Να επενδύσει 130 εκατομμύρια ευρώ (150 εκατομμύρια δολάρια) σχεδιάζει η DHL σε έναν κόμβο logistics στο Ριάντ, ποντάροντας στην προσπάθεια της Σαουδικής Αραβίας να γίνει μια περιφερειακή πύλη εμπορίου.
Η κατασκευή της αποθήκης αναμένεται να ξεκινήσει τον επόμενο χρόνο, όπως τόνισε σε συνέντευξή του ο Orkun Saruhanoglu, διευθύνων σύμβουλος της DHL Supply Chain στη Μέση Ανατολή και την Αφρική, επισημαίνοντας πως οι εγκαταστάσεις που βρίσκονται στην Ειδική Ολοκληρωμένη Ζώνη Logistics δίπλα στο Διεθνές Αεροδρόμιο King Khalid, θα ανοίξουν το 2027.
Η Σαουδική Αραβία έχει χαλαρώσει τους κανόνες για τις ξένες επενδύσεις για να προσελκύσει πολυεθνικές πέρα από τον πετρελαϊκό τομέα, στο πλαίσιο του προγράμματος «Όραμα 2030» του πρίγκιπα διαδόχου Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν.
Στόχος του στρατηγικού αυτού πλάνου είναι η κυβέρνηση να δώσει έμφαση στην εφοδιαστική αλυσίδα, με στόχο να καταστήσει το βασίλειο ως εμπορικό κόμβο που συνδέει την Ασία, την Ευρώπη και την Αφρική.
Η Σαουδική Αραβία είναι πλέον η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά της DHL στην ευρύτερη περιοχή
Η αρχή το ήμισυ του παντός για την DHL
«Αυτό είναι μόνο το πρώτο βήμα της επένδυσης των 500 εκατομμυρίων ευρώ του ομίλου μας» στη Μέση Ανατολή, δήλωσε ο Saruhanoglu σε διαδικτυακή συνέντευξη το Σάββατο. «Οι περισσότεροι από τους παγκόσμιους και περιφερειακούς πελάτες μας βρίσκονται ήδη στη Σαουδική Αραβία».
Ο νέος κόμβος 78.000 τετραγωνικών μέτρων (840.000 τετραγωνικά πόδια) θα εξυπηρετεί τους πελάτες της DHL στην τεχνολογία, το ηλεκτρονικό εμπόριο, την αυτοκινητοβιομηχανία και άλλους ταχέως αναπτυσσόμενους τομείς.
Η DHL, η οποία συνεργάζεται ήδη με τη Saudi Aramco μέσω της κοινοπραξίας ASMO, εξετάζει το ενδεχόμενο περαιτέρω επέκτασης στο βασίλειο, αλλά δεν έχει αποκαλύψει λεπτομέρειες.
Ο Saruhanoglu διευκρίνισε εξάλλου στο Bloomberg πως η Σαουδική Αραβία είναι πλέον η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά της εταιρείας στην περιοχή. Ο κόμβος στο Ριάντ αναμένεται να υποστηρίξει το εγχώριο και περιφερειακό εμπόριο και να παρέχει χώρο για δραστηριότητες παραγωγής και διανομής.
Επισήμανε, δε, ότι ο δεσμευμένος διάδρομος προς το Διεθνές Αεροδρόμιο King Khalid θα μπορούσε να μειώσει τους χρόνους εκκαθάρισης και ορισμένοι παγκόσμιοι πελάτες διερευνούν τη μεταφορά μεγαλύτερης περιφερειακής διανομής στη Σαουδική Αραβία.












![ΚΑΠ: Ποιοι αγρότες χρειάζονται περισσότερη στήριξη; Οι «ευάλωτες ομάδες» [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/11/ot_georg_PROIONTA_money.jpg)

















