Μετά τη σχετική εντολή από δικαστήριο στη Χάγη, η Shell ανακοίνωσε ότι θα μειώσει τις εκπομπές αερίων του άνθρακα ταχύτερα από ό, τι είχε προγραμματίσει.

Σε δήλωσή του την Τετάρτη, ο Διευθύνων Σύμβουλος της πετρελαϊκής εταιρείας Ben van Beurden δήλωσε ότι ήταν αποφασισμένος «να ανταποκριθεί στην πρόκληση».

Ωστόσο, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να ασκήσει έφεση στην απόφαση-ορόσημο, η ποία όπως είπε «ξεχώρισε» τη Shell και δεν αποτελεί την «απάντηση» στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης .

Πρόσθεσε επίσης, ότι οι προσπάθειες για να γίνει το παγκόσμιο ενεργειακό σύστημα πιο πράσινο, πρέπει να αντιμετωπίσουν αρχικά τη ζήτηση για προϊόντα ορυκτών καυσίμων και όχι μόνο την προσφορά.

Το ολλανδικό δικαστήριο διέταξε τη Shell να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 45% έως το 2030 από τα επίπεδα του 2019. Είναι η πρώτη φορά που ένας δικαστής διέταξε μια εταιρεία να συμμορφωθεί με τη Συμφωνία του Παρισιού.

Η Shell είχε ως στόχο τη μείωση κατά 20% έως το 2030 και 45% έως το 2035.

Η αγγλο-ολλανδική εταιρεία ανακοίνωσε επίσης τον Σεπτέμβριο τα σχέδιά της να γίνει εταιρεία μηδενικών ρύπων έστω το 2050, στόχος που περιλαμβάνει το 90% των εκπομπών που παράγονται από τη χρήση των προϊόντων της.

«Τώρα θα αναζητήσουμε τρόπους για να μειώσουμε ακόμη περισσότερο τις εκπομπές με τρόπο που να παραμένει κερδοφόρος. Αυτό πιθανότατα σημαίνει να κάνουμε κάποια τολμηρά αλλά μετρημένα βήματα τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο CEO της Shell την Τετάρτη.

Νομικοί ειδικοί ανακοίνωσαν την απόφαση ως «πρωτοποριακή» και ανέφεραν ότι παρόμοιες υποθέσεις θα μπορούσαν να επιβληθούν και σε άλλες εταιρείες πετρελαίου, οι οποίες αντιμετωπίζουν ήδη αυξανόμενη πίεση από τους μετόχους και τους ακτιβιστές να απορρίψουν τα ορυκτά καύσιμα και να επενδύσουν σε καθαρότερες πηγές ενέργειας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Boeing: Πολύ μεγάλη για να αποτύχει
Διεθνή |

Γιατί μια αποτυχημένη Boeing θα έβλαπτε τους πάντες - ακόμα και την Airbus

Παρόλο που το Κογκρέσο διεξάγει δύο ακροάσεις σχετικά με ισχυρισμούς για αστοχίες ασφάλειας στο 787 Dreamliner και σε άλλα αεροσκάφη, η Boeing έχει σε μεγάλο βαθμό απομονωθεί από τις συνέπειες των λαθών της - όχι για πολύ όμως