Ο Martin Brandenburger όταν στη διάρκεια των προηγούμενων ημερών ανακοίνωσε, σε διάφορους συνεργάτες του, την αποχώρηση του από την Αθήνα, ήταν εξαιρετικά χαρούμενος. Και δεν είχε λόγο να μην είναι! Η αναβάθμιση του εντός του Schwarz Gruppe σε λίγα μόλις χρόνια ήταν εντυπωσιακή.
Από μέλος της διοίκησης σε εταιρεία του ομίλου στην αγορά της Κροατίας ή της Ιταλίας, προήχθη σε επικεφαλής μιας κατά πολύ μεγαλύτερης αγοράς, όπως είναι η Ελλάδα.
Ο Martin Brandenburger αναλαμβάνει Ιταλία και Μάλτα
Οι προσπάθειές του – τουλάχιστον με βάση τους αριθμούς! – αναγνωρίστηκαν από επικεφαλής του ομίλου. Έτσι αναλαμβάνει μάνατζερ στην αγορά της Ιταλίας – και της Μάλτας. Μια αγορά τουλάχιστον επτά φορές μεγαλύτερη από την ελληνική.
Από το Νοέμβριο του 2021, που αντικατέστησε με ταχύτατες διαδικασίες τον κ. Ιάκωβο Ανδρεανίδη στην θέση του επικεφαλής της Lidl Hellas στη Θεσσαλονίκη – εκεί βρίσκεται η έδρα της εταιρείας από το 1996 που ιδρύθηκε – ο κ. Brandenburger πιστώνεται αυτό που δήλωσε και δημοσίως, πως η Lidl Hellas είναι η δεύτερη με βάση τις πωλήσεις αλυσίδα της ελληνικής αγοράς! Οι πωλήσεις της είναι σίγουρα πάνω από 2,5 δισ. ευρώ.
Στο 18% το μερίδιο της Lidl Hellas
Ο ίδιος είχε δηλώσει πως το μερίδιο της εταιρείας στην αγορά του ελληνικού λιανεμπορίου ανέρχεται στο 18% και το μερίδιο της στη Βόρειο Ελλάδα ανέρχεται στο 30%! Ολα αυτά βέβαια είναι κατά δήλωση του, διότι όπως είναι γνωστό λόγω της νομικής της μορφής η εταιρεία δεν είναι υποχρεωμένη να εμφανίζει ισολογισμό.
Ως εκ τούτου δεν είναι σαφές πόσο είναι το μέγεθος της υπερβολής – αν υπάρχει. Στο διάστημα της «ελληνικής θητείας» του ο κ. Brandenburger χρεώνεται και με την επιθετική και συγκριτική διαφήμιση – διαφήμιση σε σύγκριση με τους δύο βασικούς ανταγωνιστές του, τον πρώτο και τον τρίτο.
Κάτι το οποίο προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις και τροποποιήθηκε ως «Α και Β αλυσίδα». Κι ως εκ τούτου με μία εξαιρετικά επιθετική εμπορική πολιτική. Παράλληλα, βέβαια, στη διάρκεια της θητείας του άλλαξε και η δημόσια «συμπεριφορά» της εταιρείας.
Όπως επί παραδείγματι δέχθηκε να περιλαμβάνεται στις μετρήσεις της Circana και της Nielsen ή να συμμετέχει στην Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ), αν και αυτού του είδους οι εκδηλώσεις έχουν την αφετηρία τους στον μητρικό όμιλο κι όχι στο ελληνικό μάνατζμεντ.
Iκανοποίηση από τις αποδόσεις
Γενικότερα, πάντως, η προαγωγή του κ. Brandenburger ως πρόεδρος διοίκησης της Ιταλίας και της Μάλτας, επιβεβαιώνει το γεγονός ότι η διοίκηση του ομίλου στο Ντεκαρζούλμ της Βάδης – Βυτεμβέργης είναι εξαιρετικά ικανοποιημένη από την απόδοση του. Γι΄ αυτό εξάλλου και τού εμπιστεύτηκε την δεύτερη σε μέγεθος αγορά της Ευρωπαϊκής Ενωσης, την Ιταλία.
Αν μη τι άλλο ο γερμανικό λιανεμπορικός όμιλος διακρίνεται από την πιστότητα των στελεχών του. Κατά τεκμήριο. Από την ελληνική αγορά τα στελέχη που πέρασαν ως επικεφαλής της ελληνικής θυγατρικής, της Lidl Hellas, ήταν ή γερμανικής καταγωγής – ο κ. Martin Brandenburger κατάγεται από το γερμανόφωνο τμήμα της Ελβετίας – ή παιδιά ελλήνων μεταναστών στη Γερμανία, που κυρίως είναι βορειοελλαδίτικης καταγωγής.
Η αλλαγή σκυτάλης
Ο κ. Brandenburger διαδέχτηκε – και μάλιστα εκτάκτως! – τον Νοέμβριο του 2021 τον κ. Ιάκωβο Ανδρεανίδη, ο οποίος ανέλαβε ως επικεφαλής της Lidl Hellas την 1η Οκτωβρίου 2014 αντικαθιστώντας τον κ. Georg Kröll, ο οποίος τότε έφυγε από την Ελλάδα για να αναλάβει πρόεδρος της διοίκησης στην Ελβετία.
Κι από την 1η Μαρτίου του 2026 – δηλαδή η διαδοχή γίνεται εντελώς ομαλά – την θέση του Ελβετού μάνατζερ θα καταλάβει ο κ. Μίλτος Φοροζίδης. Προσωρινά, όπως ανακοινώθηκε, και με προϋπηρεσία στις αγορές της Δανίας και της Γερμανίας.
OT FORUM - Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
6 και 7 Νοεμβρίου 2025 | Μικρό Χρηματιστήριο
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ


































