Οι ναύλοι στα Capesize πλοία που ξεπέρασαν τα 40.000 δολ την ημέρα και ώθησαν τον βασικό δείκτη της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, τον Baltic Dry Index (BDI) πάνω από τις 3.000 μονάδες, για πρώτη φορά έπειτα από δέκα χρόνια. Την προηγούμενη Παρασκευή ο BDI έκλεισε στις 3.053 μονάδες.

Οι βραζιλιάνικες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος προς την Κίνα από την Vale πρωτίστως, η οποία ανακοίνωσε προσφάτως ότι στοχεύει στην παραγωγή 450 εκατ. τόνων σιδηρομεταλλεύματος σε ετήσια βάση στο τέλος του 2022 από 355 εκατ. φέτος, και τη Rio Tinto δευτερευόντως έδωσαν τον τόνο στη ναυλαγορά.

Επίσης αυξημένο είναι και το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος από Αυστραλία προς Κίνα.

Τα θεμελιώδη μεγέθη βελτιώνονται και η αγορά αναμένεται να κινηθεί ανοδικά σημειώνουν οι αναλυτές, ενώ και τα παράγωγα ναύλων δείχνουν αισιοδοξία για μέχρι τέλους χρόνου.

Τα FFA Μαΐου ανέρχονται στα 39.746 δολ. την ημέρα, τον Ιούνιο στα 36.857 δολ. την ημέρα, ενώ το σύνολο του 3ου τριμήνου κινείται στα 30.496 δολ. την ημέρα και το 4ο τρίμηνο στα 26.350 δολ. την ημέρα.

H ισχυρή ζήτηση για χάλυβα παγκοσμίως ενδυναμώνει το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος και οι προοπτικές έχουν βελτιωθεί σημαντικά σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons και εκτιμά ότι για τα επόμενα δυο με τρία χρόνια οι ναύλοι θα παραμείνουν ισχυροί λόγω περιορισμένων νέων παραγγελιών νεότευκτων πλοίων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα