Χωρίς «καλάθι Χριστουγέννων» θα είναι η φετινή χριστουγεννιάτικη αγορά, αλλά θα υπάρξει «πόλεμος προσφορών» στα ράφια και στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ! Σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και ο υπουργός κ. Τάκης Θεοδωρικάκος προβληματίστηκε αρκετά από το ενδεχόμενο και στην φετινή χριστουγεννιάτικη αγορά να «προσφερθεί» από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ το γνωστό – στη διάρκεια της τελευταίας τριετίας 2022 – 2024 – «καλάθι των Χριστουγέννων».
Όμως μετά από συζητήσεις και δεδομένου ότι ο πληθωρισμός των σούπερ μάρκετ κινείται πλέον στο όριο της μιας ποσοστιαίας μονάδας, έκρινε σκόπιμο να παροτρύνει το υπουργείο Ανάπτυξης τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αλλά και τους προμηθευτές τους, να εντείνουν το «κύμα» των προσφορών, θεωρώντας ότι αυτό θα είναι πιο αποτελεσματικό για το «ταλαιπωρημένο» καταναλωτικό εισόδημα.
Η προσομοίωση που κάνουν τα σούπερ μάρκετ
Η σχετική ευθύνη έχει ανατεθεί στον γενικό γραμματέα Εμπορίου κ. Σωτήρη Αναγνωστόπουλο. Αξίζει πάντως σαν σημειωθεί ότι σύμφωνα με άλλες πηγές του ΟΤ ο γενικός γραμματέας Εμπορίου ζήτησε από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να κάνουν μία «προσομείωση» του «καλαθιού των Χριστουγέννων» σα να επρόκειτο να εφαρμοστεί.
Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ η μία μετά από την άλλη έστειλαν η κάθε μία τα δικά τους δεδομένα – δηλαδή τις τιμές στις οποίες θα προσφέρονταν τα προιόντα που θα ήταν στο «καλάθι» – και διαπιστώθηκε πως δεν θα είχε κανένα αποτέλεσμα. Αντιθέτως κρίθηκε ως πιο αποφασιστική λύση – βοήθεια – προς τους καταναλωτές η ένταση των προσφορών. Για μία σειρά συγκυριακούς – και όχι μόνο – λόγους στην κατηγορία των κρεάτων τα πράγματα θα είναι εξαιρετικά δύσκολα και οι επιλογές των καταναλωτών περιορισμένες.
Η τιμή της γαλοπούλας
Επί παραδείγματι το αρνί και το κατσίκι ελληνικής προέλευσης σπανίζουν στην αγορά – οι ποσότητες είναι πάρα πολύ περιορισμένες και κυριαρχούν κυρίως τα εισαγόμενα (Ρουμανία κλπ). Ως εκ τούτου οι λίγες ποσότητες θα έχουν πολύ υψηλές τιμές. Ακριβότερα από πέρυσι θα πωλείται η γαλοπούλα, ενώ είναι γνωστή η κατάσταση που επικρατεί στην αγορά του μοσχαρίσιου κρέατος. Έτσι οι καταναλωτές ως φθηνές επιλογές έχουν το χοιρινό και το κοτόπουλο.
Παράλληλα πηγές από τον κλάδο του λιανεμπορίου μιλώντας προς τον ΟΤ έλεγαν ότι οι πρώτες μέρες του Δεκεμβρίου ξεκίνησαν καλά – καλύτερα από το Νοέμβριο – έχουν αυξηθεί αυξηθεί οι προσφορές στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ και ειδικά στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του μήνα αναμένεται κυριολεκτικά «πόλεμος» μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Όπως είναι γνωστό οι τελευταίες δεκαπέντε μέρες του χρόνου είναι οι καλύτερες από οποιοδήποτε άλλο δεκαπενθήμερο και οι αλυσίδες «τα δίνουν όλα» προκειμένου να κλείσουν την χρονιά με τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις.




































