Εν μέσω έντονου ανταγωνισμού, η Pandora, η μεγαλύτερη μάρκα κοσμημάτων στον κόσμο σε όγκο, σπάει το ένα ρεκόρ της μετά το άλλο, εμφανίζοντας για το γ’ τρίμηνο της χρονιάς αύξηση πωλήσεων της τάξης του 6%.
Βασικά οχήματα, οι σημαντικές της συνεργασίες με franchise της marvel, της Disney και του Netflix, όπως και οι σειρές με ημιπολύτιμους λίθους, που τονώνουν την πιστότητα και η δέσμευση του γυναικείου κοινού – ανεξαρτήτως ηλικίας.
Περίπου το 40% των ετήσιων εσόδων της Pandora προέρχεται από το τέταρτο τρίμηνο κάθε έτους
Η δανική μάρκα, αξίας 9,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κατασκευάζει ασημένια βραχιόλια και charms στα δικά της εργοστάσια στην Ταϊλάνδη και τα διαθέτει σε όλο τον κόσμο, με τις ΗΠΑ να αποτελούν τη μεγαλύτερη αγορά της.
Περίπου το 40% των ετήσιων εσόδων της Pandora προέρχεται από το τέταρτο τρίμηνο, κατά τη διάρκεια του οποίου πουλάει επτά κομμάτια κάθε δευτερόλεπτο και λόγω των εορτών. Για φέτος η εταιρεία αύξησε τις τιμές στις ΗΠΑ για να μετριάσει τον αντίκτυπο των δασμών και το κόστος του ασημιού.
Η Pandora οδηγεί την αγορά
Στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου του 2025, η Pandora ανέφερε οργανική αύξηση εσόδων 6%, φτάνοντας τα 6.269 εκατομμύρια DKK, σημειώνοντας ωστόσο περιθώριο EBIT 14,0%, μια μείωση 210 μονάδων βάσης σε ετήσια βάση.
Αυτή η πίεση στο περιθώριο αποδόθηκε σε δυσμενείς συνθήκες που αφορούσαν τις συναλλαγματικές ισοτιμίες, τις πρώτες ύλες και τους δασμούς. Τα κέρδη ανά μετοχή (EPS) μειώθηκαν κατά 14% όπως αναφέρθηκε, αν και αυξήθηκαν κατά 5% σε σταθερή συναλλαγματική ισοτιμία.
Την πορεία αυτή σχολίασε ο Alexander Lacik, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Pandora, που αναμένεται να αποσυρθεί το 2026 παραδίδοντας τα ηνία στην Berta de Pablos-Barbier, τόνισε πως «συνεχίζουμε την πορεία μας προς την ανάπτυξη και καταφέραμε να επιτύχουμε καλές επιδόσεις σε ένα τρίμηνο που χαρακτηρίστηκε από ένα δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον. Εντείνουμε τις προσπάθειές μας για την προώθηση της δημοτικότητας της μάρκας μας, και η αρχική ανταπόκριση στα νέα προϊόντα που λανσάραμε αποδεικνύει ότι μπορούμε να συνεχίσουμε να αξιοποιούμε το δυναμικό της αγοράς χάρη στον συνδυασμό καινοτομίας, προσιτών τιμών και συναισθηματικής αφήγησης. Είμαστε καλά προετοιμασμένοι για την επερχόμενη περίοδο των εορτών και είμαστε έτοιμοι να επιτύχουμε τους στόχους μας για το έτος».
Η στρατηγική του «φοίνικα»
Η εταιρεία στρέφει όλη της την προσοχή στη στρατηγική Phoenix. Για να προσελκύσει περισσότερους καταναλωτές και να ενισχύσει την απόδοσή της, εστιάζει όλο και περισσότερο στη δημιουργική καινοτομία, ενισχύοντας περαιτέρω το περιεχόμενο μάρκετινγκ και προωθώντας την τοπική πολιτιστική συνάφεια.
Στο πλαίσιο αυτό, στα τέλη του τρίτου τριμήνου του 2025, η Pandora παρουσίασε δύο νέες υποσυλλογές: Pandora Talisman και Pandora Minis, με λανσαρίσματα που έτυχαν ενθαρρυντικής ανταπόκρισης.
Προχώρησε ωστόσο σε αναθεώρηση του στόχου της για το περιθώριο EBIT του 2026 από «τουλάχιστον 24%» σε «περίπου 23%», αντανακλώντας αποκλειστικά τις πρόσθετες δυσμενείς επιπτώσεις των εμπορευμάτων και των συναλλαγματικών ισοτιμιών από την ανακοίνωση του δεύτερου τριμήνου του 2025.

Η κρίσιμη Black Friday
Σημαντικό το κρίσιμο τετραήμερο Black Friday-Cyber Monday, καθώς οι λιανοπωλητές αγωνίζονται να προσελκύσουν τους αγοραστές με εκπτώσεις σε μια περίοδο χαμηλής καταναλωτικής εμπιστοσύνης.
«Η αγορά γενικά πιο επιθετική και γεμίζει προσφορές», επισήμανε στο Reuters ο εμπορικός διευθυντής της Pandora, Massimo Basei, προσθέτοντας ότι ο ανταγωνισμός ήταν πιο έντονος από ό,τι πριν από ένα χρόνο. «Όλοι διαβάζουμε τα νέα για τον πληθωρισμό… και επειδή είμαστε μια μάρκα που απευθύνεται στις μάζες, φυσικά και τον νιώθουμε».
Η Pandora έχει σημειώσει καλή επισκεψιμότητα στα καταστήματά της, δήλωσε ο Basei, αλλά οι υπάλληλοι καταστημάτων πρέπει να εργαστούν σκληρότερα για να μετατρέψουν τους χρήστες που περιηγούνται σε αγοραστές. «Αυτό που βλέπουμε είναι ότι σίγουρα οι καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί», σημείωσε.
Φέτος, οι προσφορές της στις ΗΠΑ περιλαμβάνουν ένα ασημένιο βραχιόλι γούρι για 55,99 δολάρια, από 80 δολάρια, και ένα κολιέ με διαμάντια που έχουν αναπτυχθεί σε εργαστήριο στη μισή τιμή, 249,99 δολάρια. Αλλά δεν είναι όλα σε προσφορά: Η Pandora κρατά τη νέα της συλλογή Talisman εκτός της λίστας εκπτώσεων.
«Δεν πρόκειται μόνο για το αν μπορούμε να κάνουμε εκπτώσεις ή όχι; Πρόκειται για το αν είναι το σωστό να διατηρήσουμε το εμπορικό μας σήμα, για να διασφαλίσουμε ότι η ανάπτυξη είναι βιώσιμη μακροπρόθεσμα; Αυτό είναι πάντα το πιο δύσκολο ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί», δήλωσε ο Basei.




































