Ενώ ένας αυξανόμενος αριθμός ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners) επιλέγει να επενδύσει στην κατασκευή πλοίων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), ένας από τους μεγαλύτερους φορτωτές στον κόσμο, η Ikea, καθιστά σαφές ότι το LNG δεν είναι το καύσιμο που θα απαλλάξει τη ναυτιλία από τον άνθρακα και αναζητά περιβαλλοντικές λύσεις σε άλλα εναλλακτικά καύσιμα.
Το LNG δεν είναι ο τρόπος για την ναυτιλιακή βιομηχανία να επιτύχει τους ανακοινωθέντες στόχους μείωσης του CO2, λέει στο ShippingWatch, η Elisabeth Munck af Rosenschöld Global Sustainability Manager Ikea Transport & Logistics Services. Δεν βλέπουμε προσθέτει πως το LNG θα επιφέρει τις απαραίτητες μειώσεις εκπομπών άνθρακα, δηλώνει και προσθέτει ότι το LNG είναι ένα ακόμη ορυκτό καύσιμο.
Η τοποθέτηση αυτή της Ikea έρχεται μετά από μια έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας η οποία απέρριψε την θέση ότι το LNG είναι ένα βιώσιμο για τη ναυτιλία καύσιμο.
Η ίδια η Ikea έχει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 70% στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων έως το 2030 σε σύγκριση με το 2017. Ο μισός από τον στόχο αυτό πρέπει να επιτευχθεί έως το 2025. Ωστόσο η Ikea δεν έχει έτοιμο κάποια ιδέα εναλλακτικού καυσίμου αλλά προτείνει παράλληλη έρευνα σε βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη βάση με στόχο την εξεύρεση της κατάλληλη λύσης.
Να σημειωθεί ότι τους προηγούμενους μήνες ορισμένες από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (Liners) όπως η Hapag Lloyd, η Seaspan, προχώρησαν στην τοποθέτηση παραγγελιών νεότευκτων contaienrships που θα έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν ως καύσιμο και LNG. Επιπλέον μόλις πριν λίγες ημέρες μία ακόμη, η CMA CGM, υπέγραψε συμφωνία με τα κινεζικά ναυπηγεία CSSC για την κατασκευή 22 νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εκ των οποίων τα 12 είναι LNG-powered. Όμως και η MSC ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ναύλωσε 11 containerships με καύσιμο LNG από την Eastern Pacific Shipping. Σε ακριβώς αντίθετη ρότα η Maersk η μεγαλύτερη liner εταιρεία έχει δηλώσει ότι δεν βρίσκει νόημα στο LNG ως μεταβατικό καύσιμο στη ναυτιλία.
Latest News
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία