Με την άφιξη του καλοκαιριού στο βόρειο ημισφαίριο, όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι επιστρέφουν στα γραφεία τους. Πληθώρα μελετών σε εργαζόμενους και εργοδότες τονίζουν ότι η τηλεργασία δεν μείωσε την παραγωγικότητα.
Ωστόσο, μία έρευνα σε 10.000 εργαζομένους σε εταιρεία στον τομέα τεχνολογίας στην Ασία δείχνει μία διαφορετική εικόνα.
Η εν λόγω εταιρεία χρησιμοποίησε λογισμικό, το οποίο εγκατέστησε στους υπολογιστές των υπαλλήλων της, ώστε να βλέπει ποιες ιστοσελίδες και εφαρμογές χρησιμοποιούσαν, καθώς και εάν χρησιμοποιούσαν ποντίκι ή πληκτρολόγιο. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι υπάλληλοι εργάζονταν σκληρά (30% περισσότερες ώρες σε σχέση με πριν την πανδημία) με μία 18% αύξηση στην εργασία σε ώρες εκτός του προκαθορισμένου ωραρίου τους. Εντούτοις, παρά την αύξηση αυτή, η παραγωγικότητά τους (απόδοση ανά ώρα εργασίας) μειώθηκε κατά 20%.
Το ενδιαφέρον σε αυτό το παράδοξο γεγονός είναι ότι, παρόλο που οι εργαζόμενοι δούλευαν περισσότερες ώρες, ήταν λιγότερες ώρες συγκεντρωμένοι στη δουλειά τους, με τον περισσότερο από τον επιπλέον χρόνο τους να τον αφιερώνουν στα meetings.
Αυτό μπορεί να οφείλεται σε δύο τινά, είτε στην αβεβαιότητα των εργοδοτών για το κατά πόσο οι εργαζόμενοι δουλεύουν σκληρά, οπότε κάνουν meetings για να βεβαιωθούν για την αφοσίωση των υπαλλήλων τους, είτε για να κάνουν οι managers αισθητή την παρουσία τους στους υπαλλήλους, δεδομένου του ότι δεν βρίσκονται στους χώρους εργασίας τους.
Ωστόσο, σύμφωνα με ακαδημαϊκούς, αυτό καταδεικνύει την «ανικανότητα» των εργοδοτών να συντονίσουν τους υπαλλήλους τους, γεγονός που αποδεικνύει την αναποτελεσματικότητα της τηλεργασίας, συν του ότι με την τηλεργασία οι εργαζόμενοι δεν εκπαιδεύονται επαρκώς και δεν αξιολογούνται σωστά.
Παρά του ότι οι υπάλληλοι κέρδιζαν χρόνο από τη μετακίνησή τους, το γεγονός αυτό δεν αντιστάθμιζε τις επιπλέον ώρες που δούλευαν χωρίς να πληρώνονται. Αυτό όμως δεν αποτελεί γενικό κανόνα.
Οι υπάλληλοι που δούλευαν περισσότερα χρόνια στην εταιρεία, ήταν περισσότερο παραγωγικοί με τη τηλεργασία, ενώ όσοι είχαν παιδιά στο σπίτι, δούλευαν, συνήθως, 20 λεπτά παραπάνω, καθώς πολλές φορές διέκοπταν την εργασία τους, για να φροντίσουν τα παιδιά τους.
Πρόκειται, όμως, όλες οι εταιρείες να εγκαταλείψουν τη τηλεργασία, ακόμη και στο υβριδικό της μοντέλο;
Όσοι συμμετείχαν στην έρευνα αυτή, ήταν, κυρίως, απόφοιτοι Πανεπιστημίου με τα καθήκοντα τους να ποικίλλουν (ανάπτυξη νέου λογισμικού, εφαρμογών hardware και software, ενασχόληση με πελάτες, συνεργασία με άλλες ομάδες, επικοινωνία με ειδικούς κ.α.). Δεδομένης της φύσης της εργασίας των προαναφερθέντων υπαλλήλων, πιθανότατα, η τηλεργασία να ήταν μία πρόκληση για αυτούς, σε αντίθεση με άλλα επαγγέλματα.
Δεν αποτελεί, ωστόσο, έκπληξη το αποτέλεσμα της έρευνας, δεδομένου του ότι η εφαρμογή της τηλεργασίας ήταν ξαφνική, με τις εταιρείες να μην είναι κατάλληλα προετοιμασμένες για τις νέες αυτές συνθήκες. Η έρευνα σταμάτησε τον περασμένο Αύγουστο και προκαλεί ερωτήματα σχετικά με το εάν οι υπάλληλοι κατάφεραν να οργανώνουν αποτελεσματικότερα τον χρόνο τους από τότε. Οι υπάλληλοι κατάφεραν να είναι σχεδόν το ίδιο αποτελεσματικοί με λιγότερη συγκέντρωση, λόγω των… meetings. Η λύση στο πρόβλημα είναι μία, λιγότερα και συντομότερα meetings από τους εργοδότες για καλύτερη απόδοση των υπαλλήλων τους.
*«Τηλεργασία & αποτελεσματικότητα: στοιχεία από το προσωπικό & αναλυτικά δεδομένα από τους επαγγελματίες IT», από τους Michael Gibbs, Friederike Mengel και Christoph Siemroth
Latest News
Παράδοξο κι όμως αληθινό - Γιατί οι άνω των 65 ετών εργαζόμενοι είναι οι πιο ευτυχισμένοι
Αποκαλυπτική για το πώς βλέπουν οι ηλικιωμένοι εργαζόμενοι τη θέση τους στη δουλειά είναι η νέα έκθεση του ερευνητικού κέντρου Pew
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης