Με τη σύμβαση για την πρώτη φάση του έργου της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας να είναι πια ένα βήμα από την υπογραφή, ο χορός των νέων επεκτάσεων έχει ήδη ανοίξει. Πρώτη στη λίστα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται η επέκταση προς τα δυτικά ως το Ίλιον, ενώ ακολουθεί και η δεύτερη φάση ανάπτυξης της Γραμμής 4 που θα ενώσει το Άλσος Βεΐκου με την Πετρούπολη. Συγχρόνως, τροχοδρομεί και η υπογειοποίηση των γραμμών του μετρό στον Πειραιά, που θα αλλάξει την εικόνα της πόλης και θα αναβαθμίσει τον κυκλοφοριακό χάρτη του μεγάλου λιμανιού της χώρας.

Η πρώτη επέκταση που θα έχουν βέβαια την ευκαιρία να δουν οι Αθηναίοι, από το καλοκαίρι του 2022, θα είναι οι τρεις νέοι σταθμοί που θα ολοκληρώσουν την επέκταση προς Πειραιά, δηλαδή Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο. Πρόκειται για μια απαιτητική τεχνικά επέκταση κυρίως λόγω του σταθμού του Πειραιά, ο οποίος κατασκευάζεται επί της ουσίας κάτω από τη θάλασσα.

Στον χάρτη των νέων έργων, όπως είπε, εχθές, στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, κατά την ενημέρωση της αρμόδιας Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου για τη σύμβαση της Γραμμής 4, εντός του 2022 θα δημοπρατηθεί η επέκταση της Γραμμής 2, στο τμήμα Ανθούπολη-Ίλιον. Το έργο, προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ, αφορά σε 4 χλμ. γραμμής με σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο, που θα εξυπηρετεί 50.000 επιβάτες καθημερινά.

Στο κάδρο έχουν ήδη μπει και οι επεκτάσεις της Γραμμής 4, με την κατασκευή της πρώτης φάσης να διαρκεί συμβατικά 8 χρόνια. Όπως ανέφερε ο υπουργός, το πιο ώριμο κομμάτι των επεκτάσεων είναι αυτό που θα ξεκινάει από το Άλσος Βεΐκου και μέσω του Περισσού θα φτάνει στην Πετρούπολη, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ. Αυτό μπορεί να ξεκινήσει μόλις εξασφαλιστεί η απαραίτητη χρηματοδότηση.

Νέα δεδομένα φέρνει η υπογειοποίηση στο Φάληρο

Όσον αφορά στην υπογειοποίηση της υφιστάμενης γραμμής στο τμήμα Φάληρο–Πειραιάς, όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, σε αυτή τη φάση το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επικαιροποιεί τις μελέτες του έργου, με γρήγορους ρυθμούς. Πρόκειται για 1,4 χλμ. με έναν σταθμό, κόστους 130 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον υπουργό, είναι ένα έργο που θα δώσει πίσω την πόλη του Πειραιά στους πολίτες και θα βοηθήσει πολύ την ανάπλαση, μαζί με το Τραμ, που θα ξεκινήσει άμεσα. Και στην περίπτωση αυτού του έργου, προϋπόθεση αποτελεί η εξασφάλιση χρηματοδότησης.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
Αβαξ: Ολοκληρώθηκε η κατασκευή της Μονάδας Απορριμμάτων στην Ηλεία
Κατασκευές |

Αβαξ: Ολοκληρώθηκε η κατασκευή της Μονάδας Απορριμμάτων στην Ηλεία

Αποτελεί την πρώτη ΣΔΙΤ στην οποία θα εφαρμόζεται η μέθοδος της ξηρής αναερόβιας χώνευσης και το πρώτο ολοκληρωμένο σύστημα επεξεργασίας απορριμμάτων στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Υπουργείο Υποδομών: Σχέδιο 1,5 δισ. ευρώ για την αντιπλημμυρική θωράκιση της χώρας 
Κατασκευές |

Υπουργείο Υποδομών: Σχέδιο 1,5 δισ. ευρώ για την αντιπλημμυρική θωράκιση της χώρας 

Σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό, Κώστα Καραμανλή, έχει αξιοποιηθεί το σύνολο των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων: ευρωπαϊκά προγράμματα, ιδιωτική χρηματοδότηση, δάνεια, ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις