Η τάση των premium brands να διαχειρίζονται τις προωθητικές ενέργειες με ολοένα και πιο εξελιγμένο τρόπο, αντιμετωπίζοντας τη Black Friday ως μια ευκαιρία για προσεκτική επικοινωνία της αξίας τους και όχι για οριζόντιες, γενικευμένες εκπτώσεις επιβεβαιώθηκε και φέτος.
Αυτό διαπιστώνει, μεταξύ άλλων, η επισκόπηση πέντε κορυφαίων διεθνών εταιρειών πολυτελείας που κατέγραψαν την καλύτερη πορεία μέσα στο απαιτητικό 2025, που πραγματοποίησε η Ozios Broker. Στο πλαίσιο της επισκόπησης καταγράφεται και ο τρόπος με τον οποίο οι στρατηγικές τους επιλογές αντικατοπτρίστηκαν στις ετήσιες πωλήσεις και στην εξέλιξη της μετοχικής τους αξίας. Συνεπώς, σε αυτή την περίπτωση, ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίστηκαν τη Black Friday δεν αφορά μόνο τις εκπτώσεις, αλλά αποτελεί μέρος της στρατηγικής τους.
Κρίσιμη η αξιοποίηση της Black Friday
Η παγκόσμια αγορά της πολυτέλειας έχει παρουσιάσει μια ελαφρά επιβράδυνση, ωστόσο οι επιμέρους κατηγορίες κινούνται με διαφορετικούς ρυθμούς. Γι’ αυτό και η ικανότητα ενός brand να αξιοποιήσει σωστά τη Black Friday είναι κρίσιμη, όχι μόνο για τους λιανέμπορους, αλλά και για τους επενδυτές που επιδιώκουν να κατανοήσουν ποια brands μπορούν να προστατεύσουν τα περιθώριά τους και ποια αναγκάζονται να υποχωρήσουν.
Καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει επίσης η ισχυρή άνοδος των αγορών μέσω κινητών συσκευών. Χάρη σε αυτήν, οι retailers μπορούν να προσωποποιούν τις προσφορές και να στοχεύουν συγκεκριμένα καταναλωτικά κοινά. Το αποτέλεσμα είναι το premium segment να εκσυγχρονίζεται με ρυθμούς που πριν από λίγα χρόνια θα φαίνονταν απροσδόκητοι.
Το τελικό τοπίο είναι μια σαφώς διχοτομημένη αγορά: Οι πιο εύποροι καταναλωτές πραγματοποιούν αγορές χωρίς να χρειάζονται μεγάλες εκπτώσεις, ενώ ένα ευρύτερο κοινό αναζητά premium προϊόντα σε πιο προσιτή τιμή. Έτσι, η Black Friday εξελίσσεται σε δοκιμασία για την ικανότητα κάθε brand να απευθυνθεί ταυτόχρονα και στις δύο αυτές ομάδες.
LVMH: Μια πρώτη ένδειξη ανάκαμψης χάρη στην Ασία
Η LVMH σπάνια προσφέρει εκπτώσεις στα εμβληματικά της brands, όπως η Louis Vuitton και η Dior, κατά τη διάρκεια της Black Friday. Αντίθετα, προτιμά περιορισμένα online πακέτα ή αποκλειστικά προϊόντα για ταξίδια και εποχικές συλλογές, προκειμένου να μην υπονομεύει επισήμως την εικόνα των πλήρων τιμών. Βαθύτερες εκπτώσεις μετατοπίζονται σε λιγότερο premium brands και στον τομέα των καλλυντικών και του επιλεκτικού λιανεμπορίου, όπου οι εκπτώσεις αποτελούν μικρότερη «απειλή» για το κύρος τους.
Ο όμιλος εισήλθε φέτος στην περίοδο υπό πίεση, λόγω επιβράδυνσης της ζήτησης στην Ασία, και ιδιαίτερα στην Κίνα, η οποία παραδοσιακά αποτελεί έναν από τους βασικούς μοχλούς ανάπτυξής του.
Ωστόσο, τα τελευταία στοιχεία φέρνουν την πρώτη ένδειξη ανάκαμψης. Το τρίτο τρίμηνο, τα έσοδα ανήλθαν περίπου στα 18,3 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας επιστροφή σε οργανική ετήσια ανάπτυξη της τάξης του 1% και το πρώτο θετικό τρίμηνο φέτος.
Για τους πρώτους εννέα μήνες του 2025, ο όμιλος κατέγραψε περίπου 58,1 δισεκατομμύρια ευρώ σε έσοδα. Σε σύγκριση με πέρυσι, αυτό εξακολουθεί να αντιστοιχεί σε μείωση πωλήσεων περίπου 4%. Παρ όλα αυτά, παρατηρείται εμφανής βελτίωση στην Ασία, ενώ οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ευρώπη παρουσιάζουν σταθερά μεγέθη, στηριζόμενα κυρίως σε μερική ανάκαμψη της τοπικής ζήτησης.
Η βασική μονάδα μόδας και δερμάτινων ειδών, που περιλαμβάνει εμβληματικά ονόματα όπως η Louis Vuitton και η Dior, παραμένει χαμηλότερα σε σύγκριση με πέρυσι, αλλά στο τρίτο τρίμηνο η πτώση περιορίστηκε περίπου στο 2%, μετά από ένα ιδιαίτερα αδύναμο πρώτο εξάμηνο.
Οι μετοχές της LVMH, που διαπραγματεύονται στο Euronext Paris, κινούνταν περίπου στα 620 ευρώ ανά μετοχή στα τέλη Νοεμβρίου, μετά από έντονη μεταβλητότητα καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, αντανακλώντας περισσότερο μια φάση μετάβασης μεταξύ της προηγούμενης πτώσης και της αναμενόμενης σταδιακής ανάκαμψης

































