Ανοδικά εξακολουθούν να κινούνται οι ναύλοι στα containers, αυξάνοντας το μεταφορικό κόστος για εισαγωγείς και εμπόρους ανά τον κόσμο.
Ο ναύλος ενός container 40 ποδών (ft) στη διαδρομή Σαγκάη-Ρότερνταμ μόνο την τελευταία εβδομάδα αυξήθηκε κατά 10% από τα 7.583 δολ. στα 8.371 δολ., ενώ μέσα σε ένα χρόνο η αύξηση ήταν της τάξεως του 469%!
O δείκτης του κόστους των containers που έχει καταρτίσει ο οίκος αναλύσεων Drewry (World Container index-WCI) αυξήθηκε την τελευταία εβδομάδα κατά 9,8% ή 489 δολ. στα 5.472,33 δολ. για τα «κουτιά» των 40 ft. Επίσης είναι υψηλότερος κατά 278,4% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.
Ο μέσος WCI, από τη αρχή του έτους μέχρι τώρα είναι στα 5.110 δολ. πάντα για κάθε container 40 ποδών, ήτοι 3.722 δολ. υψηλότερα από τον μέσο όρο της τελευταίας 5ετίας που ήταν 1.838 δολ.
Στη γραμμή Σαγκάη –Λος Άντζελες τα κέρδη ανά container 40 ft αυξήθηκαν σε μία εβδομάδα 808 δολ στα 5.211 δολ. , ενώ αντιθέτως στη γραμμή Νέα Υόρκη-Ροτερνταμ την τελευταία εβδομάδα οι ναύλοι παρέμειναν σταθεροί στα επίπεδα της προηγούμενης εβδομάδας, στα 851 δολ. ανά container.
Σε πρόσφατη ανάλυσή του ο Drewry ανέφερε ότι η εκτίναξη των ναύλων οφείλεται στην άνοδο της ζήτησης αγαθών. Λόγω της πανδημίας οι καταναλωτές έστρεψαν το ενδιαφέρον τους στις αγορές διαφόρων αγαθών καθώς έμειναν σπίτι και ξόδευαν λιγότερα σε άλλους είδους δραστηριότητές (ταξίδια κ.λ.π.).
Επίσης τα προβλήματα λόγω πανδημίας που παρουσιάστηκαν στην εφοδιαστική αλυσίδα μείωσαν την παραγωγικότητα στα λιμάνια (μεγάλες καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση πλοίων) με αποτέλεσμα να μειωθεί η προσφερόμενη μεταφορική ικανότητα.
Η εκτίμηση του Drewry είναι ότι η συμφόρηση λιμένων και οι ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων θα παραμείνουν ένα χαρακτηριστικό καθ ‘όλη τη διάρκεια του 2021, με συνέπεια την περαιτέρω μείωση των διαθέσιμων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και συνακόλουθα την διατήρηση των ναύλων σε υψηλά επίπεδα.
Το 2021 θα είναι μία ακόμη εξαιρετικά κερδοφόρα χρονιά για τους liners υπογραμμίζει ο Drewry παρά το υψηλότερο κόστος καυσίμων και το κόστος ναυλώσεων πλοίων.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση