Στον ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο των ταχυκίνητων προϊόντων, η μάχη δεν δίνεται πλέον μόνο για περισσότερο χώρο στο ράφι. Δίνεται για το ποιος θα καταφέρει να «τραβήξει» τον καταναλωτή εκείνη ακριβώς τη στιγμή που αποφασίζει τι θα βάλει στο καλάθι του.
Η νέα μέτρηση Brand Traction Score της NielsenIQ έρχεται να ανατρέψει παραδοσιακές βεβαιότητες και να αναδείξει μετρήσιμα το ποια brands έχουν τη μεγαλύτερη δύναμη επιρροής.
Και τα φετινά αποτελέσματα φέρνουν στην κορυφή τρεις «σούπερ σταρ» της Δυτικής Ευρώπης: Coca-Cola, Philadelphia και Nutella.
NielsenIQ: Η νέα εποχή της «έλξης» προς τον καταναλωτή
Η NIQ παρουσίασε πρόσφατα το Brand Traction Score, έναν δείκτη που μετρά όχι απλώς την παρουσία μιας μάρκας στο ράφι, αλλά το πόσο αποτελεσματικά μετατρέπει αυτή την παρουσία σε πραγματικές πωλήσεις.
Ο δείκτης συνδυάζει δύο κρίσιμα σύνολα δεδομένων: Το Consumer Panel, που καταγράφει τη συχνότητα αγοράς κάθε μάρκας και τα Retail Measurement Data, που αποτυπώνουν πόσο ευρέως διανέμεται κάθε προϊόν στην αγορά.
Με βάση αυτή τη νέα μεθοδολογία, η NIQ κατατάσσει 15 κορυφαίες μάρκες της Δυτικής Ευρώπης — μια περιοχή που περιλαμβάνει Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία και Ιταλία.
Coca-Cola στην κορυφή με απόσταση ασφαλείας
Η Coca-Cola κατακτά την πρώτη θέση με Brand Traction Score 487, ξεχωρίζοντας για την ικανότητά της να μετατρέπει τη διαθεσιμότητα σε υψηλή αγοραστική συχνότητα.
Ακολουθεί η Philadelphia με 458 βαθμούς και η Nutella με 426 βαθμούς.

Οι κατηγορίες των «απολαυστικών» προϊόντων και των γαλακτοκομικών εμφανίζουν ισχυρή παρουσία στην πρώτη δεκαπεντάδα, χάρη στις ευέλικτες χρήσεις, τα πολλαπλά προϊόντα και τους σύντομους κύκλους αγοράς.
Το προφίλ των brands που κερδίζουν έδαφος
Η έρευνα αναδεικνύει ότι σχεδόν οι μισές ευρωπαϊκές μάρκες (49%) κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους σε όγκο κατά τουλάχιστον 5%. Από αυτές, το 81% ενίσχυσε τη θέση του τόσο στους καταναλωτές όσο και στους λιανέμπορους.
Ακόμη πιο αποκαλυπτικό είναι ότι 6 στις 10 αναπτυσσόμενες μάρκες ενίσχυσαν το “brand traction” τους, δείχνοντας πως οι νέες τοποθετήσεις στα ράφια μεταφράστηκαν σε πιο συχνές αγορές από περισσότερους καταναλωτές.
Η NielsenIQ σημειώνει ότι υψηλή διανομή εξακολουθεί να είναι σημαντική, όμως το πραγματικό κλειδί ανάπτυξης είναι η επιλογή των σωστών προϊόντων — νέων ή υπαρχόντων — που μπορούν να μετατρέψουν την παρουσία σε αγοραστική δράση.
«Η ανάπτυξη δεν αφορά μόνο το να αποκτάς νέους αγοραστές»
Η Emilie Darolles, πρόεδρος Δυτικής Ευρώπης της NielsenIQ, τονίζει ότι η νέα μέτρηση αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο αξιολογείται η δυναμική ενός brand:
«Το Brand Traction Score αποκαλύπτει πόσο αποτελεσματικά μια μάρκα μετατρέπει την παρουσία της στο ράφι σε πραγματικές αγορές. Είδαμε μάρκες που χωρίς να αυξήσουν την φυσική τους διαθεσιμότητα, εντούτοις ενίσχυσαν τις πωλήσεις τους, αποδεικνύοντας ότι η ανάπτυξη δεν αφορά μόνο την προσέλκυση νέων αγοραστών — αλλά το να τους κερδίζεις ξανά και ξανά».
Τα top 15 brands στη Δυτική Ευρώπη
Οι μάρκες με τη μεγαλύτερη «έλξη» σύμφωνα με τη NIQ:
- Coca-Cola (487)
- Philadelphia (458)
- Nutella (426)
- Galbani (403)
- Babybel (379)
- Pepsi (339)
- Pringles (339)
- Danone (328)
- Leerdammer (295)
- Knoppers (294)
- ACE (294)
- Kinder (288)
- TUC (284)
- Lay’s (283)
- Don Simón (266)




























