Κάποτε οι κακές πωλήσεις οχημάτων με υψηλό περιθώριο κέρδους της Tesla προκάλεσαν φόβους για μεγάλες απώλειες. Η Δευτέρα, όμως, δεν έδειξε αυτό, καθώς ο κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ανήκει στον Elon Musk παρουσίασε ρεκόρ κερδών πρώτου τριμήνου 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, εξαιρουμένων των εξόδων αποζημίωσης σε μετοχές. Αυτό συμβαίνει παρά τα προβλήματα αναβάθμισης των μοντέλων S και X, με αποτέλεσμα να παραδοθούν μόλις 2.000 από αυτά, 89% λιγότερα από το προηγούμενο τρίμηνο. Η αξιοπρεπής εμφάνιση της Tesla της δίνει επιτέλους τη δυνατότητα να δικαιολογήσει την αποτίμησή της στο χρηματιστήριο – για πριν ένα χρόνο, δηλαδή.
Συνολικά, η Tesla προχωράει ομαλά. Οι συνολικές παραδόσεις έφτασαν σχεδόν τα 185.000 αυτοκίνητα το πρώτο τρίμηνο, πάνω από τα διπλάσια της ίδιας περιόδου πέρυσι. Εργοστάσια υπό κατασκευή στο Ώστιν, Τέξας και έξω από το Βερολίνο θα αυξήσουν περαιτέρω την ικανότητα κατασκευής. Οι επενδύσεις έχουν επίσης αυξηθεί: Το κόστος έρευνας και ανάπτυξης, που διατηρήθηκε σταθερό για πολύ καιρό καθώς η εταιρεία πάλευε να κερδίσει χρήματα, διπλασιάστηκε περίπου από τα τέλη Μαρτίου του περασμένου έτους σε 666 εκατομμύρια δολάρια, που ελπίζουμε να μην είναι σημειολογικό.
Επιπλέον, ο Musk φαίνεται να ποδηγετεί τα κόστη. Αυτά αυξήθηκαν κατά 70% το πρώτο τρίμηνο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, πιο αργά από την αύξηση των εσόδων κατά 74%. Αυτό το κενό θα ήταν ευρύτερο αν έλειπε η μεγάλη πτώση των πωλήσεων των πιο κερδοφόρων μαρκών S και X. Χάρη κυρίως στις πολλαπλές πωλήσεις μετοχών πέρυσι, η εταιρεία έχει επίσης συγκεντρώσει 17 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά.
Συγκεντρώστε τα όλα αυτά και μια αποτίμηση στην περιοχή των 140 δισεκατομμυρίων δολαρίων δεν μοιάζει μακρινή πλέον. Βεβαίως, το 5,7% του λειτουργικού περιθωρίου του περασμένου τριμήνου βρίσκεται στο μέσο πιο παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως η Ford Motor και η Toyota Motor, που παράγουν αρκετά εκατομμύρια οχήματα ετησίως. Όμως, η Tesla αναπτύσσεται γρήγορα και είναι πιο προηγμένη τόσο στην τεχνολογία μπαταρίας όσο και στην αυτο-οδήγηση. Έτσι, μια πολλαπλάσια απόδοση κατά 30 φορές των εκτιμώμενων κερδών ύψους 4,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων φέτος , σύμφωνα με την Refinitiv, θα ήταν συζητήσιμη.
Το πρόβλημα είναι ότι αυτή ήταν η αξία της Tesla πριν από 12 μήνες. Έκτοτε, οι μέτοχοι έχουν αυξήσει την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας πέντε φορές σε περίπου 700 δισεκατομμύρια δολάρια – σχεδόν 150 φορές τα κέρδη. Ίσως ο Musk μπορεί να εξελιχθεί και προς αυτή την κατεύθυνση. Οι πωλήσεις τόσο ηλεκτρικών όσο και αυτόνομων οχημάτων που χρειάζονται για να φτάσει σε εκείνο το σημείο καθιστά την πορεία πολύ πιο δύσκολη.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Οι αγορές και ο βάτραχος στο βραστό νερό
Ενώ η αντίδραση στις τελευταίες εχθροπραξίες ήταν ήπια, η παγκόσμια οικονομία είναι πολύ εύθραυστη για μια νέα κρίση
Η βαριά σκιά του πολέμου πλανάται πάνω στην παγκόσμια οικονομία
Οι βραχυπρόθεσμες επιδόσεις ήταν απροσδόκητα καλές, αλλά οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής βαδίζουν στα τσόφλια των αυγών
Τη νύχτα που το πυραυλικό υπερθέαμα του Ιράν συντάραξε το Ισραήλ
Η «Επιχείρηση Αληθινή Υπόσχεση» της Τεχεράνης κατέδειξε εναέρια ισχύ ορατή σε όλους, αλλά μοιραία για κανέναν
Η Μέση Ανατολή περιπλέκει τη μεγάλη στρατηγική της Δύσης
Το στοίχημα του Μπάιντεν και η παράμετρος Τραμπ
Το ομόλογο του Πικάσο: Η επόμενη καυτή δημοπρασία του Sotheby’s
Η τιτλοποίηση θα μπορούσε να ξεκλειδώσει νέες πηγές χρηματοδότησης
Η πρώτη κίνηση στην Λαγκάρντ - Τα οφέλη για τα ομόλογα και την ΕΚΤ
Η δουλειά της ΕΚΤ είναι να μειώνει τον πληθωρισμό, όχι να μεγιστοποιεί τα κέρδη
Πώς ο επόμενος εμπορικός πόλεμος της Κίνας θα μπορούσε να ωφελήσει τον πλανήτη
Τα ουτοπικά σενάρια και η πραγματικότητα
Ο πόλεμος των Snickers, η ανθρώπινη διαστροφή και το «κουκούλωμα» των τιμών
Οι καταναλωτές δεν είναι οι πάνσοφοι ορθολογικοί παράγοντες που εμφανίζονται στα οικονομικά μοντέλα
Το κοινωνικό πείραμα των smartphone και τα παιδιά ζόμπι
Η Κίνα ήταν πολύ πιο μπροστά από τη Δύση όσον αφορά τους κινδύνους της ανατροφής μιας γενιάς ζόμπι
Ο Σέρτζιο Ερμότι ανοίγει τον δρόμο για μισθούς… Wall Street
Οι Αμερικανοί τραπεζίτες παίρνουν λιγότερα από τους Ευρωπαίους ομολόγους τους