Με τη σύμβαση για την πρώτη φάση του έργου της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας να είναι πια ένα βήμα από την υπογραφή, ο χορός των νέων επεκτάσεων έχει ήδη ανοίξει. Πρώτη στη λίστα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται η επέκταση προς τα δυτικά ως το Ίλιον, ενώ ακολουθεί και η δεύτερη φάση ανάπτυξης της Γραμμής 4 που θα ενώσει το Άλσος Βεΐκου με την Πετρούπολη. Συγχρόνως, τροχοδρομεί και η υπογειοποίηση των γραμμών του μετρό στον Πειραιά, που θα αλλάξει την εικόνα της πόλης και θα αναβαθμίσει τον κυκλοφοριακό χάρτη του μεγάλου λιμανιού της χώρας.
Η πρώτη επέκταση που θα έχουν βέβαια την ευκαιρία να δουν οι Αθηναίοι, από το καλοκαίρι του 2022, θα είναι οι τρεις νέοι σταθμοί που θα ολοκληρώσουν την επέκταση προς Πειραιά, δηλαδή Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο. Πρόκειται για μια απαιτητική τεχνικά επέκταση κυρίως λόγω του σταθμού του Πειραιά, ο οποίος κατασκευάζεται επί της ουσίας κάτω από τη θάλασσα.
Στον χάρτη των νέων έργων, όπως είπε, εχθές, στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, κατά την ενημέρωση της αρμόδιας Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου για τη σύμβαση της Γραμμής 4, εντός του 2022 θα δημοπρατηθεί η επέκταση της Γραμμής 2, στο τμήμα Ανθούπολη-Ίλιον. Το έργο, προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ, αφορά σε 4 χλμ. γραμμής με σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο, που θα εξυπηρετεί 50.000 επιβάτες καθημερινά.
Στο κάδρο έχουν ήδη μπει και οι επεκτάσεις της Γραμμής 4, με την κατασκευή της πρώτης φάσης να διαρκεί συμβατικά 8 χρόνια. Όπως ανέφερε ο υπουργός, το πιο ώριμο κομμάτι των επεκτάσεων είναι αυτό που θα ξεκινάει από το Άλσος Βεΐκου και μέσω του Περισσού θα φτάνει στην Πετρούπολη, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ. Αυτό μπορεί να ξεκινήσει μόλις εξασφαλιστεί η απαραίτητη χρηματοδότηση.
Νέα δεδομένα φέρνει η υπογειοποίηση στο Φάληρο
Όσον αφορά στην υπογειοποίηση της υφιστάμενης γραμμής στο τμήμα Φάληρο–Πειραιάς, όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, σε αυτή τη φάση το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επικαιροποιεί τις μελέτες του έργου, με γρήγορους ρυθμούς. Πρόκειται για 1,4 χλμ. με έναν σταθμό, κόστους 130 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον υπουργό, είναι ένα έργο που θα δώσει πίσω την πόλη του Πειραιά στους πολίτες και θα βοηθήσει πολύ την ανάπλαση, μαζί με το Τραμ, που θα ξεκινήσει άμεσα. Και στην περίπτωση αυτού του έργου, προϋπόθεση αποτελεί η εξασφάλιση χρηματοδότησης.
Latest News
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου