
Έντονο προβληματισμό προκαλεί σε επενδυτικούς κύκλους ο όρος, που είναι μάλλον παγκόσμια πρωτοτυπία, του διαγωνισμού για το ακίνητο των ναυπηγείων Σκαραμαγκά που ανήκει στην ΕΤΑΔ που προβλέπει επιστροφή άτοκα το τιμήματος σε τρία χρόνια εάν δεν απομακρυνθεί το hot spot. O όρος αυτός όπως και η μη ύπαρξη άδειας λειτουργίας και άλλων προαπαιτούμενων για την νόμιμη λειτουργία της επιχείρησης αποτελούν αγκάθια για μια ομαλή έκβαση του διαγωνισμού που επαναλαμβάνεται για δεύτερη φορά.
Ειδικότερα όσον αφορά την ΕΝΑΕ, προβληματίζει το γεγονός ότι τυπικά τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά δεν διαθέτουν άδεια λειτουργίας γιατί όπως αναφέρει η ανακοίνωση του διαγωνισμού βρίσκεται υπό επικαιροποίηση. Το ίδιο ισχύει και για την Άδεια Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ), ενώ και το πιστοποιητικό πυρασφάλειας βρίσκεται υπό έκδοση. Πρακτικά δεν θα έπρεπε να βρίσκονται σε λειτουργία, όπως τονίζεται χαρακτηριστικά.
Αναφορικά τώρα με το ακίνητο της ΕΤΑΔ στους όρους πληρωμής υπάρχει η πρωτοτυπία πως αν περάσουν τρια χρόνια από την υπογραφή της Σύμβασης Αγοραπωλησίας και δεν έχει παραδοθεί το Ακίνητο που περιλαμβάνει και το hot spot για τους πρόσφυγες στον επενδυτή, τότε η Σύμβαση Αγοραπωλησίας θα λύεται και θα του επιστρέφεται το καταβληθέν από αυτόν μέχρι το χρόνο εκείνο μέρος του Συμφωνημένου Τιμήματος άτοκα και αμφότερα δε τα μέρη παραιτούνται από τη διεκδίκηση οιασδήποτε αποζημίωσης για την αιτία αυτή.
Με λίγα λόγια ο επενδυτής έχει δύο επιλογές: Ή να περιμένει πρώτα να περάσουν τα τρία χρόνια για να εξασφαλίσει ότι θα πάρει το ακίνητο που περιλαμβάνει και το hot spot, χωρίς να επενδύσει στο ακίνητο αυτό και άρα να πάνε χαμένα τρία χρόνια ή να επενδύσει κατά τη διάρκεια των τριών ετών για να εκσυγχρονίσει το ακίνητο και στη συνέχεια όμως να κινδυνεύει να χάσει την επένδυσή του αν δεν φύγει το hot spot.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες