Χατζηδάκης: Τρία τα στρατηγικά σημεία της κυβερνητικής πολιτικής για την ΑΙ

Τι είπε ο Κωστής Χατζηδάκης για την ΑΙ στο συνέδριο «Future Unfold» της Grant Thornton  

Χατζηδάκης: Τρία τα στρατηγικά σημεία της κυβερνητικής πολιτικής για την ΑΙ

Εστιάζοντας στο φετινό μήνυμα του «Future Unfold» της Grant Thornton, που υλοποιείται για τρίτη χρονιά, ο διευθύνων σύμβουλος, Βασίλης Καζάς, άνοιξε τις πύλες του συνεδρίου, αναφερόμενος στη «συμβίωση τεχνολογίας και ανθρώπινης δραστηριότητας, που αποτυπώνει αυτό που χρειαζόμαστε όλοι σήμερα».

«Ο συγκεκριμένος θεσμός για τρίτη συνεχή χρονιά αποτελεί βήμα διαλόγου σε μια στιγμή που η Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο του τεχνολογικού μετασχηματισμού. Πέρυσι μιλήσαμε για αυτή την αλλαγή που σήμερα είναι πραγματικότητα και θέλουμε να την υλοποιήσουμε με τόλμη και υπευθυνότητα, με την πρόοδο να συνοδεύεται και από πρωτοποριακές προκλήσεις».

Χατζηδάκης: «Η ΑΙ είναι ένας καταλύτης για το μέλλον»

Για το πόσο σημαντικό είναι που ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας και κυρίως οι νέοι αντιλαμβάνονται την προστιθέμενη αξία των νέων τεχνολογιών, μίλησε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης στο πλαίσιο του συνεδρίου «Future Unfold» της Grant Thornton, επισημαίνοντας πως είναι μια μοναική ευκαιρία καθώς έρχονται στο ίδιο τραπέζι η επιχειρηματικότητα, η τεχνολογία και η πολιτική.

«Για να αντιληφθούμε το άλμα που έχουμε κάνει ως χώρα, αρκεί να σκεφτούμε όλα όσα έγιναν τα προηγούμενα 6,5 χρόνια αλλά και να αναλογιστούμε όσα θα κάνουμε στο μέλλον. Πίσω στο 2018, η ψηφιοποίηση ήταν μακρινό όνειρο – τότε που οι πολίτες έπρεπε να επισκεφτούν ένα ΚΕΠ, να κάτσει σε μια ουρά για να φέρει σε πέρας μια πράξη όπως η έκδοση ενός πιστοποιητικού γέννησης. Από το καλοκαίρι του 2019 ξεκίνησε μια μεγάλη προσπάθεια από την κυβέρνηση και έγιναν πολλά και σημαντικά βήματα για μια νέα σχέση κράτους-πολίτη. Αρχικά με την ίδρυση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την έναρξη λειτουργίας του gov.gr που σήμερα περιλαμβάνει πάνω από 2.000 ψηφιακές υπηρεσίες, την άυλη συνταγογράφηση, το ΚΕΠlive, την τηλεκπαίδευση – καινοτομίες που λόγω ανάγκης έγιναν πια μέρος της καθημερινότητάς μας», τόνισε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης.

Αναφέρθηκε και στις πρωτοβουλίες που ελήφθησαν κατά τη θητεία του ως υπουργός. Το 2021 ως υπουργός Εργασίας για την ψηφοποίηση των διαδικασιών και αρχείων του ΕΦΚΑ και με την ενιαία πλατφόρμα 1555, με στόχο να αναβαθμίσουν την εξυπηρέτηση προσεγγίζοντας το αυτονόητο. Ενώ και ως υπουργός Εθνικής Οικονομίας, για την ψηφιοποίηση της ΑΑΔΕ και τη διασύνδεση POS με ταμειακές σε 400 χιλιάδες διαφορετικές επιχερήσεις, τα myData, τα ηλεκτρονικά τιμολόγια, την υποχρεωτική αποδοχή του IRIS για πληρωμές.

Τα 3 επόμενα βήματα

«Η στρατηγική της κυβερνησης ήταν κεντρική επιλογή και αναγνωρίστηκε και ως καλή πρακτική από πλήθος άλλων κρατών και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ό,τι ίσχυε πριν από 10 χρόνια για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, το ίδιο είναι και η ΑΙ. Δεν είναι όμως επιστημονικη φαντασία, αλλά έρχεται για να αλλάξει τον τρόπο που εργαζόμαστε, που επικοινωνούμε και αλληλεπιδρούμε. Πρόκειται για μια νέα πραγματικότητα και μεγάλη επανάσταση που φυσικά κρύβει πολλούς κινδύνους και μεγάλες ευθύνες», εξήγησε ο κ. Χατζηδάκης.

«Από εδώ και πέρα ένας βασικός στόχος είναι να γίνουν μεγάλα βήματα με την ΑΙ και χάρη στην ΑΙ σε κάθε πτυχή της κρατικής και οικονομικής δραστηριότητας.

  1. Πώς η ΑΙ θα ενσωματωθεί περισσότερο στην παραγωγή και την επιχειρηματικότητα για οφέλη στην παραγωγικότητα και ανταγωνιστικότητα. «Τα τελευταία χρόνια», τόνισε, «έχουν σχεδιαστεί στη χώρα μας σημαντικές ψηφιακές υποδομές που επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να αξιοποιούν υπολογιστική ισχύ και δεδομένα σε μεγάλη κλίμακα. Όπως τα data centers που προχωρούν – ορισμένα από διεθνείς κολοσσούς όπως η Google, η Microsoft και η Amazon – και τα εργοστάσια ΑΙ, όπως το Pharos και το Giga Factory που σχεδιάζει η ΔΕΗ για τη Δυτική Μακεδονία». Αν αθροίσουμε τα κονδύλια έχουν διατεθεί 3,4 δισ. ευρώ υποστηρίζοντας δράσεις και χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις για να αναπτυχθούν ψηφιακά. Στα τέλη του 2024, ενεργοποιήθηκε ένα από τα πλέον σύγχρονα πλαίσια κινήτρων για έρευνα με χρηματοδοτικά εργαλία ΕΑΤΕ και το νεοσύστατο Ταμείο Υποδομών. Όλα αυτά βοηθούν τις ΜμΕ να ακολουθήσουν τη νέα πραγματικότητα. Οι μικρές θα έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα, ενώ πρέπει να σημειώσουμε πως κινδυνεύουν να έχουν προβλήματα στο άμεσο μέλλον χωρίς την ΑΙ. Ό,τι είναι η ρευστότητα για τις επιχειρήσεις, η ΑΙ είναι πλέον το ίδιο αναγκαία.
  2. Αξιοποίηση νέων τεχνολογιών για την ενίσχυση της δημόσιας διοίκησης. Είναι το επόμενο μεγάλο βήμα η αξιοποίηση ΑΙ στο πλαίσιο του ΜΙΤΟΣ για την απλοποίηση των διαδικασιών του δημοσίου. Το πρόγραμμα ΜΙΤΟΣ είναι μια ψηφιακή πλατφόρμα που έχει ήδη δημιουργηθεί από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στην οποία καταγράφονται όλες οι επαφές των πολιτών και των επιχειρήσεων με το κράτος. Σε μια διυπουργική πρωτοβουλία που συντονίζω προσωπικά, για πρώτη φορά θα αξιοποιήσουμε την τεχνολογία οργανωμένα για την ανάλυση, την ταξινόμηση, και την εξάλειψη περιττών διαδικασιών, από τις 4.050 που έχουν καταγραφεί. , ξεκινώντας από 400 που έχουν μεγάλη σημασία για τους πολιτες, μέσα στους επόμενους μήνες. Και όσο και αν φαίνεται περίεργο, το ίδιο ισχύει και για τη δικαιοσύνη όπου η ΑΙ μπορεί να απλουστεύσει διαδικασίες, να μειώσει το φόρτο εργασίας και να επιτρέψει στους δικαστές να επικεντωθούν σην ποιπτική ουσία, χωρίς να λειτουργήσουν φοβικά. Γιατί η συζήτηση δεν έχει να κάνει με την αντικατάσταση, αλλά με τη συνεργασία και τη συμβίωση.
  3. Το τρίτο βήμα αφορά στους κινδύνους που δημιουργούν οι νέες τεχνολογίες «όπως η αλόγιστη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης από ανηλίκους χωρίς εποπτεία και οι επιπτώσεις για την εκπαίδευση και την ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων. Επίσης, οι κίνδυνοι παραπληροφόρησης και διάδοσης ψευδών ειδήσεων – των fake news – σε σημαντικά κομμάτια του πληθυσμού, που εντέλει είναι και μια μορφή κινδύνου για τη δημόσιο διάλογο και τη δημοκρατία». Στην κατεύθυνση αυτή, απάντηση είναι η εκπαίδευση, ωστόσο δεν φτάνει μόνο η δράση μιας κυβέρνησης αλλά χρειάζεται αντίστοιχη και σε ευρωπαϊκό και σε διεθνές επίπεδο.

«Θα μιλάμε για τον κόσμο πριν την ΑΙ και μετά την ΑΙ»

Όπως σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης, «η εμπειρία των πρόσφατων ετών μας δίνει τη δυνατότητα να μιλάμε για τον κόσμο πριν την ΑΙ και μετά την ΑΙ – χωρίς αυταπάτες – τόσο το κράτος όσο και οι επχειρήσεις έχουν πολλά να κερδίσουν αλλά και να χάσουμε ως κοινωνία αν δεν κινηθούμε έγκαιρα και σωστά για να μην γίνουμε θεατές των εξελίξεων. Η ΑΙ θα είναι σύμμαχος μας αν συνεχίσουμε να τα πηγαίνουμε καλά στην οικονομία, να ασκούμε μια υγιή κοινωνική πολιτική, σταθερότητα – το ένα συνδέεται με το άλλο. Οι Έλληνες μπορούμε να καταφέρουμε θαύματα αν αντιλαμβανόμαστε την κρισιμότητα των καιρών και των αποφάσεων, με αίσθημα εθνικής ευθύνης».

OT Originals
Περισσότερα από Τεχνολογία

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο