
Η Ομάδα Πρωτοβουλίας για τη Σύνδεση και την Ανάδειξη της Οικονομίας της Φιλοξενίας και της Ελληνικής Διατροφής με την Οικονομία της Παραγωγής,στο πλαίσιο μιας συνολικότερης πρότασης για βιώσιμα διατροφικά οικοσυστήματα και ευζωία,παρουσιάστηκε επίσημα το Σάββατο 15 Μαΐου, κατά τη διάρκεια του Delphi Economic Forum 2021.
Τα μέλη που απαρτίζουν την Ομάδα Πρωτοβουλίας είναι η Πρόεδρος του ΕΟΤ, Άντζελα Γκερέκου, η ομότιμη ερευνήτρια, τέως Διευθύντρια του Κέντρου Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών, μέλος της Εθνικής Επιτροπής για τον εορτασμό του 2021, μέλος της Επιτροπής για την Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά του ΥΠΠΟ και Πρόεδρος της Επιτροπής για τη Χειροτεχνία του ΥΠΑΝ, Αικατερίνη Πολυμέρου-Καμηλάκη, η Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων, Χριστίνα Σακελλαρίδη, ο Πρόεδρος της Πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ καθώς και Μέλος ΔΣ, Διευθυντής Marketing και Εξαγωγών της εταιρίας Agrino, Άγις Πιστιόλας, ο Πρόεδρος της Legendary Food ΑΕ, Άρης Κεφαλογιάννης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Αγροτικού Συνεταιρισμού SteviaHellas, Χρήστος Σταμάτης, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρίας Δημοσίων Σχέσεων OniCommunications, Άννη Καραγκιουλέ,και η Εκτελεστική Διευθύντρια της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ Άννα Παπαδημητρίου.
Ά. Γκερέκου: Η φιλοξενία και η ελληνική διατροφή πρέπει να πηγαίνουν μαζί
Ανοίγοντας την παρουσίαση, η Πρόεδρος του ΕΟΤ υπογράμμισε ότι το όραμα της Ομάδας Πρωτοβουλίας είναι η ανάδειξη της αυθεντικής ελληνικής μεσογειακής δίαιτας και των προϊόντων της ως το μεγαλύτερο αναξιοποίητο εθνικό κεφάλαιο της χώρας και ως πρόταση τρόπου ζωής, που απαντά στην αγωνιώδη αναζήτηση της ανθρωπότητας για ευζωία – «wellness» και του πλανήτη για περιβαλλοντική αειφορία – «sustainability».
Παράλληλα επισήμανε ότι βασική αρχή της ελληνικής-μεσογειακής διατροφής αποτελεί το τρίπτυχο «Ισορροπία – Μέτρο – Ποικιλία» και πως η Ελλάδα έχει μεγάλη παράδοση τόσο στην παραγωγή όσο και στην μεταποίηση ποιοτικών προϊόντων.
«Η φιλοξενία και η ελληνική διατροφή πρέπει να πηγαίνουν μαζί» σημείωσε η κα Γκερέκου και ανέφερε: «Ο ΕΟΤ θέλουμε να αποτελεί για την προβολή της Ελλάδας τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στα αυθεντικά ελληνικά τοπικά προϊόντα και τους Έλληνες και ξένους επισκέπτες που τα προτιμούν.Δημιουργούμε ένα ευρύ πεδίο συνεργείων, με τον ΕΟΤ αρωγό ως εθνική πύλη της χώρας μας προς το εξωτερικό».
Ακόμα υπενθύμισε τη φράση του νομπελίστα ποιητή Οδυσσέα Ελύτη πως «αν αποσυνθέσεις την Ελλάδα σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι», υπογραμμίζοντας πως αυτή την κληρονομιά της Ελλάδας χρειάζεται απλά να την ανακαλύψουμε ξανά και να την προβάλουμε με πιο σύγχρονο και άμεσο τρόπο για ένα βιώσιμο παρόν και μέλλον.
Και κατέληξε, λέγοντας: «Η ανάγκη για αλλαγή και δράση είναι το κλειδί για τον ολικό μας μετασχηματισμό. Γνωρίζουμε πλέον καλά ότι το μέλλον δεν έρχεται μόνο του, το μέλλον το “προκαλούμε”. Σε αυτή την Ομάδα Πρωτοβουλίας αλλάζουμε και οραματιζόμαστε το μέλλον και για τις επόμενες γενιές και αυτό κατευθύνει τις ενέργειές μας.Η όποια αλλαγή διορθώνει το παρελθόν και ο κάθε μετασχηματισμός δημιουργεί το μέλλον».
Η συμβολή των αυθεντικών ελληνικών προϊόντων στην οικονομία
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, έγινε εκτενής αναφορά στην Οικονομία της Φιλοξενίας, η οποία είναι άρρηκτα συνυφασμένη με τον γαστρονομικό πολιτισμό και τη γαστρονομική διπλωματία. Κεντρικό ρόλο διαδραματίζουν τα αυθεντικά τοπικά προϊόντα, που πρέπει να δοκιμάζουν οι επισκέπτες ώστε, έχοντας βιώσει μια μοναδική εμπειρία στην Ελλάδα, να τα αναζητούν και μετά την επιστροφή στη χώρα τους. Παράλληλα, τονίστηκε η αναγκαιότητα τα αυθεντικά ελληνικά προϊόντα να έχουν πολύ πιο αισθητή παρουσία στο χώρο της φιλοξενίας, καθώς ο τουρισμός, ο πολιτισμός, η φιλοξενία και τα εξαγώγιμα αγροδιατροφικά προϊόντα αποτελούν αλληλένδετους κρίκους στην αλυσίδα που υποστηρίζει την οικονομία της χώρας.
Ειδικότερα, ο κος Ά. Κεφαλογιάννηςεστίασε στην ελληνική τέχνη της απόλαυσης της ζωής, στην ελληνική διατροφή που λειτουργεί ως προληπτική ιατρική και είναι προϋπόθεση για την ευζωία, καθώς και στην ελληνική («χωριάτικη») σαλάτα ως το πιο αντιπροσωπευτικό πιάτο της ελληνικής μεσογειακής διατροφής. Η καΑικ. Πολυμέρου-Καμηλάκη αναφέρθηκε στηλαϊκή-πολιτιστική παράδοση κάθε τόπου που περιλαμβάνει την ελληνική οικογένεια, τη φιλία, την παρέα, τη φιλοξενία, καθώς και τη διάσωση και βελτίωση της καλλιέργειας γηγενών ποικιλιών.Από την πλευρά του, ο κος Ά. Πιστιόλας επισήμανε την αξία της δημιουργικής εξέλιξης της ελληνικής παραδοσιακής κουζίνας από τους συγχρόνους Έλληνες μαγείρους (σεφ) με σεβασμό στην παράδοση από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα και σε συνδυασμό με τη νέα πραγματικότητα για την υγεία και την ευζωία, αναφέροντας ότι υπάρχουν πολλές και ποικίλες συνταγές με φυτικής προέλευσης υλικά (vegetarian&vegan).Στη συνέχεια,ο κος Χρ. Σταμάτης σημείωσε την ουσιαστική συμβολή στην περιβαλλοντική αειφορία και στον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων (foodwaste), που πραγματοποιείται με την κατανάλωση ελληνικών,εποχιακών προϊόντων, ενώ η κα Χρ. Σακελλαρίδη σχολίασε τη σημασία των ελληνικών εξαγώγιμων προϊόντων ως πρεσβευτές της χώρας και τη συμμετοχή τους στην αύξηση των εξαγωγών στον καιρό της πανδημίας.
Η Ομάδα Πρωτοβουλίας έχει δημιουργήσει το Μανιφέστο της Ελληνικής-Μεσογειακής Διατροφής, έναν δεκάλογο που περιγράφει και αναλύει τις αξίες της με στόχο να αποτελέσει «οδηγό» για τους φορείς οι οποίοι συμμετέχουν στην ελληνική οικονομία της φιλοξενίας. Επίσης, η Πρόεδρος του ΕΟΤ ανακοίνωσε ότι σύντομα η Ομάδα Πρωτοβουλίας θα υλοποιήσει σημαντικές δράσεις, μεταξύ των οποίων τη διοργάνωση μεγάλου Συμποσίου στο τέλος του καλοκαιριού, υπό την Αιγίδα της Επιτροπής Ελλάδα 2021 και της Πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ.


Latest News
![Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/thumbnail-600x400.jpg)
Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]
Το White Paper “Sustainable Expansion of Greek Tourism” που δημοσίευσε πρόσφατα η Accor αποτυπώνει τη δέσμευσή της στη βιώσιμη φιλοξενία

Σην Ιβηρική το brand Super 8 της Wyndham - Η συμφωνία με τη Soliteight
Η Wyndham και η Soliteight βάζουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία με 40 νέα ξενοδοχεία σε διάστημα 10 ετών

Ποιοι προορισμοί κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Το κόστος μετακίνησης
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ferryscanne για τις εξορμήσεις το Πάσχα

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αθηνα και Μάνη ο όμιλος Radisson - Η συνεργασία με την Fais Group
Την επέκταση της παρουσίας του στην Ελλάδα δρομολογεί ο όμιλος Radisson - Οι συνεργασίες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες

Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη ο νέος προορισμός τριών πολυτελών διεθνών αλυσίδων
Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά με πολυτελή ξενοδοχεία των Waldorf Astoria της Hilton, Six Sences της IHG Group και Four Seasons
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου

Δεν κόβουν το ταξίδι στην Ελλάδα οι Αμερικανοί
Παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα και τις αμφιλεγόμενες αποφάσεις της κυβέρνησης Τραμπ θα έρθουν και αυτό το καλοκαίρι