Ο CEO της Airbus, Guillaume Faury, παραδέχτηκε την πιθανή ήττα της εταιρείας του στον ετήσιο αγώνα παραγγελιών με την Boeing, καθώς την Τετάρτη, εκτίμησε πως είναι πιθανό η Boeing να κερδίσει για πρώτη φορά σε έξι χρόνια, χάρη στις συμφωνίες για τις διαμάχες που προέκυψαν με την επιβολή των δασμών από τις ΗΠΑ.
Η Airbus παραμένει μπροστά από τον αμερικανικό ανταγωνιστή της σε παραδόσεις και σε εκκρεμείς παραγγελίες, δήλωσε ο Faury στο France Inter.
Aρκετές αεροπορικές εταιρείες είτε έκαναν παραγγελίες στην Boeing είτε προγραμμάτισαν ανακοινώσεις για παραγγελίες που είχαν ήδη προγραμματιστεί, προκειμένου να κατευνάσουν τις εμπορικές εντάσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες φέτος, ιδίως στην Ασία
Ενθαρρυμένη από την ισχυρή ζήτηση για το μεγάλων αποστάσεων αεροσκάφος 787, η Boeing ανακοίνωσε την Τετάρτη 908 καθαρές παραγγελίες μετά τις ακυρώσεις μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου, σε σύγκριση με 700 για την Airbus.
«Το γεγονός ότι ήμασταν μπροστά στις παραγγελίες για πέντε χρόνια σημαίνει ότι το χαρτοφυλάκιο παραγγελιών μας είναι πολύ υψηλότερο από αυτό του κύριου ανταγωνιστή μας», δήλωσε ο Faury στο γαλλικό ραδιοφωνικό σταθμό.
«Αλλά είναι αλήθεια ότι έχουν βοηθηθεί από τον Αμερικανό πρόεδρο στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για τους δασμούς με διάφορες χώρες, όπου οι παραγγελίες αεροσκαφών έγιναν μέρος της επίλυσης των εμπορικών διαφορών».
Οι εμπορικές εντάσεις με τις ΗΠΑ ενισχύουν τις παραγγελίες της Boeing
Αναλυτές αναφέρουν ότι αρκετές αεροπορικές εταιρείες είτε έκαναν παραγγελίες στην Boeing είτε προγραμμάτισαν ανακοινώσεις για παραγγελίες που είχαν ήδη προγραμματιστεί, προκειμένου να κατευνάσουν τις εμπορικές εντάσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες φέτος, ιδίως στην Ασία.
Αξιωματούχοι της αμερικανικής βιομηχανίας αναφέρουν ότι το μακρινών αποστάσεων 787 πωλείται καλά, ανεξάρτητα από τα εμπορικά ζητήματα. Η Airbus κατέχει ηγετική θέση στα μικρότερα αεροσκάφη, όπως το A321.
Οι παραγγελίες της Airbus έχουν μειωθεί εδώ και μήνες, αλλά τα σχόλια του Faury επιβεβαιώνουν μια πιθανή αλλαγή στην κατάταξη των νέων επιχειρήσεων, ενώ η Airbus αναμένεται να διατηρήσει τον τίτλο της ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής στον κόσμο χάρη στις αυξημένες παραδόσεις.
Ερωτηθείς σχετικά με τις αναφορές για μια μεγάλη εκκρεμή παραγγελία από την Κίνα, ο Faury είπε ότι δεν αναμένει μια άμεση νέα παραγγελία για εκατοντάδες αεροσκάφη, αλλά μίλησε για εκκαθαρίσεις προηγούμενων παραγγελιών.
Την Τετάρτη, η Airbus ανακοίνωσε ότι εξασφάλισε τη συμφωνία της Κίνας για την παράδοση 120 αεροσκαφών που είχαν παραγγελθεί προηγουμένως.
Πηγές του κλάδου ανέφεραν ότι η Airbus βασιζόταν σε μια παραγγελία έως και 500 αεροσκαφών από την Κίνα για να επιτύχει τους εσωτερικούς στόχους της. Το Πεκίνο βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Boeing για ένα παρόμοιο πακέτο.
Με την Κίνα να βρίσκεται σε τεταμένες εμπορικές σχέσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη, δυτικοί αναλυτές αναφέρουν ότι αναμένεται να διατηρήσει μια ευρεία ισορροπία στις εισαγωγές αεροσκαφών για να καλύψει την ανάπτυξή της, μετά από αρκετά χρόνια κατά τα οποία απουσίαζε σε μεγάλο βαθμό από την αγορά.
Ο Faury δήλωσε ότι ολοκληρώθηκε μια σημαντική ανάκληση λογισμικού που αφορούσε 6.000 αεροσκάφη της οικογένειας A320, στην οποία περιλαμβάνεται και το A321. Ο τελικός αριθμός των αεροσκαφών που χρειάζονταν προσοχή ήταν κοντά στα 4.000 και όλα έχουν πλέον επισκευαστεί, δήλωσε στο France Inter.















![Πληθωρισμός στην Ελλάδα: Τα 4,5 χρόνια ακρίβειας – Ποιοι κλάδοι χτύπησαν «κόκκινο» [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/12/ot_dtk_greece.png)



















