Χώρο για τα πρώτα εργοτάξια της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας ανοίγει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Τα γρανάζια που θα βάλουν σε κίνηση το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο της χώρας, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ, έχουν αρχίσει να κινούνται. Ο μετροπόντικας αρχίζει να ξυπνάει για να πιάσει δουλειά από το 2022 στο κέντρο της πρωτεύουσας μετά από πάνω από δεκαπέντε χρόνια.
Οι πρώτοι χώροι σε Λεωφόρο Βεΐκου, πλατεία Εξαρχείων, πλατεία Κολωνακίου, Ευαγγελισμό, ΓΝΑ και Κατεχάκη έχουν αποδοθεί στην Αττικό Μετρό, με αποφάσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, που δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Σημειώνεται ότι με τη Γραμμή 4 θα μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 ημερησίως.
Το πρώτο βήμα θα γίνει με την έναρξη των πρόδρομων εργασιών από την ΕΡΕΤΒΟ για την προετοιμασία του εδάφους όπου θα πατήσει το κυρίως έργο. Η σύμβαση των πρόδρομων εργασιών, για την α’ φάση της Γραμμής 4, «Άλσος Βεΐκου-Γουδή», προϋπολογισμού 33,5 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), περιλαμβάνει τη μετατόπιση δικτύων κοινής ωφέλειας, τις κυκλοφοριακές μελέτες και παρακάμψεις, εργασίες αποξηλώσεων, αρχαιολογικές εργασίες.
Τα εργοτάξια θα περάσουν κατόπιν στα χέρια του αναδόχου του κυρίως έργου, η σύμβαση του οποίου αναμένεται άμεσα να υπογραφεί αφού περάσει από τη Βουλή. Προσωρινή ανάδοχος του μεγάλου έργου είναι η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM, η οποία μόλις αναλάβει θα ξεκινήσει τις μελέτες, ενώ 6 μήνες μετά θα αρχίσει και η παραλαβή των πρώτων χώρων σταθμών από την Αττικό Μετρό. Θα ακολουθήσουν σταδιακές παραδόσεις χώρων στους 8-10-12 μήνες.
Ποιοι χώροι περνούν στα χέρια της Αττικό Μετρό
Το πρώτο από τα τρία συνολικά κύματα εργοταξίων για τις πρόδρομες εργασίες περιλαμβάνει 9 θέσεις, ξεκινώντας από τα δύο άκρα του έργου, σε Άλσος Βεΐκου και Κατεχάκη, για να προετοιμαστούν τα φρεάτια από όπου θα μπουν τα μηχανήματα για να ξεκινήσει η κατασκευή της σήραγγας, καθώς και στους σταθμούς Ακαδημία, Ευαγγελισμός, Εξάρχεια, Κολωνάκι και τα φρέατα σε Βιβλιοθήκη, Διακλάδωση Ευαγγελισμού και ΓΝΑ.
Ήδη, έχει αποφασιστεί η απόδοση στην Αττικό Μετρό των εξής χώρων: χώρου εμβαδού 15.870 τ.μ. επί της Λεωφόρου Βεΐκου στο ύψος του Άλσους Βεΐκου, στον σταθμό «Εξάρχεια» χώρου 3.230 τ.μ. επί της πλατείας στη συμβολή των οδών Σπυρίδωνος Τρικούπη και Στουρνάρη, στον σταθμό «Κολωνάκι» χώρου 4.090 τ.μ. που βρίσκεται επί της πλατείας στη συμβολή των οδών Πατριάρχου Ιωακείμ και Κανάρη, στον σταθμό «Ευαγγγελισμός» χώρων 2.860 τ.μ. και 7.990 τ.μ. επί της Λεωφόρου Βασιλέως Κωνσταντίνου στη συμβολή αφενός με τη Σπύρου Μερκούρη και αφετέρου με τη Ριζάρη, και στην Κατεχάκη χώρων 2.350 τ.μ. στο ΓΝΑ εντός του φυτωρίου του Δήμου Αθηναίων και 5.500 τ.μ. στη συμβολή της Λεωφόρου Μεσογείων με τη Λεωφόρο Κανελλοπούλου.
Η δεύτερη ομάδα θέσεων του έργου αφορά επίσης 9 θέσεις: τους σταθμούς Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Άλσος Βεΐκου, Κυψέλη, Ελικώνος. Τη σήραγγα ανοιχτού ορύγματος και τα φρέατα ΕΥΔΑΠ Φορμίωνος και Δικαιοσύνης. Η τρίτη ομάδα τέλος αφορά 7 θέσεις: τους σταθμούς Γαλάτσι, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή και το φρεάτιο Νήαρ Ήστ.
Η κατάληψη των παραπάνω χώρων θα διαρκέσει μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών, ενώ μετά το πέρας αυτών θα πρέπει να αποδοθούν στους ιδιοκτήτες τους στην κατάσταση που βρίσκονταν πριν την κατάληψη. Για τον λόγο αυτό, η Αττικό Μετρό θα κάνει καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης. Οι ιδιοκτήτες των παραπάνω χώρων θα αποζημιωθούν για την προσωρινή κατάληψη βάσει του ν. 1955/1991.
Latest News
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου