
Η επιστροφή στην κανονικότητα αυξάνει κατά πολύ την πιθανότητα οι μεγάλοι κερδισμένοι της πανδημίας, που δεν είναι άλλοι από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, να χάσουν τα μισά «κέρδη» του 2020, υποστηρίζουν οι αναλυτές της αγοράς.
Η σταδιακή κατάργηση των αυστηρών περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις των πολιτών, η επανεκκίνηση του υπόλοιπου λιανεμπορίου, αλλά και το άνοιγμα της εστίασης από τις 3/5, θα ψαλιδίσει κατά το ήμισυ τον «ευκαιριακό» τζίρο των 900 εκατ. ευρώ που αποκόμισε το οργανωμένο λιανεμπόριο πέρσι.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, Κωνσταντίνο Μαχαίρα, στην Ελλάδα η αγορά λιανικής τροφίμων είναι 23 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το οργανωμένο λιανεμπόριο αποτιμάται σε περίπου 11 δισ. ευρώ, ήτοι το 45% του συνόλου. Όπως επεσήμανε ο ίδιος στο πλαίσιο του 11ου συνεδρίου σελφ σερβις – Food Retail Forum, είναι πολύ δύσκολο να κρατηθεί ο ευκαιριακός τζίρος της πανδημίας από τα σούπερ μάρκετ. «Αν συμβεί θα είναι άθλος» επεσήμανε, εκτιμώντας ότι περί τα 450 εκατ. ευρώ θα «επιστρέψουν» στην πηγή τους, δηλαδή στις περιφερειακές αγορές και την εστίαση.
Μείωση στις πωλήσεις των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, σε ποσοστό από 2,3% έως 5,4%, προβλέπουν για εφέτος και οι αναλυτές της IRI Hellas.
Η IRI για προϊόντα σταθερού barcode, επεξεργάστηκε τρία διαφορετικά σενάρια, τα οποία, ωστόσο, «συμφωνούν» ότι τα έσοδα θα κινηθούν αρνητικά.
Το πρώτο σενάριο παίρνει ως παράμετρο την διατήρηση του συνολικού lockdown μέχρι το κλείσιμο του έτους, γεγονός που μεταφράζεται σε μετατόπιση της αγοράς από το κομμάτι του HoReca στο λιανεμπόριο. Εδώ η πρόβλεψη θέλει το σύνολο των ταχυκίνητων προϊόντων να υποχωρεί με ρυθμό 2,3%.
Στο δεύτερο σενάριο που εξετάζει την παράμετρο της «ανοιχτής» αγοράς μόνο κατά τη τουριστική περίοδο, ήτοι από Μάιο έως Σεπτέμβριο, το ποσοστό της υποχώρησης των εσόδων των ταχυκίνητων διευρύνεται στο 3,7%.
Στο τρίτο σενάριο, που βασίζεται στη παράμετρο της επιστροφής σε κανονικότητα, δηλαδή με την αγορά να λειτουργεί κανονικά από Μάιο και έπειτα, η πτώση για τις πωλήσεις στα ταχυκίνητα προϊόντα προβλέπεται να διαμορφωθεί στο 5,4%.
Πού θα κάνουν κράτει οι καταναλωτές
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της IRI, κατά το τρίτο σενάριο, ήτοι την επιστροφή στην κανονικότητα, τα προϊόντα που θα δεχθούν τη μεγαλύτερη πίεση θα είναι τα είδη σπιτιού, οι πωλήσεις των οποίων θα υποχωρήσουν κατά 8,2%. Ακολουθούν τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς, με πτώση στο 6,9% και τελευταία έρχονται τα είδη τροφίμων και ποτών με εκτιμώμενη μείωση πωλήσεων στο 5,6%.
Διφορούμενες προβλέψεις
Να σημειωθεί πάντως ότι η εταιρεία ερευνών NielsenQ αναμένει να είναι θετικό και φέτος το πρόσημο των πωλήσεων για τα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα δυο σενάρια που «έτρεξε». Βέβαια οι αναλυτές έσπευσαν να τονίσουν πως οι προβλέψεις είναι αρκετά δύσκολες καθώς η κατάσταση παραμένει ρευστή και τα δεδομένα σχετικά με την επανεκκίνηση της αγοράς μεταβάλλονται διαρκώς.
Mε βάση τα δύο σενάρια που παρουσίασε η εταιρεία τέλη Μαρτίου, προβλέπει ανάπτυξη 2,1% έως 6% με απόκλιση +/-1. Ήδη το πρώτο τρίμηνο οι πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου κινήθηκαν θετικά σε αξία, στο +1,9% με τα FMCGs στο σύνολό τους να παρουσιάζουν σχετικά πιο μετριοπαθή τάση, στο +1,2% ενώ τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα σημείωσαν αύξηση +1,5%.


Latest News

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο