Oλοκληρώθηκε η εξαγορά της Spirit AeroSystems από την Boeing, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, με τη συνολική αξία της εξαγοράς να ανέρχεται σε 4,5 δισ. δολάρια.
Με την κίνησή της αυτή, η αμερικανική αεροναυπηγική βιομηχανία ανάκτησε το μεγαλύτερο μέρος του κορυφαίου ανεξάρτητου κατασκευαστή πτερύγων και ατράκτων στον κόσμο.
Η εξαγορά της Boeing περιλαμβάνει όλες τις εμπορικές δραστηριότητες της Spirit που σχετίζονται με την Boeing
Η ευρωπαϊκή ανταγωνίστρια της αμερικανικής εταιρείας κατασκευής αεροσκαφών Airbus απέκτησε τμήματα της Spirit στην αλυσίδα εφοδιασμού της. Οι δραστηριότητες του κατασκευαστή αεροσκαφών στο Subang της Μαλαισίας μεταφέρθηκαν στην Composites Technology Research Malaysia ως μέρος της διάλυσης της Spirit. Μια θυγατρική, η Fiber Materials, πωλήθηκε νωρίτερα φέτος στην Tex-Tech Industries.
Η εξαγορά της Boeing περιλαμβάνει όλες τις εμπορικές δραστηριότητες της Spirit που σχετίζονται με την Boeing, καθώς και τμήματα των δραστηριοτήτων της εταιρείας στο Μπέλφαστ της Βόρειας Ιρλανδίας, τα οποία θα λειτουργούν ως ανεξάρτητη θυγατρική με την επωνυμία Short Brothers.
Σημαντική αναδιάρθρωση της εμπορικής αλυσίδας της Boeing
Η συμφωνία, που ανακοινώθηκε τον Ιούλιο του περασμένου έτους, έχει συνολική αξία 8,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Πρόκειται για μια σημαντική αναδιάρθρωση της εμπορικής αλυσίδας εφοδιασμού στον τομέα της αεροδιαστημικής και παρέχει στην Airbus και τη Boeing άμεσο έλεγχο επί των προβληματικών τμημάτων των αλυσίδων εφοδιασμού τους.
Τα τελευταία χρόνια, οι δύο κατασκευαστές αεροσκαφών έχουν στηρίξει την εταιρεία που αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες, η οποία έχει αναφερθεί ως μία από τις αιτίες καθυστερήσεων σε διάφορα προγράμματα κατασκευής αεροσκαφών, συμπεριλαμβανομένων των Boeing 737 MAX και Airbus A350 και A220. Η μείωση των προβλημάτων ποιότητας κατασκευής των ατράκτων έχει αποτελέσει βασικό στόχο της Boeing στις προσπάθειές της να σταθεροποιήσει την παραγωγή του 737.
Η Spirit ιδρύθηκε το 2005, όταν η Boeing πούλησε τις δραστηριότητές της στην Οκλαχόμα και το Κάνσας στην επενδυτική εταιρεία Onex. Η Spirit κατασκευάζει άτρακτους 737 στο Ουιτσιτά, οι οποίοι μεταφέρονται σιδηροδρομικώς στο εργοστάσιο της Boeing στο Ρέντον της Ουάσιγκτον.
Σε μια προσπάθεια να επεκτείνει την πελατειακή της βάση πέρα από την Boeing, η Spirit αγόρασε ή άνοιξε εγκαταστάσεις στην Αφρική, την Ασία, την Ευρώπη και σε άλλα μέρη των ΗΠΑ. Η Airbus θα αναλάβει τις δραστηριότητες στη Βόρεια Καρολίνα, τη Βόρεια Ιρλανδία, τη Σκωτία, τη Γαλλία και το Μαρόκο.
Στις αρχές Δεκεμβρίου, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) δήλωσε ότι η συμφωνία θα μπορούσε να προχωρήσει, υπό την προϋπόθεση ότι η Boeing θα πραγματοποιούσε τις εκποιήσεις που είχαν συμφωνηθεί νωρίτερα φέτος με την Airbus και την Composites Technology Research Malaysia και ότι η Spirit θα παρέμενε προμηθευτής των ανταγωνιστών της Boeing για μελλοντικά προγράμματα στρατιωτικών αεροσκαφών.
Χωρίς αυτές τις προϋποθέσεις, η FTC ανησυχούσε ότι η εξαγορά της Spirit από την Boeing θα της έδινε αθέμιτη επιρροή στον ανταγωνισμό.
Πράσινο φως από ΕΕ
Τον Οκτώβριο, η Boeing εξασφάλισε την έγκριση της ΕΕ για θέματα ανταγωνισμού, αφού συμφώνησε να πουλήσει ορισμένες επιχειρήσεις της Spirit για να αντιμετωπίσει προβλήματα ανταγωνισμού.
Η συμφωνία, βάσει της οποίας 15.000 υπάλληλοι της Spirit γίνονται μέρος της Boeing, θα μπορούσε να επηρεάσει τις τεταμένες εργασιακές σχέσεις του κατασκευαστή αεροσκαφών, εάν τα περίπου 6.000 μέλη της Διεθνούς Ένωσης Μηχανικών και Εργαζομένων στην Αεροδιαστημική Βιομηχανία της Spirit επανενταχθούν στο συνδικάτο District 751, στο οποίο ανήκαν μέχρι την πώληση του 2005.
Το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής εμπορικών αεροσκαφών της Boeing σταμάτησε κατά τη διάρκεια μιας επτά εβδομάδων απεργίας πέρυσι από τα μέλη του District 751 στην περιοχή Pacific Northwest.















![Πετρέλαιο θέρμανσης: «Τσίμπησε» η τιμή του – Οι 10 ακριβότεροι νομοί [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/12/08_12_ot_times_therm_EXO.jpg)



















