Για την εξέχουσα θέση που έχει η ελληνική ναυτιλία παγκοσμίως μίλησαν στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, το οποίο τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου, η Αλεξία Ιγγλέση, Director Alberta Shipmanagement Ltd Greece, ο Χρήστος Μάγκος, CEO, Interunity Management Corporation και η Αμαλία Μήλιου – Θεοχαράκη, Commercial Manager, Teo Shipping Corporation Greece και ο Ρομπέρτο Κούστας, Συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος, DEEP SEA TECHNOLOGIES Greece).
«Η ελληνική ναυτιλία έχει ιστορία πάνω από 200 χρόνια και η τεχνογνωσία πέρασε μέσα στα χρόνια από γενιά σε γενιά. Η ελληνική ναυτιλία είχε το προνόμιο να προσαρμόζεται σε κάθε είδους συνθήκη» τόνισε η Αλεξία Ιγγλέση.
Όπως σημείωσε η κ. Ιγγλέση η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται στην κορυφή για πολλούς και διαφορετικούς λόγους, όπως το know how των Ελλήνων που «ταξίδεψαν» τις γνώσεις τους από γενιά σε γενιά, τη γεωγραφική θέση της χώρας που οδήγησε τους Έλληνες προς την θάλασσα αλλά και την προσαρμοστικότητα που παρουσιάζει η ελληνική ναυτιλία σε κάθε είδους συνθήκη.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις σημαντικότερες ημερομηνίες της ελληνικής ναυτιλίας από το 1774 και την Συνθήκη του Κιουτσούκ Καιναρτζή, μέχρι την σπουδαία επιρροή του άσκησε η ελληνική ναυτιλία κατά την διάρκεια των παγκοσμίων πολέμων και την κορυφαία θέση που κατέχει ακόμα και σήμερα.
Με την σειρά της η κ. Αμαλία Μήλιου – Θεοχαράκη υπερθεμάτισε την σημασία του ανθρώπινου παράγοντα στην εξέλιξη της ελληνικής ναυτιλίας τονίζοντας πως η «ναυτιλία εξαρτάται από την ικανότητα, τις δράσεις και τον επαγγελματισμό όσων ασχολούνται με αυτήν».
Σε άλλο σημείο της ομιλίας της αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετώπισε η ναυτιλία την εποχή του κορονοϊού και στάθηκε στους «ήρωες» που δούλεψαν υπό αντίξοες συνθήκες για να κρατήσουν την ναυτιλία όρθια ενώ προέβλεψε ότι τα cargo θα γνωρίσουν ανάπτυξη 6-7% το 2021.
Τεχνολογία και ναυτιλία
«Η τεχνολογία βοηθάει τη ναυτιλία με real time data και μπορεί να αποτρέψει ανθρώπινα λάθη, ωστόσο να μην ξεχνάμε ότι η τεχνολογία ελέγχεται από ανθρώπους. Όσο η σχέση τεχνολογίας – ανθρώπων περιπλέκεται τόσο θα χρειάζεται ακόμα περισσότερες ικανότητες για να είναι διαχειρίσιμη. Από την άλλη δεν μπορούμε να βασιζόμαστε μόνο σε αυτή» τόνισε η κα. Μήλιου – Θεοχαράκη.
Ο κ. Κούστας, με τη σειρά του, τόνισε την σημασία της τεχνολογίας στην εποχή του κορονοϊού και πόσο κρίσιμο είναι να υπάρχουν τα κατάλληλα εργαλεία ώστε «να ανταπεξέλθεις στις προκλήσεις της εποχής» ενώ, υπογράμμισε πως η πανδημία έφερε πιο κοντά την τεχνολογία στην ναυτιλία.
«Ο κορονοϊός δημιούργησε την ανάγκη των εταιρειών να επικοινωνούν με τα πληρώματα που είναι απομακρυσμένα με το «δώρο» της τεχνολογίας» είπε ο κ. Κούστας ενώ ολοκληρώνοντας την ομιλία του εξήρε τη σημασία των έξυπνων τεχνολογιών για την ναυτιλία λέγοντας πως «Οι έξυπνες τεχνολογίες πρέπει να οδηγήσουν σε έξυπνες αποφάσεις και έξυπνες δράσεις».
Τέλος, ο κ. Μάγκος, έθεσε ως ύψιστη προτεραιότητα για την ναυτιλία το περιβάλλον, την άποψη του οποίο ενστερνίστηκε η κα. Ιγγλέση, η οποία τόνισε ότι η μεγαλύτερη πρόκληση είναι νέες πηγές καυσίμων. «Η ναυτιλία πρέπει να βρει τα επόμενα χρόνια ένα καινούριο καύσιμο που θα μας φέρει πιο κοντά σε μηδενικές εκπομπές ρύπων».
Καλουπτσίδη: Γίγαντας της ναυπήγησης η Κίνα
Λίγο αργότερα σε συζήτηση για το πώς η Κίνα έγινε τα τελευταία 20 χρόνια «γίγαντας» στη ναυπήγηση πλοίων, η Μυρτώ Καλουπτσίδη, Assistant Professor Department of Economics at Harvard University, USA, τόνισε πως η «Κίνα τα τελευταία 20 χρόνια έχει προσπεράσει στον τομέα αυτό την Νότια Κορέα και την Ιαπωνία».
Πώς έγινε αυτό; Όπως ανέφερε η κα. Καλουπτσίδη η Κίνα το έβαλε στο κέντρο των προτεραιοτήτων της και πήρε μέτρα γι’ αυτό όπως π.χ. οι επενδύσεις και ο εύκολος και φθηνός δανεισμός από τράπεζες. Παράλληλα, επένδυσαν και στην παραγωγή πλοίων.
«Το πιο σοκαριστικό από όλα είναι όχι ότι έγινε υπερδύναμη αλλά, το πόσο σύντομα το κατάφερε» σημείωσε ενώ, αναφέρθηκε και στον σχεδιασμό της Κίνας για τα επόμενα 20 χρόνια. «Η Κίνα θα συνεχίσει να επενδύει στη ναυπήγηση ενώ βάζει στο τραπέζι και άλλους τομείς όπως η ρομποτική».
Την συζήτηση συντόνισε η Δανάη Μπεζαντάκου, CEO, Navigator Shipping Consultants Ltd.
Latest News
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια