Η υπερθέρμανση του πλανήτη είναι πιθανό να μειώσει έως και κατά 23 τρισ. δολάρια τον παγκόσμιο πλούτο έως το 2050, καθώς οι αποδόσεις των καλλιεργειών πέφτουν, οι ασθένειες εξαπλώνονται και η άνοδος της στάθμης της θάλασσας βυθίζει πολλές παραθαλάσσιες πόλεις, προειδοποιεί σε πρόσφατη έκθεση του ο ελβετικός αντασφαλιστικός κολοσσός Swiss Re.
Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής αναμένεται να μειώσουν από 11% έως 14% την παγκόσμια οικονομική παραγωγή έως το 2050 σε σύγκριση με τα επίπεδα ανάπτυξης χωρίς την κλιματική αλλαγή.
Σύμφωνα με την εταιρεία, μερικά ασιατικά έθνη θα μπορούσαν να έχουν έως και κατά ένα τρίτο λιγότερο πλούτο από ό, τι θα συνέβαινε αν δεν υπήρχε η κλιματική αλλαγή.
«Η ανάλυσή μας δείχνει το πιθανό κόστος που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν οι οικονομίες σε περίπτωση που οι κυβερνήσεις δεν ενεργήσουν πιο αποφασιστικά για το κλίμα», δήλωσε ο Patrick Saner, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τις παγκόσμιες μακροοικονομικές προβλέψεις για την Swiss Re.
Οι προβλέψεις θα μπορούσαν επίσης να επηρεάσουν τις επενδύσεις της Swiss Re και άλλων ασφαλιστικών εταιρειών, οι οποίες διαχειρίζονται συλλογικά περίπου 30 τρισεκατομμύρια δολάρια σε περιουσιακά στοιχεία.
Στην έκθεση τονίζεται επίσης, ότι εάν οι χώρες καταφέρουν να διατηρήσουν τη μέση παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας σε λιγότερο από δύο βαθμούς Κελσίου πάνω από τα επίπεδα της βιομηχανίας – ο στόχος που τέθηκε από τη συμφωνία του Παρισιού του 2015, τότε οι οικονομικές απώλειες έως το μέσο του αιώνα θα ήταν οριακές.
Ωστόσο, τα τρέχοντα επίπεδα εκπομπών απέχουν πολύ από αυτούς τους στόχους. Με βάσει το ισχύον μοντέλο οι παγκόσμιες θερμοκρασίες είναι πιθανό να αυξηθούν κατά 2,6 βαθμούς έως το 2050.
Η Swiss Re, εκτιμά ότι αν συνεχιστεί η τάση αυτή, η οικονομία των Ηνωμένων Πολιτειών θα συρρικνωθεί κατά 7% περισσότερο απ’ ό, τι σε έναν κόσμο χωρίς κλιματική αλλαγή.
Εφιαλτικά σενάρια για τις φτωχότερες χώρες
Για τα φτωχότερα έθνη, τα οποία τείνουν να είναι περισσότερο εκτεθειμένα σε θερμότερες θερμοκρασίες αλλά έχουν λιγότερη ικανότητα προσαρμογής των υποδομών και των οικονομιών τους, οι συνέπειες θα ήταν πολύ πιο τρομερές.
Ακόμα κι αν η αύξηση της παγκόσμιας θερμοκρασίας διατηρηθεί σε δύο βαθμούς Κελσίου, η Μαλαισία, οι Φιλιππίνες και η Ταϊλάνδη θα εγγράψουν οικονομική ανάπτυξη 20% κάτω από αυτό που θα μπορούσαν διαφορετικά να περιμένουν μέχρι το 2050.
Και αυτό δεν είναι το χειρότερο σενάριο. Η Swiss Re μοντελοποίησε επίσης τις οικονομικές επιπτώσεις της αύξησης 3,2 βαθμών έως το 2050, την οποία χαρακτήρισε ως «σοβαρή περίπτωση» για την αύξηση της θερμοκρασίας.
Εάν συμβεί αυτό, τα επίπεδα πλούτου στη Μαλαισία, τις Φιλιππίνες και την Ταϊλάνδη θα μειωθούν σχεδόν κατά το ήμισυ σε σύγκριση με έναν κόσμο χωρίς κλιματική αλλαγή. Η οικονομία της Ινδονησίας θα είναι 40% μικρότερη. Η Ινδία θα είναι 35 τοις εκατό μικρότερη.
Latest News
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης
ΔΕΗ blue: Με ανανεωμένη κοινή εφαρμογή ηλεκτροκίνησης «PPC blue» σε Ελλάδα και Ρουμανία
Η εφαρμογή ηλεκτροκίνησης, διαθέσιμη για συσκευές iOS και Android, αλλάζει και πλέον μετονομάζεται σε PPC blue, καθώς πλέον είναι κοινή για τους οδηγούς σε Ελλάδα και Ρουμανία
Σε κατήφορο οι μετοχές Tesla - Li Auto μετά τις... κόντρες μειώσεων στις τιμές
Κατρακύλησαν τη Δευτέρα οι μετοχές των κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο φόντο του εντεινόμενου «πολέμου των τιμών»