Σε αναγκαστική απόσυρση από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προχωρά η Ford Motor, καταργώντας πολλά μοντέλα, διαδικασία που θα πληρώσει ακριβά -υπολογίζεται σε 19,5 δισ. δολάρια- σε απάντηση στις πολιτικές της κυβέρνησης Τραμπ και στην αποδυνάμωση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.
Η εταιρεία με έδρα το Ντίαρμπορν του Μίσιγκαν ανακοίνωσε πως θα αντικαταστήσει το πλήρως ηλεκτρικό F-150 Lightning με ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο εκτεταμένης αυτονομίας που χρησιμοποιεί κινητήρα βενζίνης για την επαναφόρτιση της μπαταρίας.
Επίσης αποσύρει ένα ηλεκτρικό φορτηγό επόμενης γενιάς, με την κωδική ονομασία T3, καθώς και τα σχεδιαζόμενα ηλεκτρικά επαγγελματικά φορτηγά.
Το παγκόσμιο μείγμα υβριδικών, ηλεκτρικών οχημάτων εκτεταμένης αυτονομίας και αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων θα φτάσει το 50% έως το 2030
Η δύσκολη απόφαση της Ford
«Όταν η αγορά άλλαξε πραγματικά τους τελευταίους δύο μήνες, αυτό ήταν πραγματικά το κίνητρο για να πάρουμε την απόφαση», τόνισε σε συνέντευξή του στο Reuters ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ.
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία επιβεβαίωσε ότι θα στραφεί δυναμικά σε μοντέλα βενζίνης και υβριδικά και τελικά θα προσλάβει χιλιάδες εργαζόμενους, παρόλο που θα υπάρξουν κάποιες απολύσεις σε ένα κοινό εργοστάσιο μπαταριών στο Κεντάκι στο εγγύς μέλλον.
Η εταιρεία αναμένει ότι το παγκόσμιο μείγμα υβριδικών, ηλεκτρικών οχημάτων εκτεταμένης αυτονομίας και αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων θα φτάσει το 50% έως το 2030, από 17% σήμερα.
Αποσύρει μοντέλα με τεράστιο κόστος
Η αυτοκινητοβιομηχανία θα κατανείμει την απομείωση, η οποία θα πραγματοποιηθεί κυρίως στο τέταρτο τρίμηνο και θα συνεχιστεί μέχρι το επόμενο έτος και το 2027.
Περίπου 8,5 δισεκατομμύρια δολάρια σχετίζονται με την ακύρωση προγραμματισμένων μοντέλων ηλεκτρικών οχημάτων.
Ενώ 6 δισεκατομμύρια δολάρια συνδέονται με τη διάλυση μιας κοινοπραξίας μπαταριών με την SK On της Νότιας Κορέας και 5 δισεκατομμύρια δολάρια σε αυτό που η Ford αποκάλεσε «έξοδα που σχετίζονται με το πρόγραμμα».
Η αυτοκινητοβιομηχανία αύξησε επίσης τις προβλέψεις της για το 2025 για τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων, σε περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια, από το προηγούμενο εύρος των 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως 6,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Οι μετοχές της Ford σημείωσαν άνοδο περίπου 1% στις συναλλαγές μετά το κλείσιμο του χρηματιστηρίου.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά περίπου 40% τον Νοέμβριο
Ο Τραμπ αναδιαμορφώνει την αγορά
Η μετατόπιση της Ford αντικατοπτρίζει την αντίδραση της αυτοκινητοβιομηχανίας στη μειωμένη ζήτηση για EV, αφότου οι αυτοκινητοβιομηχανίες διοχέτευσαν εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα στις αρχές αυτής της δεκαετίας.
Οι προοπτικές για τα ηλεκτρικά οχήματα μειώθηκαν σημαντικά φέτος, καθώς οι πολιτικές του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ μείωσαν την ομοσπονδιακή υποστήριξη για τα ηλεκτρικά οχήματα και χαλάρωσαν τους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων, κάτι που θα μπορούσε να ενθαρρύνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πουλήσουν περισσότερα αυτοκίνητα βενζίνης.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά περίπου 40% τον Νοέμβριο, μετά τη λήξη στις 30 Σεπτεμβρίου μιας φορολογικής πίστωσης καταναλωτή ύψους 7.500 δολαρίων, η οποία ίσχυε για περισσότερα από 15 χρόνια για να τονώσει τη ζήτηση.
Η κυβέρνηση Τραμπ συμπεριέλαβε επίσης στο τεράστιο νομοσχέδιο για τους φόρους και τις δαπάνες που ψήφισε τον Ιούλιο, ένα πάγωμα των προστίμων που πληρώνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για παραβίαση των κανονισμών οικονομίας καυσίμου.










![Χρυσές λίρες: Πλησιάζει τα 1.000 ευρώ – Πού πωλούνται στην Ελλάδα [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/07/ot_lires25.png)

























