Το Facebook φέρεται να αναπτύσσει ένα έξυπνο ρολόι, το οποίο θα λανσαριστεί το επόμενο καλοκαίρι, και θα διαθέτει αποσπώμενη οθόνη με μια μπροστινή κάμερα selfie και μια πίσω κάμερα ανάλυσης 1080p που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν η οθόνη αφαιρεθεί από το βραχιολάκι.

Η λογική πίσω από αυτόν τον σχεδιασμό είναι η οθόνη να μπορεί να προσαρτηθεί σε άλλα αντικείμενα, όπως σακίδια. Σύμφωνα με δημοσιεύματα των ιστοσελίδων The Verge και The Information το smartwatch της Facebook αναμένεται να κοστίζει περί τα 400 δολάρια και θα ενσωματώνει διασύνδεση μέσω δικτύων LTE ώστε να μπορεί να λειτουργήσει ανεξάρτητα και σαν τηλέφωνο.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εταιρεία πωλεί ήδη προϊόντα hardware, όπως η συσκευή βιντεοκλήσεων Portal αλλά και η μάσκα εικονικής πραγματικότητας Oculus Quest. Αν και ποτέ δεν ανακοινώθηκαν στοιχεία πωλήσεων για τα εν λόγω προϊόντα, η γενική αίσθηση είναι ότι έχουν βρει θετική ανταπόκριση από το κοινό. Επιπλέον, η εταιρεία έχει επιβεβαιώσει ότι αναπτύσσει και έξυπνα γυαλιά βασισμένα σε τεχνολογία Επαυξημένης Πραγματικότητας (Augmented Reality/ AR) που πρόκειται να κυκλοφορήσουν εντός του 2021.

Βέβαια, υπήρξαν και εντελώς αποτυχημένες προσπάθειες. Το 2013, το Facebook είχε παρουσιάσει ένα κινητό τηλέφωνο, σε συνεργασία με την HTC, το οποίο ενσωμάτωνε το Facebook Home, μία έκδοση του Android που ήταν σε στενή συνεργασία με την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Η προσπάθεια σταμάτησε γρήγορα καθώς δεν υπήρχε κάτι ουσιαστικό να προσφέρει στον καταναλωτή.

Αυτές οι ιστορίες «δίδαξαν» το Facebook, όπως και κάθε εταιρεία τεχνολογίας, να επιζητεί τον έλεγχο της εκάστοτε πλατφόρμας. Η κατοχή της πλατφόρμας ουσιαστικά σου επιτρέπει να υπαγορεύεις τους κανόνες. Ακόμα και αν άλλες εταιρείες αρχίσουν να εκμεταλλεύονται εμπορικά την πλατφόρμα σου, μπορείς να προχωρήσεις σε χρεώσεις για τη χρήση που γίνεται. Όπως ακριβώς η Apple κερδίζει χρήματα όταν ο οποιοσδήποτε developer διαθέτει μία εφαρμογή μέσω του App Store, έτσι ακριβώς και το Facebook κερδίζει χρήματα κάθε φορά που πουλιέται ένα παιχνίδι για το Oculus.

Πέρα από τις κάμερες εκ των οποίων η μία θα είναι αφαιρούμενη, το έξυπνο ρολόι του Facebook θα περιλαμβάνει επίσης λειτουργία παρακολούθησης του καρδιακού παλμού του χρήστη και άλλων ζωτικών λειτουργιών. Το αν οι καταναλωτές θα εμπιστευτούν την εταιρεία να συλλέγει ιατρικά δεδομένα, με δεδομένη την κακή προϊστορία της στο θέμα της διαχείρισης των προσωπικών δεδομένων των χρηστών, είναι ένα θέμα που μένει να αποδειχθεί.

Επιπλέον, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η αγορά των έξυπνων ρολογιών κυριαρχείται από άλλες εταιρείες, που έχουν αρκετά χρόνια στο συγκεκριμένο χώρο και μεταξύ τους περιλαμβάνεται και η Apple με την οποία το Facebook το τελευταίο διάστημα έχει έρθει σε ευθεία σύγκρουση. Ίσως το λανσάρισμα ενός τέτοιου προϊόντος να είναι η απάντηση του Μαρκ Ζάκερμπεργκ στην Apple για το θέμα των ρυθμίσεων παρακολούθησης των προσωπικών δεδομένων για διαφημιστικούς λόγους στην πρόσφατη αναβάθμιση του iOS.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Ημιαγωγοί: Νέα μονάδα παραγωγής στη Σιγκαπούρη από την GlobalFoundries
Διεθνή |

Νέα μονάδα παραγωγής ημιαγωγών στη Σιγκαπούρη από την GlobalFoundries

Το νέο εργοστάσιο θα κατασκευαστεί σε συνεργασία με το Συμβούλιο Οικονομικής Ανάπτυξης της Σιγκαπούρης και με από κοινού χρηματοδότηση με σταθερούς πελάτες - Πάνω από 4 δισ. δολάρια η επένδυση

Facebook: Η διαφήμιση στο VR περιβάλλον του Oculus δεν ξεκινάει καλά
Τεχνολογία |

Η διαφήμιση στο VR περιβάλλον του Oculus δεν ξεκινάει καλά

Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα η εταιρεία ανακοίνωσε τα σχέδιά της για το λανσάρισμα της πρώτης in-game διαφήμισης στο παιχνίδι «Blaston». Ωστόσο, το game studio ακολουθώντας τις προτροπές των χρηστών αποφάσισε να εγκαταλείψει το project.