
Νέα υψηλά κατέγραψαν την προηγούμενη εβδομάδα οι τιμές διάλυσης πλοίων στα διαλυτήρια της Νοτιοανατολικής Ασίας καθώς οι end buyers από το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές έχουν εμπλακεί σε ένα έντονο ανταγωνισμό και πλειοδοτούν μεταξύ τους με σκοπό την εξασφάλιση περισσότερης χωρητικότητας.
Οι εξελίξεις στα διαλυτήρια επηρεάζονται από το αυστηρό lockdown της Ινδίας και του Μπαγκλαντές και κυρίως από την έλλειψη οξυγόνου στην Ινδία.
Τα οξυγόνο βασικό εργαλείο στη βιομηχανία διάλυσης πλοίων έχει επιστρατευθεί όλο στο πλαίσιο της παροχής βοήθειας στα εκατοντάδες χιλιάδες κρούσματα της πανδημίας. Εξ αυτού του λόγου τα διαλυτήρια έχουν μειώσει σημαντικά τις εργασίες τους και ο διαθέσιμο οξυγόνο χρησιμοποιείται πλέον από τις ιατρικές μονάδες.
Όπως αναφέρεται υπάρχουν περίπου 25 εργοστάσια σε όλη την περιοχή της Alang που παράγουν και παρέχουν οξυγόνο σε κυλίνδρους για να υποστηρίξουν τις δραστηριότητες ανακύκλωσης πλοίων. Αλλά την περασμένη εβδομάδα, αποθέματα από τα 15 αυτά εργοστάσια έχουν δοθεί για ιατρική χρήση.
Πάντως όπως σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Best Oasis οι συνθήκες αυτές δεν έχουν προκαλέσει σημαντικές αλλαγές στη ζήτηση χάλυβα ούτε και στην τάση ανόδου των τιμών διάλυσης.
Στα διαλυτήρια της Ινδίας αυτή την εβδομάδα σημειώθηκε μια ελαφρά πτώση των τιμών καθώς τα περιστατικά του ιού Covid 19 εξακολουθούν να αυξάνονται και πολλές πολιτείες βρίσκονται υπό καθεστώς αυστηρού lockdown κατάσταση που οδηγεί σε διακοπή της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η δραστηριότητα κοπής στα ναυπηγεία σταμάτησε για άλλη μια εβδομάδα λόγω μη διαθεσιμότητας οξυγόνου, αναφέρει η Best Oasis.
Στο Μπαγκλαντές οι τιμές κατέγραψαν νέα άνοδο κοντά στα 520 δολ ο τόνος στα bulkers από 510 δολ μια εβδομάδα πριν στα 545 δολ για τα containerships από 535 δολ πριν μια εβδομάδα και στα 530 δολ στα δεξαμενόπλοια από 520 δολ μια εβδομάδα νωρίτερα.
Ανάλογη ήταν η εικόνα και στο Πακιστάν όπου οι end buyers, ακολούθησαν επιθετική πολιτική, με αποτέλεσμα οι τιμές διάλυσης να αγγίξουν τα 550 δολ τον τόνο.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα