθηκε εντός του 2021, µέρος του στρατηγικού πλάνου µετασχηµατισµού των ΕΛΤΑ αλλά και αρνητικών αποτελεσµάτων που προέκυψαν από την επίδραση της Covid-19 και της κυβερνοεπίθεσης στις λειτουργικές δραστηριότητες της εταιρείας.
– Όσον αφορά το κεφάλαιο κίνησης της εταιρείας συνεχίζει να είναι αρνητικό µιας και το σύνολο της αξίας των βραχυπρόθεσµων υποχρεώσεων της, υπερβαίνει τη συνολική αξία των κυκλοφορούντων περιουσιακών στοιχείων κατά ποσό 162.198.000 ευρώ περίπου.
Χρωστάει και στον… ΕΦΚΑ!
– Στα τέλη του Δεκεµβρίου 2024, ο ΕΦΚΑ µε επιστολή προς την Εταιρεία ενηµέρωσε για ληξιπρόθεσµη οφειλή ύψους 62.46.1 ευρώ. Τον Μάρτιο του 2025 εγκρίθηκε διµερής σύµβαση αναδιάρθρωσης οφειλών του Ν.4738/2020, αναφορικά µε τις οφειλόµενες από την Εταιρεία ασφαλιστικές εισφορές προς τον ΕΦΚΑ. Σύµφωνα µε τον εξωδικαστικό συµβιβασµό, η οφειλή ποσού 62.461 χιλ. ευρώ ρυθµίστηκε σε έντοκες µηνιαίες δόσεις µε πλάνο αποπληρωµής την επόµενη 20ετία!!! Το δε συνολικό ποσό θα ανέλθει σε 85.348.000 ευρώ.
OT FORUM - Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
6 και 7 Νοεμβρίου 2025 | Μικρό Χρηματιστήριο
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ




































