Ο ΟΤ και το VIDCAST BizSound σας συστήνει τους ανθρώπους πίσω από τις επιχειρήσεις και παρουσιάζει τις δικές τους ιστορίες.
Σε αυτό το επεισόδιο – το οποίο μπορείτε να παρακολουθήσετε ολόκληρο στο Spotify- φιλοξενούμε τον Κωνσταντίνο Χατζηφώτη, Διευθυντή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Motor Oil. Συζητάμε για τα σχέδια του Ομίλου, την πράσινη μετάβαση, τις επενδύσεις και το υδρογόνο.
Όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο κ. Χατζηφώτης, «στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, η διοίκησή μας, ο πρόεδρος Βαρδής Βαρδινογιάννης, που μας άφησε πέρσι, αντιλήφθηκε ότι το μέλλον της ενέργειας είναι ”πολυενεργειακό”». «Δηλαδή, δεν είναι μία η μορφή ενέργειας που θα επικρατήσει. Και εγκαίρως, η Motor Oil άρχισε να υλοποιεί μια στρατηγική – η οποία πλέον έχει επικεντρωθεί από το 2022 μέχρι το 2030 – με ένα πολύ σημαντικό ποσό των τεσσάρων δισεκατομμυρίων ευρώ. Επενδύεται, αφενός, στην ανθεκτικότητα των υποδομών μας και, αφετέρου, στις νέες δραστηριότητες, νέες επενδύσεις, προκειμένου να είμαστε παρόντες και να έχουμε και μέλλον», προσθέτει ο Διευθυντής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Motor Oil.
Όπως υπογραμμίζει ο κ. Χατζηφώτης, αυτό το σχέδιο έχει τρεις βασικούς πυλώνες: τα καύσιμα, τον ηλεκτρισμό και την κυκλική οικονομία. «Σε ό,τι αφορά τα καύσιμα αναφερόμαστε στα παραδοσιακά καύσιμα, τα ποιοτικά καύσιμα και τις υπηρεσίες που διαθέτουμε στα περίπου 1.500 πρατήρια που έχουμε στη χώρα. Επίσης, περιλαμβάνει τα νέα καύσιμα με χαμηλότερους ανθρακικούς ρύπους, πιο εξελιγμένα καύσιμα και προσθέτει το κομμάτι του ηλεκτρισμού, όπου εμείς μέσα σε μια πενταετία πλέον είμαστε ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός πράσινης ενέργειας στη χώρα», σημειώνει ο κ. Χατζηφώτης.
Στη συνέχεια, αναφέρει πως «ταυτόχρονα επενδύουμε και στις συμβατικές μορφές παραγωγής ηλεκτρισμού με φυσικό αέριο, με τη μονάδα που αυτή τη στιγμή τίθεται σε λειτουργία μαζί με την ΤΕΡΝΑ, στην Κομοτηνή». Σύμφωνα με τον κ. Χατζηφώτη, η στρατηγική περιλαμβάνει επίσης και την κυκλική οικονομία. «Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι, όπου ο όμιλος τα τελευταία 4–5 χρόνια έχει επενδύσει πολύ σημαντικά κεφάλαια με εξαγορές εταιρειών, όπου, βέβαια, έχουμε και μια πολύ πρωτοποριακή προϊστορία, με την εταιρεία μας την LPC, η οποία εδώ και πολλά χρόνια κάνει αναγέννηση λιπαντικών ελαίων. Μαζεύει, δηλαδή, τα λάδια από αυτοκίνητα και τα ξαναχρησιμοποιεί και τα διαθέτει προς χρήση», συμπληρώνει ο κ. Χατζηφώτης.
«Εγκαίρως, η Motor Oil άρχισε να υλοποιεί μια στρατηγική – η οποία πλέον έχει επικεντρωθεί από το 2022 μέχρι το 2030 – με ένα πολύ σημαντικό ποσό των τεσσάρων δισεκατομμυρίων ευρώ».
Η LPC, η Thalis και η εταιρεία «ΗΛΕΚΤΩΡ»
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηφώτη, μαζί με τη δουλειά που κάνει η LPC, «εξαγοράσαμε και μια εταιρεία, τη Thalis, η οποία κάνει ανακύκλωση νερού και αυτό το νερό χρησιμοποιείται ξανά για αρδευτικούς λόγους. Η Thalis έχει επίσης μια μεγάλη εξειδίκευση σε περιβαλλοντικά έργα. Εξαγοράσαμε ακόμη μία εταιρεία, τη Verd, η οποία έχει ένα βιοδιυλιστήριο στο Βόλο. Χρησιμοποιεί, δηλαδή, και παράγει βιοκαύσιμα. Έχει, επίσης, μία άλλη θυγατρική, την εταιρεία Πράσινο Λάδι, η οποία συλλέγει χρησιμοποιημένα τηγανέλαια από την Αθήνα και άλλες περιοχές, για να παράγει νέα καύσιμα».
Η τελευταία μεγάλη επένδυση ήταν στην ΗΛΕΚΤΩΡ, την πολύ γνωστή εταιρεία διαχείρισης απορριμμάτων, με παρουσία εντός και εκτός Ελλάδος. Όλο αυτό δείχνει ότι η Motor Oil επενδύει στο παρόν, αλλά κοιτάζει και στο μέλλον. Κοιτάζει στο μέλλον μέσω της καινοτομίας και της βιωσιμότητας.
«Εμείς παράγουμε στο διυλιστήριό μας υδρογόνο εδώ και αρκετές δεκαετίες και το χρησιμοποιούμε για την παραγωγή των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στην καθημερινότητά σας, όπως για παράδειγμα στο αυτοκίνητο», τονίζει ο κ. Χατζηφώτης.
Ο ρόλος του υδρογόνου
Ως συνέχεια των επενδύσεων του Ομίλου, ο κ. Χατζηφώτης αναφέρεται στα καινούργια καύσιμα, στις καινούργιες μεθόδους για ένα πιο βιώσιμο, πιο καθαρό μέλλον, σε ό,τι αφορά τα ενεργειακά προϊόντα. Όπως τονίζει, ένα κομμάτι αυτής της μετεξέλιξης είναι και το υδρογόνο: «Να πω, καταρχάς, ότι το υδρογόνο ως ουσία, ως αέριο, για εμάς δεν είναι καινούργιο. Εμείς παράγουμε στο διυλιστήριό μας υδρογόνο εδώ και αρκετές δεκαετίες και το χρησιμοποιούμε για την παραγωγή των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στην καθημερινότητά σας, όπως για παράδειγμα στο αυτοκίνητο. Το παράγουμε, βέβαια, το υδρογόνο με τη «γκρι» μορφή του, που προέρχεται από φυσικό αέριο».
Το «γκρι» υδρογόνο, όπως υπογραμμίζει, έχει αυτή την ορυκτή προέλευση, την οποία η Ευρωπαϊκή Ένωση πλέον θέλει σιγά σιγά να ξεχάσει, με στόχο το 2050 να είμαστε κλιματικά ουδέτεροι. Οπότε το υδρογόνο είναι κάτι το οποίο εμείς το ξέρουμε. Βέβαια, αυτό που αλλάζει είναι ο τρόπος παραγωγής του. Το λεγόμενο πράσινο υδρογόνο, το ανανεώσιμο υδρογόνο, είναι το υδρογόνο που παράγεται με νερό και ενέργεια που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές. Είτε είναι ήλιος, είτε είναι αέρας, είτε είναι υδροηλεκτρικές εγκαταστάσεις. Παίρνουμε το νερό, το βάζουμε σε μία υποδομή που λέγεται σύστημα ηλεκτρόλυσης. Εκεί γίνεται μία χημική διεργασία και αυτό το υδρογόνο–οξυγόνο, που ξέρουμε, διασπάται. Κρατάμε το υδρογόνο και έχουμε και το οξυγόνο ως παράγωγο. Βασική προϋπόθεση πάντως αυτής της διεργασίας είναι να ηλεκτροδοτείται αυτό το σύστημα ηλεκτρόλυσης από ΑΠΕ, αλλιώς δεν έχουμε πράσινο υδρογόνο.

Who is who
⇒ Ο Κωνσταντίνος Χατζηφώτης είναι Διευθυντής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του Ομίλου ΜΟΗ, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Hellenic Hydrogen και εγγεγραμμένος δικηγόρος στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών (2005). Έχει διατελέσει επί δεκαπενταετία υψηλόβαθμο στέλεχος στα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα και είναι κάτοχος μεταπτυχιακών τίτλων στο Δίκαιο της ΕΕ και στο Δίκαιο της Τεχνολογίας και της Πληροφορίας.
Το Vidcast είναι μία παραγωγή του Οικονομικού Ταχυδρόμου.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε το επεισόδιο από το site του Οικονομικού Ταχυδρόμου ΟΤ.gr και το Spotify
Ευχαριστούμε την ΕΣΗΕΑ και το Μορφωτικό Ίδρυμα της για την παραχώρηση της Βιβλιοθήκης για το γύρισμα.

















![ΕΕ: Πόσο κοστίζει ο πόλεμος Ρωσίας- Ουκρανίας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/11/1b11f28dc5598a81e4fe0fba2c47a26c_XL-1.jpg)



![Στεγαστική κρίση: Άλυτος γρίφος – Ο ρόλος του Ψηφιακού Μητρώου Ακινήτων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/11/akinita26-4.jpg)












