Το 2020, η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) εξήγαγε περίπου 5,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα (βενζίνη, ντίζελ, ηλεκτρικά και υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα), ενώ 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα εισήχθησαν.
Σύμφωνα με την σημερινή ανακοίνωση της Eurostat τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν την πλειονότητα των εξαγόμενων αυτοκινήτων (64% των εξαγωγών αυτοκινήτων εκτός ΕΕ ), ακολουθούμενα από αυτοκίνητα ντίζελ (22%) και ηλεκτρικά και υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (14%).
Όσον αφορά τις εισαγωγές, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν πάνω από το ήμισυ των εισαγωγών αυτοκινήτων εκτός ΕΕ (53%), ακολουθούμενα από ηλεκτρικά και υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (30%) και αυτοκίνητα ντίζελ (18%).
Πρόσφατες τάσεις στο εμπόριο αυτοκινήτων στο προσκήνιο
Παρά τη γενική μείωση του εμπορίου, μετά τα περιοριστικά μέτρα που ελήφθησαν ως απάντηση στην επιδημία COVID-19, οι εξαγωγές και οι εισαγωγές ηλεκτρικών και υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ΕΕ συνέχισαν να αυξάνονται σταδιακά. Σε σύγκριση με το 2017, οι εξαγωγές ηλεκτρικών και υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτός ΕΕ σημείωσαν σχεδόν πενταπλάσια αύξηση από 150 χιλιάδες εξαγόμενα αυτοκίνητα το 2017 σε 725 χιλιάδες το 2020, ενώ οι εισαγωγές εκτός ΕΕ σχεδόν τριπλασιάστηκαν από 301 χιλιάδες εισαγόμενα αυτοκίνητα το 2017 σε 892 χιλ. το 2020.
Στη σχετική ανακοίνωση γίνεται ιδιαίτερη μνεία στην εισαγωγή των 725 χιλιάδων ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων: σχεδόν τα μισά από αυτά ήταν υβριδικά non plug in (49%), ενώ περίπου το ένα τέταρτο το καθένα ήταν ηλεκτρικά (27%) ή υβριδικά plug-in (24 %).
Από τα 892 χιλιάδες εισαγόμενα ηλεκτρικά και υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα μισά ήταν υβριδικά non plug-in (50%), το ένα τρίτο ήταν ηλεκτρικά (34%) και τα plug-in υβριδικά αντιστοιχούσαν στο υπόλοιπο μερίδιο (16%).
Το 2020, οι κύριοι προορισμοί για τις εξαγωγές ηλεκτρικών και υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο (αντιπροσωπεύει το 39% των εξαγόμενων αυτοκινήτων), ακολουθούμενο από τις Ηνωμένες Πολιτείες (16%), τη Νορβηγία (10%) και την Κίνα (9%) .
Σχεδόν το ήμισυ των ηλεκτρικών και υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων εισήχθη στην ΕΕ από την Ιαπωνία και τις Ηνωμένες Πολιτείες (το καθένα αντιπροσωπεύει το 23% των εισαγόμενων αυτοκινήτων), ακολουθούμενη από τη Νότια Κορέα (15%), το Ηνωμένο Βασίλειο (14%), την Τουρκία (10 %) και Κίνα (9%).
Latest News
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές