Δανία: Οι αρχές σπεύδουν να κλείσουν το κενό ασφαλείας στα κινεζικά ηλεκτρικά λεωφορεία

Στη Δανία ξεκίνησε έρευνα μετά την ανακάλυψη ότι ο Κινέζος προμηθευτής είχε απομακρυσμένη πρόσβαση στα συστήματα ελέγχου των οχημάτων

Δανία: Οι αρχές σπεύδουν να κλείσουν το κενό ασφαλείας στα κινεζικά ηλεκτρικά λεωφορεία

Οι αρχές στη Δανία μελετούν επειγόντως πώς να κλείσουν ένα κενό ασφαλείας σε εκατοντάδες ηλεκτρικά λεωφορεία κινεζικής κατασκευής που τους επιτρέπει να απενεργοποιούνται εξ αποστάσεως.

Η έρευνα έρχεται μετά τη διαπίστωση από τις αρχές μεταφορών στη Νορβηγία, όπου λειτουργούν επίσης τα λεωφορεία Yutong, ότι ο Κινέζος προμηθευτής είχε απομακρυσμένη πρόσβαση για ενημερώσεις λογισμικού και διαγνωστικά στα συστήματα ελέγχου των οχημάτων – τα οποία θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για να επηρεάσουν τα λεωφορεία κατά τη πορεία τους, αναφέρει ο Guardian.

Εν μέσω ανησυχιών για πιθανούς κινδύνους ασφαλείας, η νορβηγική αρχή δημόσιων μεταφορών Ruter αποφάσισε να δοκιμάσει δύο ηλεκτρικά λεωφορεία σε απομονωμένο περιβάλλον.

Ο Μπερντ Ρέιταν Γιένσεν, διευθύνων σύμβουλος της Ruter, δήλωσε στον Guardian: «Οι δοκιμές αποκάλυψαν κινδύνους για τους οποίους λαμβάνουμε τώρα μέτρα. Οι εθνικές και τοπικές αρχές έχουν ενημερωθεί και πρέπει να βοηθήσουν με πρόσθετα μέτρα σε εθνικό επίπεδο».

Οι έρευνές τους διαπίστωσαν ότι η απομακρυσμένη απενεργοποίηση θα μπορούσε να αποτραπεί με την αφαίρεση των καρτών SIM των λεωφορείων, αλλά δεν το έχουν κάνει αυτό επειδή θα αποσυνέδεε επίσης το λεωφορείο από άλλα συστήματα.

Ο Ruter δήλωσε ότι σχεδιάζει να εισαγάγει αυστηρότερες απαιτήσεις ασφαλείας για μελλοντικές προμήθειες. Ο Γιένσεν δήλωσε ότι πρέπει να δράσει πριν από την άφιξη της επόμενης γενιάς λεωφορείων, η οποία θα μπορούσε να είναι ακόμη «πιο ολοκληρωμένη και πιο δύσκολο να ασφαλιστεί».

Η Movia, η μεγαλύτερη εταιρεία δημόσιων μεταφορών της Δανίας, διαθέτει 469 κινεζικά ηλεκτρικά λεωφορεία σε λειτουργία – 262 εκ των οποίων κατασκευάστηκαν από την Yutong.

Χειρισμός μέσω διαδικτύου

Ο Τζέπε Γκάαρντ, διευθύνων σύμβουλος της Movia, δήλωσε στον Guardian ότι την περασμένη εβδομάδα ενημερώθηκε ότι «τα ηλεκτρικά λεωφορεία – όπως και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – μπορούν να απενεργοποιηθούν εξ αποστάσεως εάν τα συστήματα λογισμικού τους έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο». Πρόσθεσε: «Δεν πρόκειται για πρόβλημα κινεζικών λεωφορείων. Είναι πρόβλημα για όλους τους τύπους οχημάτων και συσκευών με ενσωματωμένα κινεζικά ηλεκτρονικά».

Ο Γκαάρντ δήλωσε ότι η δανική υπηρεσία πολιτικής προστασίας και διαχείρισης έκτακτης ανάγκης της είπε ότι δεν γνώριζε συγκεκριμένες περιπτώσεις στις οποίες ηλεκτρικά λεωφορεία είχαν απενεργοποιηθεί, αλλά προειδοποίησε ότι τα οχήματα ήταν εξοπλισμένα με «υποσυστήματα με σύνδεση στο διαδίκτυο και αισθητήρες (κάμερες, μικρόφωνα, GPS) που μπορούν να αποτελέσουν τρωτά σημεία που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για να διαταράξουν τη λειτουργία των λεωφορείων».

Η Yutong δήλωσε ότι «συμμορφώνεται αυστηρά με τους ισχύοντες νόμους, κανονισμούς και τα βιομηχανικά πρότυπα των τοποθεσιών όπου λειτουργούν τα οχήματά της» και ότι τα δεδομένα των τερματικών οχημάτων της Yutong στην ΕΕ αποθηκεύονταν σε ένα κέντρο δεδομένων της Amazon Web Services (AWS) στη Φρανκφούρτη.

Ένας εκπρόσωπος πρόσθεσε: «Αυτά τα δεδομένα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για συντήρηση, βελτιστοποίηση και βελτίωση που σχετίζονται με τα οχήματα, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες εξυπηρέτησης μετά την πώληση των πελατών. Τα δεδομένα προστατεύονται από μέτρα κρυπτογράφησης αποθήκευσης και ελέγχου πρόσβασης. Κανείς δεν επιτρέπεται να έχει πρόσβαση ή να βλέπει αυτά τα δεδομένα χωρίς την άδεια του πελάτη. Η Yutong συμμορφώνεται αυστηρά με τους νόμους και τους κανονισμούς της ΕΕ για την προστασία δεδομένων».

Ο Τόμας Ρόντεν, πρόεδρος της Δανικής Εταιρείας Κριτικής Κίνας και περιφερειακός σύμβουλος του Σοσιαλφιλελεύθερου κόμματος, δήλωσε στον Guardian ότι η Δανία ήταν «πολύ αργή» όσον αφορά την εξάρτηση από κινεζικές εταιρείες.

«Αυτό είναι ένα τεράστιο πρόβλημα. Δεν πρέπει να είμαστε τόσο εξαρτημένοι από μια χώρα που έχει αξίες και ιδανικά τόσο διαφορετικά από τη Δανία», δήλωσε ο Ρόντεν. Πρόσθεσε ότι σε μια εποχή που η Δανία προσπαθούσε να αυξήσει την ανθεκτικότητά της εν μέσω ισχυρισμών για υβριδικές επιθέσεις από τη Ρωσία, «δεν είναι πολύ ανθεκτικό να εξαρτάται πλήρως από την Κίνα».

OT FORUM - Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ

6 και 7 Νοεμβρίου 2025 | Μικρό Χρηματιστήριο

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ
OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο