Αθλητικά: Η μάχη του 2025 και το παπούτσι της χρονιάς

Πώς αλλάζει η κουλτούρα στα αθλητικά - Από τη Nike και την Adidas στην On, τη Hoka και τα second hand

Αθλητικά: Η μάχη του 2025 και το παπούτσι της χρονιάς
Το Adidas Jellyfish, παπούτσι της χρονιάς

«Πεδίο μάχης» θύμιζε η αγορά με τα αθλητικά καθ’ όλη τη διάρκεια του 2025, καθώς από τη μια πλευρά κυκλοφόρησαν αρκετά νέα μοντέλα, ενώ οι αναλυτές ζητούσαν συνεχώς νέες τεχνολογίες την ίδια στιγμή που η αγορά μεταπώλησης αθλητικών παπουτσιών δείχνει σημάδια ανάκαμψης, με αυξημένη σπανιότητα σε συλλεκτικά μοντέλα και υψηλές τιμές για πολύ περιορισμένες κυκλοφορίες, ειδικά από τη Nike και την Jordan.

Τις προηγούμενες ημέρες το Adidas Jellyfish του Pharrell Williams κέρδισε το βραβείο «Παπούτσι της Χρονιάς» στα βραβεία Footwear News, ενώ διακρίσεις είχε το ολοκόκκινο Air Jordan 4 “Brick by Brick” του Nigel Sylvester.

αθλητικά

Το Mars Yard 3.0

Από τη Nike στην On – Η κουλτούρα στα αθλητικά αλλάζει

Φέτος, η ανάκαμψη της Nike βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης, ενώ ορισμένοι ανταγωνιστές όπως η Hoka είδαν την ανάπτυξη να επιβραδύνεται. Άλλοι, συμπεριλαμβανομένων των On και Salomon , εξακολουθούν να σημειώνουν άνοδο. Ενώ το 2025 χαρακτηρίστηκε από την ενοποίηση δύο ισχυρών παικτών στο retail με την Dick’s Sporting Goods να αποκτά την Foot Locker.

Καμία λίστα με τα 10 κορυφαία αθλητικά δεν μπορεί να διηγηθεί μια τόσο περίπλοκη ιστορία όσο ήταν η φετινή. Η έρευνα του Business of Fashion έδειξε ότι η κουλτούρα των sneakers μπορεί να είναι κατακερματισμένη και σε εξέλιξη, αλλά είναι ζωντανή και καλά στην υγεία της.

αθλητικά

Τα second hand

Είμαστε πολύ μακριά από την εποχή που τα καινούργια αθλητικά παπούτσια ξεπουλούσαν και μετά εμφανίζονταν σχεδόν καθημερινά σε υψηλή τιμή στην αγορά μεταπώλησης. Αλλά μετά την πτώση που είχε πέρυσι, η αγορά μεταχειρισμένων δείχνει ξανά να έχει ζωή, υποδεικνύοντας μεγαλύτερη ένταση γύρω από τα αθλητικά παπούτσια.

Με βάση αποκλειστικά την υπερτιμημένη τιμή σε σχέση με τη λιανική που απέφερε στο StockX, η συνεργασία της Nike με τον καλλιτέχνη Tom Sachs για το Mars Yard 3.0 ήταν το πιο περιζήτητο sneaker του 2025, πουλώντας κατά μέσο όρο 291% περισσότερο από την λιανική αξία των 275 δολαρίων.

Οι συνεργασίες του Sachs με τη Nike ανέκαθεν απολάμβαναν υψηλές τιμές λόγω της εξαιρετικά περιορισμένης φύσης τους και της εξειδικευμένης βάσης θαυμαστών του. Υπήρχε επίσης συσσωρευμένη ζήτηση. Η συνεργασία όμως τέθηκε σε αναστολή το 2023 μετά από ισχυρισμούς ότι ο καλλιτέχνης δημιούργησε ένα τοξικό περιβάλλον στο στούντιό του.

Το δεύτερο σε τιμές μεταπώλησης, το μοντέλο Old Skool 36 “Souvenir” της Vans , είναι μια άλλη ιστορία. Η Vans έχει απουσιάσει από τη γενική συζήτηση τα τελευταία χρόνια και η επιστροφή της είναι ένα ακόμη σημάδι ότι και άλλες μάρκες εκτός από τη Nike μπορούν να τραβήξουν την προσοχή. Σύμφωνα με στοιχεία της StockX, τα παπούτσια που είδαν τις υψηλότερες τιμές μεταπώλησης κυκλοφόρησαν από έξι διαφορετικές μάρκες.

Οι μεταπωλήσεις μειώθηκαν σημαντικά από το 2023 με το τέλος της συνεργασίας της Adidas με την Yeezy.

αθλητικά

Η περίπτωση της Nike

Η Nike κατέκλυσε επίσης την αγορά με Jordan και Dunks, προτού αποσυρθεί υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Elliott Hill, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα τον Οκτώβριο του 2024.

Η Hill έχει ανακατευθύνει τη Nike ώστε να επικεντρωθεί ξανά στον αθλητισμό, με την κατηγορία του τρεξίματος που δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλής, να σημειώνει μεγάλη επιτυχία.

Εν τω μεταξύ, η αυξημένη σπανιότητα συλλεκτικών μοντέλων της Nike ανακτά τη φήμη και την αξία του brand της στις δευτερογενείς αγορές.

«Έχετε δει τη Nike να προσπαθεί να δημιουργήσει περισσότερα προϊόντα που έχουν μια ιστορία πίσω από αυτά, αντί να βγάζει απλώς ένα σωρό Jordan 1 σε τυχαία χρώματα και να ελπίζει για το καλύτερο», δήλωσε ο αναλυτής της Needham & Company, Tom Nikic.

Παρόλα αυτά, οι μεγάλες μάρκες sneakers έχουν πολύ δρόμο ακόμα να διανύσουν για να αναιρέσουν τις υπερβολές του πρόσφατου παρελθόντος τους.

αθλητικά

Το παπούτσι της χρονιάς

Οι ειδικοί εμφανίζονται πιο διχασμένοι από τους καταναλωτές, καθώς μόνο τέσσερα παπούτσια έλαβαν έστω και δύο ψήφους στην έρευνα του Business of Fashion: τα Adidas Jellyfish, τα Awake NY x Air Jordan 5s, τα Infinite Archives Air Jordan 17s και τα Adidas EVO SLs. Οι άλλοι 15 ειδικοί επέλεξαν 15 διαφορετικά αθλητικά παπούτσια.

Αυτό στο οποίο θα μπορούσαν να συμφωνήσουν είναι ότι εξακολουθεί να υπάρχει έντονη επιθυμία για περισσότερη καινοτομία στα υποδήματα.

«Κανένα ρετρό δεν θα έπρεπε να είναι το sneaker της χρονιάς», επισήμανε ο Travonne Edwards, στρατηγικός σύμβουλος συνεργασιών της JD Sports . «Αντίθετα, θα πρέπει να γιορτάζουμε τις νέες σιλουέτες που επιτρέπουν στους σχεδιαστές να πάνε τη δημιουργικότητά τους ένα βήμα μπροστά».

αθλητικά

Όλοι τρέχουν για… αθλητικά

Φέτος, τα αθλητικά παπούτσια για τρέξιμο όχι μόνο απέκτησαν μεγαλύτερη δυναμική από το να γίνουν μια μοντέρνα υποκατηγορία activewear, αλλά τροφοδοτήθηκαν επίσης από τους καταναλωτές που εκτιμούν τα αθλητικά παπούτσια με γνώμονα τη μορφή, τη λειτουργικότητα και την καινοτομία.

Ορισμένες μάρκες που επικεντρώνονται στην απόδοση, όπως η On και η Salomon, έχουν κεφαλαιοποιήσει τη νέα νοοτροπία της αγοράς συνδυάζοντας τις δυναμικές συνεργασίες τους με νέες καινοτομίες. Άλλες, όπως η Hoka, έχουν μείνει λίγο πίσω αφού είχαν πιάσει την αρχική τους δυναμική, αγωνιζόμενες να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ λειτουργικότητας και μόδας.

Ομοίως, η άνοδος των ρετρό ποδοσφαιρικών αθλητικών παπουτσιών, όπως τα Adidas Sambas, έχει τροφοδοτηθεί από την προσμονή για το Παγκόσμιο Κύπελλο της FIFA του χρόνου και τις τάσεις στα γυναικεία υποδήματα που υιοθετούν πιο λεπτές σιλουέτες, τις οποίες πολλά ποδοσφαιρικά αθλητικά παπούτσια αντιμετωπίζουν εύστοχα.

Ενώ κατά το 2025 οι retailers έστρεψαν την προσοχή τους σε μοντέλα όπως το Adidas Taekwondo για να αντιμετωπίσουν την τάση για «cool» εμφάνιση των Samba, αναγνωρίζοντας παράλληλα την δυναμική αγορά γυναικείων αθλητικών παπουτσιών.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο