Τι συνδέει άραγε ένα νέο Μουσικό Γυμνάσιο – Λύκειο στην Κατερίνη και ένα νέο Ειδικό Σχολείο στη Καλαμαριά της Θεσσαλονίκης με τον εκσυγχρονισμό του υδροδοτικού συστήματος της πρωτεύουσας, την κατασκευή δύο νέων δικαστικών μεγάρων στο Ηράκλειο και στα Χανιά της Κρήτης, την αναβάθμιση Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Λεωφόρου (Flyover) στη Θεσσαλονίκη, τα φράγματα Χαβρία στη Χαλκιδική και του Ενιπέα στα Φάρσαλα της Θεσσαλίας;

Ακόμη περισσότερο τι είναι εκείνο που λειτουργεί και ενώνει σύνθετα έργα και δύσκολα projects, όπως η λειτουργία και συντήρηση του μετρό Θεσσαλονίκης, το σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων, το τμήμα από τη Χερσόνησο έως τη Νεάπολη στον εμβληματικό Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης και το μεγάλο οδικό έργο Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη;

Η απάντηση περιορίζεται σε τέσσερις μόνο λέξεις: Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.

Διαγωνισμοί σε εξέλιξη

Ο λόγος, λοιπόν, για τον καταλύτη της αναπτυξιακής προοπτικής που «ακούει» στο όνομα ΣΔΙΤ. Πιο συγκεκριμένα, για τα ΣΔΙΤ που έχουν κινητήριο μοχλό το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με πρωτοβουλία του οποίου ως το τέλος του 2021 θα βρίσκονται σε εξέλιξη διαγωνισμοί συνολικού προϋπολογισμού 3,1 δισ. ευρώ.

Το ποσό αυτό σε κάθε περίπτωση αποδεικνύει ότι οι συμβάσεις Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα – μια κεντρική πολιτική επιλογή της κυβέρνησης – αποτελούν συστατικό στοιχείο του στρατηγικού σχεδιασμού που έχει χαράξει ο υπουργός Κώστας Καραμανλής. Μάλιστα, στόχος, σε κάθε περίπτωση, είναι η προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων που να λειτουργούν πολλαπλασιαστικά στην ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας.

Από την πλευρά του, ο Γιώργος Καραγιάννης, γενικός γραμματέας Υποδομών, επισημαίνει: «Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι, γιατί εμβληματικά έργα ΣΔΙΤ που σχεδιάστηκαν από τη Γενική Γραμματεία Υποδομών προχωρούν σημαντικά τηρώντας τις χρονικές δεσμεύσεις που είχαμε θέσει και ανοίγει πλέον ο δρόμος για την ουσιαστική αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της χώρας, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην επαναφορά της χώρας σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Ηδη έχουν εγκριθεί το μεγάλο ΣΔΙΤ συντήρησης και λειτουργίας του εξωτερικού υδροδοτικού συστήματος της Αθήνας, προϋπολογισμού 235 εκατομμυρίων ευρώ, το νέο κτίριο στην Πειραιώς που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, οι 17 υπερσύγχρονες, βιοκλιματικές σχολικές μονάδες στην Κεντρική Μακεδονία, προϋπολογισμού 129 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς και τα 3 clusters 12 δικαστικών μεγάρων, προϋπολογισμού 310 εκατομμυρίων ευρώ, σε Κρήτη, Κεντρική Μακεδονία και Κεντρική Ελλάδα.

Ο προγραμματισμός

Οπως τονίζει, «Στον προγραμματισμό του υπουργείου για το αμέσως επόμενο διάστημα βρίσκονται και άλλα σημαντικά έργα υποδομών μέσω ΣΔΙΤ, συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, χαρακτηριστικότερα των οποίων είναι η λειτουργία και συντήρηση του μετρό Θεσσαλονίκης, το φράγμα Ενιπέα στα Φάρσαλα Θεσσαλίας και το καινοτόμο σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων με αναλογική χρέωση. Συνολικά, θέλω να αναφέρω πως ως το τέλος του 2021 θα τρέχουμε διαγωνισμούς ΣΔΙΤ συνολικού προϋπολογισμού 3,1 δισ. ευρώ».

Ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη

«Ενα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ένα σύνθετο έργο που γίνεται στη Κρήτη. Πρόκειται για τον ΒΟΑΚ (Χερσόνησος – Νεάπολη)
To υπουργείο μετά την κατάθεση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων προχώρησε στην πρόσκληση έγκρισης του Τεύχους Πρόσκλησης Συμμετοχής σε Διάλογο για τη Β’ Φάση του έργου “Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης / Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη με ΣΔΙΤ”.
Στη φάση αυτή της διαδικασίας θα υπάρξει διαβούλευση με τα προεπιλεγέντα σχήματα, με στόχο να προσδιοριστούν σημαντικά στοιχεία του έργου, όπως το κόστος λειτουργίας και συντήρησης, η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου κατά την περίοδο κατασκευής κ.λπ.

Τα χαρακτηριστικότερα έργα

  1. ΚΤΗΡΙΟ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

Ένα εμβληματικό έργο ΣΔΙΤ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ένα υπερσύγχρονο, βιοκλιματικό κτιριακό συγκρότημα της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, πήρε το πράσινο φως από τη Διυπουργική Επιτροπή Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και ανοίγει πλέον ο δρόμος για την άμεση υλοποίησή του.

Το νέο κτιριακό συγκρότημα θα στεγάσει όλες τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, που σήμερα στεγάζονται σε 13 διάσπαρτα, μισθωμένα κτήρια, και θα συνδέεται μέσω μίας πεζογέφυρας με την οδό Πειραιώς εξασφαλίζοντας την εύκολη και ασφαλή πρόσβαση στο κτήριο και τις αναπλάσεις του περιβάλλοντος χώρου.

Η μετεγκατάσταση όλων των υπηρεσιών της Γ.Γ.Υ. σε ένα νέο κτίριο, που θα πληροί τις προδιαγραφές ενός σύγχρονου εργασιακού χώρου, σχεδιασμένου με άξονα τη μέγιστη ενεργειακή απόδοση και τη μικρότερη δυνατή συντήρηση, θα συμβάλει σημαντικά:

  • στη μείωση των λειτουργικών εξόδων και στην απαλλαγή εξόδων για μισθώσεις κτιρίων, εξασφαλίζοντας οικονομικό όφελος για το Δημόσιο από τα μισθώματα της τάξεως των 3 εκ. ευρώ ετησίως
  • στην αναβάθμιση του εργασιακού περιβάλλοντος και στην εύκολη πρόσβαση ΑΜΕΑ και
  • στην εξασφάλιση της υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων, υπακούοντας στους κανονισμούς που μπορεί να προκύψουν από την αντιμετώπιση της πανδημίας του Covid 19.

Παράλληλα, το νέο, υποδειγματικό -ως προς την ιδιαίτερη βιοκλιματική και καινοτόμα δομή του- κτηριακό συγκρότημα της Γ.Γ.Υ., με ισχυρή «πράσινη ταυτότητα»,θα προσφέρει σημαντικά στο αστικό του περιβάλλον της περιοχής και θα αναβαθμίσει ένα αρκετά υποβαθμισμένο τμήμα της πόλης.

Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 113 εκ. ευρώ και η προκήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας αναμένεται εντός του Απριλίου.

  1. 17 ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

Παράλληλα, εκτός από το βιοκλιματικό κτίριο της Γ.Γ.Υ., η κατασκευή 17 υπερσύγχρονων, βιοκλιματικών σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία, με προϋπολογισμό 129 εκ. ευρώ πήρε την έγκριση από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ. Για το συγκεκριμένο έργο ήδη από την 19η Μαρτίου έχει δημοσιευτεί η πρόσκληση της Α’ Φάσης της Διαγωνιστικής Διαδικασίας για την προεπιλογή των συμμετεχόντων.

Οι υφιστάμενες σχολικές μονάδες στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι επιβαρυμένες με σημαντικά τεχνικά προβλήματα, λόγω παλαιότητας και δεν είναι εν γένει ικανές να εξυπηρετήσουν επαρκώς, τόσο τις ανάγκες του ολοένα αυξανόμενου μαθητικού δυναμικού της περιοχής, όσο και τις σύγχρονες εκπαιδευτικές προδιαγραφές των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Αποτέλεσμα των ανωτέρω είναι η έλλειψη κτιρίων για τη λειτουργία σχολικών μονάδων που έχουν ήδη ιδρυθεί, η συστέγαση δύο ή περισσότερων σχολικών μονάδων σε υφιστάμενα κτίρια και η λειτουργία αυτών σε διπλές βάρδιες, η έλλειψη επαρκών ειδικών αιθουσών, η στέγαση τμημάτων σε λυόμενες αίθουσες ελαφρά προκατασκευής, η έλλειψη επαρκούς αύλειου χώρου για την εκτόνωση και άθληση του μαθητικού δυναμικού, που δημιουργούν πλήθος προβλημάτων στην εκπαιδευτική κοινότητα. Τα προβλήματα αυτά εντοπίζονται ιδιαίτερα αυξημένα στους Δήμους Νεάπολης Συκεων, Παύλου Μελά, Λαγκαδά, Ωραιοκάστρου, Θέρμης, Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Καλαμαριάς, Πυλαίας Χορτιάτη.

Τα 17 σχολικά συγκροτήματα είναι τα παρακάτω :

7ο Νηπιαγωγείο Πεύκων              ΔΗΜΟΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΣΥΚΕΩΝ

4ο Δημοτικό Σχολείο Πεύκων     ΔΗΜΟΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΣΥΚΕΩΝ

1ο ΕΠΑΛ Συκεών              ΔΗΜΟΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΣΥΚΕΩΝ

Γ.Ε.Λ. Ευκαρπίας              ΔΗΜΟΣ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ

4ο Δημοτικό Σχολείο Ευκαρπίας               ΔΗΜΟΣ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ

3ο Γ.ΕΛ. Πολίχνης             ΔΗΜΟΣ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ

1ο Λύκειο Πολίχνης        ΔΗΜΟΣ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ

2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά  ΔΗΜΟΣ ΛΑΓΚΑΔΑ

3ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου       ΔΗΜΟΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ

6ο Δημοτικό Σχολείο Ωραιοκάστρου      ΔΗΜΟΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ

1ο Γ.Ε.Λ. Μίκρας – Τρίλοφο Μίκρας        ΔΗΜΟΣ ΘΕΡΜΗΣ

5ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων (πρώην 9ο)                ΔΗΜΟΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ – ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ

Ειδικό Δημοτικό και Νηπιαγωγείο Καλαμαριάς ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

3ο Γυμνάσιο Πυλαίας    ΔΗΜΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ-ΧΟΡΤΙΑΤΗ

3ο Λύκειο Πυλαίας         ΔΗΜΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ – ΧΟΡΤΙΑΤΗ

3ο Δημοτικό Σχολείο Πανοράματος        ΔΗΜΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ – ΧΟΡΤΙΑΤΗ

Μουσικό Γυμνάσιο – Λύκειο Κατερίνης                ΔΗΜΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

  1. ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΥΔΡΟΔΟΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Ένα άλλο σημαντικό έργο ΣΔΙΤ αφορά στο εξωτερικό υδροδοτικό σύστημα για την κάλυψη των αναγκών της πρωτεύουσας, με προϋπολογισμό 235 εκ. ευρώ και αναμένεται η Α’ Φάση του Διαγωνισμού να ανακοινωθεί εντός του Απριλίου. Με την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου μέσω ΣΔΙΤ, επιτυγχάνεται η αποδοτική, ασφαλής  και βελτιστοποιημένη λειτουργία και συντήρηση του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος (ΕΥΣ) της Πρωτεύουσας.

Οι στόχοι του έργου είναι:

  • η διασφάλιση της καλής λειτουργικής κατάστασης του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος και της απρόσκοπτης ύδρευσης της Αττικής
  • η πρόληψη αλλά και γρήγορη αποκατάσταση βλαβών και προβλημάτων που μπορούν ναεπηρεάσουν τα ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά του παρεχόμενου ύδατος
  • ο εκσυγχρονισμός των συστημάτων παρακολούθησης της καλής λειτουργίας του ΕΥΣ,
  • ο εξορθολογισμός του κόστους και η βέλτιστη οικονομική απόδοση της λειτουργίας του ΕΥΣ
  • η καλή διαχείριση των υδάτινων πόρων
  1. 12 ΔΙΚΑΣΤΙΚΑ ΜΕΓΑΡΑ

Ο προγραμματισμός του Υπουργείου Υποδομών κ Μεταφορών σε έργα ΣΔΙΤ δε σταματά εδώ, αλλά περιλαμβάνει και τα 3 clusters των δικαστικών μεγάρων στην Κεντρική Μακεδονία, στην Κεντρική Ελλάδα και στην Κρήτη, που περιλαμβάνουν την κατασκευή 7 νέων και την ανακατασκευή 5 Δικαστικών Μεγάρων.

Αναλυτικότερα :

  • Κεντρική Μακεδονία: περιλαμβάνει την κατασκευή των τριών Δικαστικών Μεγάρων Σερρών,Έδεσσας, και Κιλκίς καθώς και την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης.
  • Κεντρική Ελλάδα: την κατασκευή των δύο Δικαστικών Μεγάρων στη Λαμία και στον Βόλο, καθώς και την ανακατασκευή των τριών Δικαστικών Μεγάρων Λάρισας, Καρδίτσας και Τρικάλων
  • Κρήτη: την κατασκευή των δύο Δικαστικών Μεγάρων Ηρακλείου και Χανίων, καθώς και την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου.

Ο προϋπολογισμός των 12 Δικαστικών Μεγάρων ανέρχεται συνολικά στα 310εκ.€ και τα τρία clusters αναμένεται να δημοπρατηθούν εντός του Μαΐου.

  1. Αναβάθμιση Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Λεωφόρου (Flyover)

Η Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης, θα είναι ένας νέος, υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος, που θα εξασφαλίσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, θα κάνει  τις μετακινήσεις πολύ πιο γρήγορες, οικονομικές και πιο ασφαλείς και ευκολότερη την πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον.

Tο έργο ΣΔΙΤ, προϋπολογισμού 370 εκ. €, περιλαμβάνει τα εξής:

  • Την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ, το λεγόμενο Flyover), μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, με τέσσερεις λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση.
  • Το Flyover με 13 χιλιόμετρα έργου, 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.

ΟΦΕΛΗ:

–             Η δημιουργία ενός οδικού άξονα υψηλών προδιαγραφών που θα επιτρέπει την ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού της πόλης της Θεσσαλονίκης.

–             Αύξηση της οδικής ασφάλειας, λόγω της μείωσης του αριθμού ατυχημάτων (θανατηφόρα ατυχήματα).

–             Η περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης με τη μείωση του όγκου των κυκλοφορούντων οχημάτων εντός του κέντρου της Θεσσαλονίκης και αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων που ακολουθούν διαδρομές εκτός κέντρου.

–             Βελτίωση στο προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της Βόρειας Ελλάδας, καθώς σήμερα δεν είναι ικανοποιητική η προσβασιμότητα στο Αεροδρομίου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και στους τουριστικούς προορισμούς της Χαλκιδικής, ιδίως κατά τις περιόδους αιχμής.

–             Η δραστική μείωσης του χρόνου και του κόστους μεταφορών και η αύξησης της ανταγωνιστικότητας ιδίως του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της οικονομίας του Μητροπολιτικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

Το έργο βρίσκεται στην ολοκλήρωση της Α’ Φάσης της διαγωνιστικής διαδικασίας, εντός Απριλίου αναμένεται να ολοκληρωθεί η Α’ Φάση της Προεπιλογής των συμμετεχόντων κι εντός Μαΐου θα ακολουθήσει η πρόσκληση της Β’ Φάσης της Διαγωνιστικής Διαδικασίας.

Υπολογίζεται ότι για το έργο θα υπάρχει προσωρινός Ανάδοχος εντός του έτους και το έργο αναμένεται να συμβασιοποιηθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2022 και να ξεκινήσει η κατασκευή του.

  1. ΦΡΑΓΜΑ ΧΑΒΡΙΑ

Έχει εγκριθεί από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ η υπαγωγή του έργου «ΦΡΑΓΜΑ ΧΑΒΡΙΑ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ, ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΝΕΡΟΥ (ΕΕΝ) ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΥΔΡΕΥΣΗΣ – Α ΦΑΣΗΣ» για την υλοποίησή του με σύναψη σύμβασης ΣΔΙΤ.

Η κατασκευαστική περίοδος του έργου εκτιμάται στα 3 έτη και ο συνολικός προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 86.000.000 ευρώ.

Το έργο βρίσκεται στην ολοκλήρωση της Α’ Φάσης της Διαγωνιστικής Διαδικασίας που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός Απριλίου και αμέσως μετά, σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ, θα δημοπρατηθεί η Β’ Φάση της Διαγωνιστικής Διαδικασίας. Το έργο αναμένεται να έχει προσωρινό ανάδοχο μέχρι το τέλος του έτους και να υπογραφεί εντός του Α’ τριμήνου του 2022.

Το αντικείμενο της Σύμπραξης αφορά στην Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Συντήρηση και Λειτουργία του προτεινόμενου έργου και περιλαμβάνει την υλοποίηση των εξής υποδομών:

  • του Φράγματος Χαβρία και των συνοδών τεχνικών έργων και τα έργα μεταφοράς από το Φράγμα Χαβρία στην Εγκατάσταση Επεξεργασίας Νερού (ΕΕΝ).
  • των Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Νερού (ΕΕΝ)
  • εξωτερικών δικτύων

Η σκοπιμότητα του Έργου αφορά στην ύδρευση των Δημοτικών Ενοτήτων Πολυγύρου και Ορμύλιας του Δήμου Πολυγύρου, Κασσάνδρας και Παλλήνης του Δήμου Κασσάνδρας, Σιθωνίας και Τορώνης του Δήμου Σιθωνίας, καθώς και στις Τοπικές και Δημοτικές Κοινότητες Αγ. Μάμαντα και Νέας Ποτίδαιας της Δημοτικής Ενότητας Μουδανιών του Δήμου Νέας Προποντίδας και την Τοπική Κοινότητα Πυργαδικίων της Δημοτικής Ενότητας Παναγιάς του Δήμου Αριστοτέλη.

Με το έργο θα καλυφθούν οι υδρευτικές ανάγκες του 33% του συνόλου των υδατικών αναγκών της Χαλκιδικής.

  1. ΚΑΛΑΜΑΤΑ – ΡΙΖΟΜΥΛΟΣ

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, πραγματοποιεί Δημόσιο Διεθνή Διαγωνισμό με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για την υλοποίηση του μεγάλου οδικού έργου Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, προϋπολογισμού 250.000.000 ευρώ, που θα κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ.

Στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα υλοποιήσει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση της Εθνικής Οδού Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος  – Μεθώνη, συνολικού μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει τα ακόλουθα τμήματα:

  • Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ.,
  • το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος μήκους 25,7 χλμ. και
  • το τμήμα Πύλος – Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ.

Σε συνέχεια του αποτελέσματος της Α΄ Φάσης, έχει ήδη ξεκινήσει η Β.Ι Φάση του Διαγωνισμού με τη συμμετοχή των πέντε προεπιλεγέντων και τον Μάιο έχει προγραμματιστεί η έναρξη της διεξαγωγής του Διαλόγου. Το καλοκαίρι αναμένεται να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και εντός του 2021 να υπογραφεί η Σύμβαση Σύμπραξης μεταξύ της Αναθέτουσας και του Ι.Φ.Σ.

Με το έργο αυτό, στόχος είναι, η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός του οδικού δικτύου της περιοχής προσφέροντας ένα έργο ζωτικής σημασίας, το οποίο θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας στην ευρύτερη περιοχή.

  1. ΒΟΑΚ (ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ – ΝΕΑΠΟΛΗ)

To Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μετά κατάθεση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, προχώρησε την 29η Μαρτίου στην Πρόσκληση έγκριση του Τεύχους Πρόσκλησης Συμμετοχής σε Διάλογο για τη Β’ Φάση του έργου «ΒΟΡΕΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΡΗΤΗΣ / ΜΕΛΕΤΗ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ – ΝΕΑΠΟΛΗ, ΜΕ Σ.Δ.Ι.Τ.».

Στη φάση αυτή της διαδικασίας θα υπάρξει διαβούλευση με τα προεπιλεγέντα σχήματα με στόχο να προσδιοριστούν σημαντικά στοιχεία του έργου όπως το κόστος λειτουργίας και συντήρησης, η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου κατά την Περίοδο Κατασκευής κλπ.

Παράλληλα, συντάσσονται τα τεύχη της Φάσης Β2 του διαγωνισμού που περιλαμβάνει την υποβολή των τεχνικών και οικονομικών προσφορών, ώστε να είμαστε έτοιμοι προκειμένου να δημοπρατήσουμε το έργο αμέσως μετά την έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων από το Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Υπενθυμίζουμε πως πρόκειται για ένα έργο μήκους 22,5χλμ που θα υλοποιηθεί ως ΣΔΙΤ με προϋπολογισμό 290.000.000 ευρώ.

Με την υλοποίηση του έργου αλλά και ολόκληρου του ΒΟΑΚ θα επιτευχθεί:

  • Σημαντική μείωση των ατυχημάτων, που βαρύνουν τον σημερινό άξονα, ιδίως με θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.
  • Σημαντική μείωση στον χρόνο των μετακινήσεων μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης στο επιθυμητό επίπεδο, αλλά και θα βελτιώσει την άνεση των μετακινήσεων, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες.
  • Μείωση κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, του οποίου αποτελεί τον κορμό.
  • Ανοδική πορεία της ανάπτυξης της Κρήτης μέσω της αυξημένης κινητικότητας και δυνατοτήτων αξιόπιστης προσπέλασης των τουριστικών και λοιπών οικονομικών πόλων, σύμφωνα με τις προβλέψεις των σχετικών προγραμμάτων.
  • Ουσιαστική συνδρομή στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης, μειώνοντας τις πιέσεις που προκαλούνται από τον υφιστάμενο οδικό άξονα στην ποιότητα του περιβάλλοντος στην βόρεια ακτή του νησιού, η οποία είναι αναπτυγμένη τουριστικά.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ ΣΔΙΤ

Στον προγραμματισμό του Υπουργείου για το αμέσως επόμενο διάστημα βρίσκονται και άλλα σημαντικά έργα υποδομών, χαρακτηριστικότερα των οποίων είναι:

  • Η Λειτουργία και Συντήρηση του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης
  • Το Φράγμα Ενιπέα στα Φάρσαλα Θεσσαλίας
  • Το σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων

Για όλα τα ανωτέρω νέα έργα προγραμματίζεται να υποβληθούν οι αντίστοιχες προτάσεις στην Γενική Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων & ΣΔΙΤ, εντός του Β’ Τριμήνου 2021 και η δημοπράτησή τους να λάβει χώρα εντός του Γ’ τριμήνου του 2021.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές