Ένα νέο τμήμα με συγκεκριμένο στόχο ετοιμάζεται να συστήσει ο CEO της Kering, Luca de Meo, προκειμένου να αναζητήσει ανερχόμενες μάρκες στις οποίες θα επενδύσει, καθώς επιδιώκει να αξιοποιήσει νέες ροές εσόδων και να μειώσει την εξάρτηση του ομίλου από την προβληματική Gucci.
Η κίνηση αυτή θα έδινε στη μονάδα, με την ονομασία «House of Dreams», μακροπρόθεσμο κεφάλαιο για να αποκτήσει μερίδια ή να συνεργαστεί με αναδυόμενες επιχειρήσεις, καθώς οι πλούσιοι αγοραστές γυρίζουν όλο και περισσότερο την πλάτη στις παραδοσιακές μάρκες πολυτελείας.
Η επιλογή της Kering θυμίζει κινήσεις του ανταγωνιστικού οίκου πολυτελείας LVMH και του γίγαντα ομορφιάς L’Oreal
Τα «όνειρα» της Kering
Το σχέδιο, το οποίο κοινοποιήθηκε σε υπόμνημα με ανώτερα στελέχη τον Οκτώβριο και δεν είχε προηγουμένως αναφερθεί, όπως αναφέρει αποκλειστικά το Reuters, παρέχει μια εικόνα για την ευρύτερη στρατηγική του de Meo για την αναδιάρθρωση του ομίλου πολυτελών ειδών αξίας 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων ενόψει της πολυαναμενόμενης παρουσίασης σε επενδυτές την επόμενη άνοιξη.
Ο γαλλικός όμιλος, που ελέγχεται από την οικογένεια δισεκατομμυριούχων Pinault, κατοχύρωσε τον Οκτώβριο το εμπορικό σήμα «House of Dreams» στη Γαλλία, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Εθνικού Ινστιτούτου Πνευματικής Ιδιοκτησίας (INPI).
Στο υπόμνημα, ο de Meo ανέφερε τομείς όπως η εμπειρική τεχνολογία, η ινδική χειροτεχνία και η «πολιτισμικά καθοδηγούμενη» κινεζική πολυτέλεια ως πεδία δράσης για τη νέα μονάδα, χωρίς να γίνεται αναφορά σε επενδυτικά ποσά.
Θέμα προτεραιοτήτων
Η Kering ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι η «πρώτη προτεραιότητα» της είναι η ενίσχυση της ανάπτυξης ενισχύοντας τα υπάρχοντα εμπορικά σήματα της, προσθέτοντας: «ταυτόχρονα, η Kering προετοιμάζεται για όλα τα πιθανά μελλοντικά σχέδια πολυτελείας, είτε πρόκειται για νέα επιχειρηματικά μοντέλα, νέες υπηρεσίες είτε για νέες γεωγραφικές περιοχές».
Η ομάδα πρόσθεσε ότι τα στοιχεία που έχουν κοινοποιηθεί στο προσωπικό ήταν «προκαταρκτικές υποθέσεις εργασίας» που εξακολουθούν να εξελίσσονται ενόψει της παρουσίασης της στρατηγικής της τον επόμενο χρόνο.
Απόλυτα λογική η αγωνία, καθώς οι μετοχές της Kering υποχώρησαν κατά 3,5% πριν από λίγες μόλις ημέρες, μετά από δημοσίευμα του Reuters ότι ο de Meo, ο οποίος ανέλαβε τον Σεπτέμβριο, είχε θέσει ένα τριετές χρονοδιάγραμμα για να επιστρέψει σε «κορυφαία οικονομική απόδοση».
Η ώθηση για την ανάπτυξη υποσχόμενων εμπορικών σημάτων εσωτερικά αντικατοπτρίζει τον περιορισμένο χώρο για εξαγορές λόγω του υψηλού χρέους της Kering
Έχει εκπονήσει σχέδια για να μειώσει αυτό που αποκάλεσε «υπερβολική εξάρτηση» από την Gucci, επικαλούμενος «ότι υπάρχει στρατηγικό σχέδιο», σαφώς κάνοντας αναφορά στο project House of Dreams ως «κεντρική πρόταση» του τρόπου σκέψης του. Ο de Meo είπε επίσης ότι επιδιώκει να «μειώσει τον κίνδυνο» της έκθεσης στον οίκο Gucci και να «αναπροσαρμόσει» το βάρος της μόδας στα κέρδη της Kering μακροπρόθεσμα.
Η διόρθωση της υπόθεσης Gucci, εξάλλου, η οποία αντιπροσωπεύει σήμερα περίπου το ήμισυ των λειτουργικών κερδών της Kering, από τα δύο τρίτα του 2022, αναφέρεται ως προτεραιότητα στο υπόμνημα.
Το μέλλον της Kering θέλει νέα brands
Ο de Meo ανέφερε στο υπόμνημά του ότι ο νέος επενδυτικός βραχίονας – ο οποίος θυμίζει κινήσεις του ανταγωνιστικού οίκου πολυτελείας LVMH και του γίγαντα ομορφιάς L’Oreal – θα επιδιώξει να αποκτήσει μειοψηφικά ή πλειοψηφικά μερίδια μακροπρόθεσμα και να αξιοποιήσει την πρόσβαση της Kering σε πλούσιους αγοραστές.
Η κίνηση αυτή θυμίζει επίσης την αναδιάρθρωση της Renault από τον de Meo που ανακοινώθηκε το 2021, όταν ο Ιταλός, τότε διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δημιούργησε το «Mobilize», ένα νέο τμήμα που ασχολείται ειδικά με την τεχνολογική καινοτομία και τις εναλλακτικές ιδέες κινητικότητας.
Η ώθηση για την ανάπτυξη υποσχόμενων εμπορικών σημάτων εσωτερικά αντικατοπτρίζει επίσης τον περιορισμένο χώρο για εξαγορές λόγω του υψηλού χρέους της Kering.
Στο υπόμνημα, ο de Meo ανέφερε ότι η νέα μονάδα θα πρέπει να επικεντρωθεί στην εμπειρική τεχνολογία και τα περιφερειακά πολυτελή μοντέλα κατά τη διάρκεια μιας αρχικής πιλοτικής φάσης 90 ημερών, με ένα κεφάλαιο εκκίνησης και μια εξειδικευμένη ομάδα.
Οι μετοχές της Kering έχουν αυξηθεί κατά 70% από τότε που ο de Meo ανακοινώθηκε ως νέος διευθύνων σύμβουλος
Ο ανταγωνισμός καλά κρατεί
Οι ευρωπαϊκές μάρκες πολυτελείας είδαν την πελατειακή τους βάση να συρρικνώνεται μετά από χρόνια επιθετικών αυξήσεων τιμών, αν και η παγκόσμια αγορά, αξίας άνω των 400 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αναμένεται να ανακάμψει τον επόμενο χρόνο μετά από ένα σταθερό 2025, σύμφωνα με μελέτη της Bain που δημοσιεύθηκε αυτή την εβδομάδα.
Εν τω μεταξύ, αναδυόμενες εταιρείες εξειδικευμένου κλάδου, από πολυσύχναστες κορεατικές μάρκες ομορφιάς μέχρι κινέζικα κοσμηματοπωλεία, έχουν σημειώσει αστρική ανάπτυξη. Όλο και περισσότεροι πελάτες έχουν επίσης στραφεί σε εμπειρίες όπως η ευεξία και το εκλεκτό φαγητό αντί για τσάντες και φορέματα.
Οι μετοχές της Kering έχουν αυξηθεί κατά 70% από τότε που ο de Meo ανακοινώθηκε ως νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας τον Ιούνιο, φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιούλιο του 2024.













![ΚΑΠ: Ποιοι αγρότες χρειάζονται περισσότερη στήριξη; Οι «ευάλωτες ομάδες» [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/11/ot_georg_PROIONTA_money.jpg)

















