Στις 10 Ιουνίου τέθηκε σε επιχειρησιακή λειτουργία ο νέος εξοπλισμός του Ελληνικού Κέντρου Ελέγχου Αποστολών (ΕΚΕΑ)/Greek Mission Control Centre (GRMCC), για τη συμμετοχή στο νέο σύστημα λήψης και διανομής συναγερμών κινδύνου, που βασίζεται σε δορυφόρους μέσης τροχιάς (Medium Earth Orbit Satellites for Search and Rescue/MEOSAR), όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Το GRMCC αποτελεί το εθνικό Κέντρο λήψης και διανομής δορυφορικών σημάτων κινδύνου του συστήματος COSPAS-SARSAT, ο επίγειος εξοπλισμός του οποίου διασφαλίζει την αυτονομία της χώρας σε ό, τι αφορά την λήψη των συναγερμών κινδύνου που προέρχονται από ραδιοφάρους πλοίων (EPIRB), αεροσκαφών (ELT) και προσώπων (PLB) και την άμεση ενεργοποίηση των υπηρεσιών Έρευνας και Διάσωσης (Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης – Ε.Κ.Σ.Ε.Δ. και Συντονιστικό – Επιχειρησιακό Κέντρο Υπηρεσιών του Πυροσβεστικού Σώματος – 199 Σ.Ε.Κ.Υ.Π.Σ.) εντός της περιοχής ευθύνης.

Το νέο σύστημα που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία «EMS Technologies Canada Limited», έναντι συμβατικού τιμήματος 5.384.624,36 ευρώ, αποτελείται από μία κεραία λήψης σημάτων δορυφόρων πολικής (χαμηλής) τροχιάς (LEOSAR), μία κεραία λήψης σημάτων δορυφόρων γεωστατικής τροχιάς (GEOSAR), έξι  κεραίες λήψης σημάτων δορυφόρων μέσης τροχιάς (MEOSAR), το σύνολο του απαραίτητου εξοπλισμού του Κέντρου λήψης και διανομής δορυφορικών σημάτων κινδύνου GRMCC (εξυπηρετητές, σταθμοί εργασίας, δικτυακός και μηχανογραφικός εξοπλισμός, κλπ), τρία τερματικά διαχείρισης περιστατικών Έρευνας και Διάσωσης (Rescue Control Systems/RCSs) και συμπληρώνεται από τις απαραίτητες υπηρεσίες εγκατάστασης, παραμετροποίησης, εκπαίδευσης, τεχνικής υποστήριξης και εγγυημένης λειτουργίας για χρονικό διάστημα επτά ετών.

Η εγκατάσταση των δορυφορικών κεραιών πραγματοποιήθηκε σε χώρους της Πολεμικής Αεροπορίας, ενώ ο εξοπλισμός διαχείρισης και εποπτείας στο Αρχηγείο ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. στον Πειραιά.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείο Ναυτιλίας, «το νέο σύστημα παρέχει ακριβέστερο, ως προς την ακρίβεια εντοπισμού του γεωγραφικού στίγματος του κινδυνεύοντος, και ταχύτερο εντοπισμό της θέσης των σημάτων κινδύνου των ραδιοφάρων, σε σχέση με την απόδοση και λειτουργία του παλαιού συστήματος. Ως εκ τούτου, καθίσταται σαφές ότι η χώρα μας επιτυγχάνει πλέον αμεσότερη ενεργοποίηση των επιχειρησιακών μέσων προς παροχή υπηρεσιών Έρευνας και Διάσωσης, σε περίπτωση εκπομπής δορυφορικού σήματος από ραδιοφάρους ένδειξης θέσης κινδύνου, ενώ παράλληλα βελτιώνεται η πιθανότητα έγκαιρης διάσωσης κινδυνευόντων προσώπων. Με τον τρόπο αυτό έχει επιτευχθεί συνολικά η αναβάθμιση του κύρους της Ελλάδας στη Διεθνή Ναυτιλιακή Κοινότητα, ιδίως αναφορικά με τις παρεχόμενες υπηρεσίες Έρευνας και Διάσωσης προς τη ναυτιλία, την αεροναυτιλία και γενικά το σύνολο των μετακινούμενων σε ξηρά, θάλασσα και αέρα, εντός και εκτός της ελληνικής επικράτειας, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες γεωπολιτικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα