Τα επόμενα χρόνια, τα κοσμήματα προβλέπεται να είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία στη μόδα σε πωλήσεις ανά μονάδα, αυξανόμενη με σχεδόν τετραπλάσιο ρυθμό από αυτόν των ενδυμάτων.
Τόσο τα πιο οικονομικά όσο και τα κοσμήματα υψηλής ποιότητας αναμένεται να αυξηθούν με παρόμοιο τρόπο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται μεταξύ 5,3 και 5,6% ετησίως έως το 2028, σύμφωνα και με την μελέτη «State of Fashion 2026» της McKinsey για το Business of Fashion.
Τα κοσμήματα με διαμάντια αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεων
Τα επώνυμα κοσμήματα
Οι πωλήσεις επώνυμων κοσμημάτων αποτελούσαν το 25% της αγοράς το 2024 και αυξήθηκαν κατά 8,3% ετησίως μεταξύ 2021 και 2024, σχεδόν διπλάσια από την αύξηση 4,3% των μη επώνυμων κοσμημάτων. Το 2025, το 61% των καταναλωτών λένε ότι τα κοσμήματα είναι μια κατηγορία στην οποία η επωνυμία έχει τη μεγαλύτερη σημασία, αυξανόμενο στο 82% στην Κίνα.
Τα κοσμήματα με διαμάντια μάλιστα αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεων κοσμημάτων και αναμένεται να αυξηθούν κατά 4 έως 5% ετησίως έως το 2028. Στο πλαίσιο αυτό, τα διαμάντια που καλλιεργούνται σε εργαστήρια προβλέπεται να αυξηθούν κατά 15 έως 16% ετησίως καθώς αυξάνεται η υιοθέτησή τους, ιδίως στην Ινδία, την Κίνα και τις ΗΠΑ.
Αυτή η δυναμική αντικατοπτρίζει τον μοναδικό ρόλο των κοσμημάτων ως καταστήματος συναισθηματικής και οικονομικής αξίας. Όταν τους ζητήθηκε να συγκρίνουν κατηγορίες ως προς τις επενδυτικές τους δυνατότητες, οι καταναλωτές κατατάσσουν τα κοσμήματα στην κορυφή — 15 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερα από τις τσάντες και άλλα αξεσουάρ.

Οι σημαντικές αγορές
Η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού θα συνεχίσει να κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο ανάπτυξης της αγοράς έως το 2028, με επικεφαλής την Κίνα και την Ινδία, όπου οι πωλήσεις κοσμημάτων αντιπροσωπεύουν ήδη περίπου τα δύο τρίτα της αγοράς Ασίας-Ειρηνικού.
Για τις διεθνείς μάρκες — οι οποίες αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% των πωλήσεων επώνυμων κοσμημάτων στην Κίνα — οι απότομες αυξήσεις τιμών σε κατηγορίες ήπιων ειδών πολυτελείας, όπως τα ready-to-wear ενδύματα και οι τσάντες, έχουν αποδυναμώσει την αντιληπτή αξία, ωθώντας τους καταναλωτές να στραφούν προς είδη υψηλής πολυτέλειας, όπως τα κοσμήματα.
Αρκετές τοπικές μάρκες έχουν επίσης καλές επιδόσεις, συμπεριλαμβανομένης της Laopu Gold — η οποία συνδυάζει την παράδοση της Κίνας με την σύγχρονη τεχνική, κάτι που την οδήγησε να λάβει το χαρακτηρισμό «Hermès του χρυσού» — και της Qeelin, ιδιοκτησίας της Kering, της οποίας οι κώδικες σχεδιασμού κινεζικής κληρονομιάς βρίσκουν απήχηση στους τοπικούς καταναλωτές.
Σύμφωνα με την De Beers, ανερχόμενη θεωρείται η Ινδία που έχει πλέον ξεπεράσει την Κίνα ως η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά διαμαντιών στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 11% της παγκόσμιας ζήτησης, δεύτερη μόνο μετά τις ΗΠΑ με ποσοστό άνω του 50%. Η αυξανόμενη μεσαία τάξη της Ινδίας και η βαθιά πολιτισμική της συγγένεια για τον χρυσό και τα διαμάντια τροφοδοτούν τη διαρκή διψήφια ανάπτυξη των εγχώριων κοσμηματοπωλών — οι οποίες αποτελούν περισσότερο από το 90% των πωλήσεων επώνυμων κοσμημάτων.
Το 42% των γυναικών και το 35% των ανδρών αναφέρουν ότι αγοράζουν περισσότερα κοσμήματα για τον εαυτό τους
Και για γυναίκες και για άντρες
Καθώς τα κοσμήματα συνδέονται περισσότερο με την προσωπική ταυτότητα παρά με την περίσταση, περισσότεροι καταναλωτές τα αγοράζουν για τον εαυτό τους παρά ως δώρο για άλλους. Το 42% των γυναικών και το 35% των ανδρών αναφέρουν ότι αγοράζουν περισσότερα κοσμήματα για τον εαυτό τους από ό,τι πριν από δύο ή τρία χρόνια.
Αυτή η μετατόπιση τροφοδοτείται εν μέρει από την αύξηση των εισοδημάτων και την εξέλιξη των ρόλων των φύλων. Μέχρι το 2028, οι γυναίκες θα ελέγχουν πάνω από το 75% των παγκόσμιων διακριτικών δαπανών, πιθανώς ωφελώντας τις πωλήσεις κοσμημάτων για τις γυναίκες που αγοράζουν για τον εαυτό τους. Το 41% των εμπόρων λιανικής πώλησης κοσμημάτων που συμμετείχαν στην έρευνα λένε ότι η αγορά από τις γυναίκες είναι η κορυφαία ευκαιρία στα ασημένια κοσμήματα, ενώ μόνο το 26% αναφέρει τα δώρα. Η αγορά από τις ίδιες αναμένεται να ωθήσει τα κοσμήματα σε προσιτές τιμές, με τους εμπόρους λιανικής να βλέπουν ήδη ισχυρές πωλήσεις για κομμάτια αξίας 100 έως 500 δολαρίων.
Αν και εξακολουθούν να αποτελούν ένα μικρό μέρος της αγοράς, τα ανδρικά κοσμήματα είναι ένα από τα ταχέως αναπτυσσόμενα τμήματα, με πρόβλεψη για αύξηση 7 έως 8% ετησίως έως το 2028, σε σύγκριση με τα γυναικεία κοσμήματα που κυμαίνονται στο 4 έως 5%. Οι μάρκες ανταποκρίνονται σε αυτή τη ζήτηση λανσάροντας ανδρικές ή ασύνδετες συλλογές, τις οποίες συχνά παρουσιάζουν διασημότητες όπως ο Κορεάτης ηθοποιός Byeon Woo Seok.




![Ενοπλες δυνάμεις: Τι φέρνει το νέο μισθολόγιο [παραδείγματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/12/shutterstock_758723053-1-1.jpg)

































