Στα 266 εκατ. ευρώ έφθασαν οι απώλειες στις ελληνικές πωλήσεις του ισπανικού πολυεθνικού ομίλου Inditex (Zara, Pull & Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho, Bershka, Zara Home και Uterque) και της σουηδικής αλυσίδας H&M το δυστοπικό 2020.
Αθροιστικά για τη χρήση που έληξε στις 31 Ιανουαρίου 2021 ο κύκλος εργασιών του ισπανικού πολυεθνικού ομίλου Inditex ήταν της τάξης των 328,7 εκατ. ευρώ από 550,8 εκατ. ευρώ το 2019, 517 εκατ. ευρώ στη χρήση 2018 και 480 εκατ. ευρώ στη χρήση 2017.
Σε απόλυτο αριθμό, το 2020, οι απώλειες στον τζίρο των φυσικών καταστημάτων των 7+1 σημάτων του ισπανικού ομίλου (το σήμα Uterque διατηρεί παρουσία μόνο με ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα) διαμορφώθηκαν σε 222,1 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2019 (μείωση 40%).
Ωστόσο, στον κύκλο εργασιών των ελληνικών θυγατρικών του ισπανικού ομίλου δεν αποτυπώνονται οι ηλεκτρονικές πωλήσεις, καθώς ελέγχονται απευθείας από τη μητρική. Να σημειωθεί ότι πριν την πανδημία και την εκτόξευση των online πωλήσεων, ο τζίρος του group στην Ελλάδα μέσω διαδικτύου υπολογιζόταν πάνω από 10% του τζίρου των φυσικών καταστημάτων που λειτουργεί στη χώρα.
Αντίστοιχα, ο τζίρος της αλυσίδας H&M, η οποία διαθέτει υποπολλαπλάσιο αριθμό καταστημάτων σε σχέση με τον όμιλο Inditex στην Ελλάδα (35 έναντι 162), κατέγραψε πτώση 24%.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του σουηδικού ομίλου, οι συνολικές πωλήσεις στη χώρα μας στη χρήση που τελείωσε 30 Νοεμβρίου 2020 διαμορφώθηκαν σε 1,426 δισ. σουηδικές κορώνες (140,54 εκατ. ευρώ) από 1,869 δισ. ευρώ (184,2 εκατ. ευρώ) το 2019, με τις απώλειες λόγω της πανδημίας να φθάνουν τα 44 εκατ. ευρώ.
Ακόμη 22 εκατ. ευρώ πωλήσεων έχασε η αλυσίδα στο πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, που περιλαμβάνει την περίοδο 1 Δεκεμβρίου 2020 – 28 Φεβρουαρίου 2021, διάστημα στο οποίο εγκαινιάστηκε η παρουσία του σήματος COS στην εγχώρια αγορά και μέσω φυσικού καταστήματος.
Σε κάθε περίπτωση και παρά τις βαριές απώλειες οι δύο πολυεθνικοί όμιλοι διατηρούν την ηγετική τους θέση στην ελληνική αγορά ένδυσης χωρίς να απειλούνται από τις ελληνικές αλυσίδες ένδυσης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι 106 μεγαλύτερες εταιρείες ένδυσης της χώρας, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), εμφανίζουν τζίρο της τάξης των 677,3 εκατ. ευρώ (στοιχεία 2019), ενώ το ίδιο διάστημα μόνο ο όμιλος Inditex και η H&M εμφάνιζαν κύκλο εργασιών της τάξης των 735 εκατ. ευρώ.
Αλλαγή στρατηγικής
Για την μετά – covid εποχή ο ισπανικός όμιλος Inditex αλλάζει στρατηγική στην ελληνική αγορά, με βάση το σχέδιο αναδιάρθρωσης που ακολουθείται παγκοσμίως.
Έτσι προχώρησε σε συγχώνευση όλων των θυγατρικών του στην Ελλάδα (Massimo Dutti, Bershka, Oyshο, Pull & Bear, Stradivarius, Zara Home και Uterque), με απορρόφηση από τη Zara Hellas.
Η νέα εταιρεία έχει την επωνυμία «ΙΤΧ ΕΛΛΑΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.»
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας στο ΓΕΜΗ, η συγχώνευση κρίνεται σκόπιμη και συμφέρουσα προκειμένου να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα και να επιτευχθούν συνέργειες ώστε να ανταπεξέλθει αποτελεσματικότερα στον διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό.
«Ειδικότερα, ο όμιλος βρίσκεται σε διαδικασία εταιρικής αναδιάρθρωσης σε παγκόσμιο επίπεδο με κύριο στόχο την απλούστευση και τον εξορθολογισμό της οργάνωσης, της λειτουργικότητας και της διαχείρισης του, μέσω της συγκέντρωσης όλων των εμπορικών δραστηριοτήτων σε μια ενιαία νομική οντότητα ανά αγορά», αναφέρεται.
Με αυτόν τον τρόπο η Zara Hellas θα προωθήσει πιο αποφασιστικά το business plan που είχε εκπονήσει προ πανδημίας, με στόχο τη δημιουργία μεγάλων καταστημάτων που θα προσφέρουν πλήρη προϊοντική γκάμα και υπηρεσίες βασισμένες σε νέες τεχνολογίες.
Την περασμένη χρονιά ο όμιλος Inditex πραγματοποίησε επενδύσεις της τάξεις των 9,8 εκατ. ευρώ κυρίως για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου του, που αριθμεί -και για τις 7 αλυσίδες- 162 καταστήματα, τρία λιγότερα σε σχέση με το 2019.
Στο τέλος της χρήσης ο όμιλος στην Ελλάδα απασχολούσε αθροιστικά 3.307 εργαζομένους από 3.956 το 2019, πέραν του προσωπικού της κεντρικής διοίκησης.
Latest News
Πρόταση Ελλάκτωρ για την αγορά του 38,79% της Reds - Στόχος η έξοδος από το ΧΑ
Το συνολικό τίμημα της πρότασης ανέρχεται σε 60,14 εκατ. ευρώ
Βακάκης: Ποια προϊόντα δεν θα μπουν ποτέ στα ράφια της Jumbo
Για τον ανταγωνισμό, επέκταση σε νέες κατηγορίες και χώρες αλλά και τους μισθούς μίλησε χθες σε αναλυτές ο επικεφαλής της Jumbo
Πόσο πουλά τώρα η Lamda Development τα οικόπεδα στο Ελληνικό
«Σπάνε» τα ταμεία οι πωλήσεις των σπιτιών - Αύξηση τιμών 15-20% μέσα σε 10 μήνες
Ξεπουλάνε τα νέα αμοιβαία κεφάλαια των τραπεζών
Διπλάσιες οι πωλήσεις το 2024 σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο – Ένεση στα έσοδα των τραπεζών
Ελλάκτωρ: Πότε κληρώνει για Ηλέκτωρ και επιστροφή κεφαλαίου
Έργα 6 δισ. ευρώ διεκδικεί η Ελλάκτωρ, όπως είπε στους αναλυτές ο CEO Ευθύμιος Μπουλούτας
Ελλάκτωρ: Αυξημένα 46% τα EBITDA, στα 242,2 εκατ. για το 2023
Η ΗΛΕΚΤΩΡ ΑΕ υπέβαλε προσφορές για έργα συνολικού ύψους €447,8 εκατ.
Βακάκης σε αναλυτές: Η Jumbo μπήκε στην Trade Estates του Φουρλή – Ανησυχώ για την ανάφλεξη στη Μ. Ανατολή
Τι είπε ο επικεφαλής της Jumbo σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές για τις επιπτώσεις στην εταιρεία από την ανάφλεξη στην Μέση Ανατολή
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
10 χρόνια η COSMOTE επενδύει στις ψηφιακές δεξιότητες των νέων μέσα από το STEM
Η COSMOTE στηρίζει και ενισχύει την εκπαιδευτική ρομποτική και το STEM
Στη συμμαχία Upcell η Sunlight για μετασχηματισμό της βιομηχανίας μπαταριών λιθίου
Η Sunlight ενώνει τις δυνάμεις της με ευρωπαίους εταίρους για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του κλάδου και την επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Ευρώπης