Με τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας να έχει μπει εδώ και δέκα ημέρες σε ράγες, ο σχεδιασμός για νέες επεκτάσεις δεν σταματά. Εξάλλου, τα υπόγεια και τα υπέργεια σιδηροδρομικά έργα αναμένεται να είναι τα έργα της επόμενης δεκαετίας για την Ελλάδα.

Η Αττικό Μετρό έχει πατήσει ήδη το κουμπί για την προετοιμασία μιας σειράς επεκτάσεων συνολικού προϋπολογισμού 3,15 δισ. ευρώ. Οι σχεδιαζόμενες επεκτάσεις δεν θα ενισχύσουν μόνο το υφιστάμενο δίκτυο του μετρό, αλλά και τη νέα γραμμή «Άλσος Βεΐκου-Γουδή», η οποία στην πλήρη ανάπτυξή της θα μετρά συνολικά 38,2 χλμ. και 35 σταθμούς.

Όπως είπε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, κ. Νίκος Κουρέτας, μιλώντας σε συνέδριο του ΤΕΕ, ήδη βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια της προετοιμασίας οι επεκτάσεις της νέας α’ φάσης της Γραμμής 4. Η επέκταση από το Άλσος στον Περισσό (όπου θα συνδέεται με τη Γραμμή 1) και από εκεί στην Πετρούπολη, με 6 σταθμούς, προϋπολογισμού 600 εκατ. ευρώ, βρίσκεται σε φάση ωρίμανσης. Έχουν ανατεθεί τα τοπογραφικά.

Το έργο της επέκτασης στο άλλο άκρο της γραμμή, από το Γουδή προς το Μαρούσι ως πρώτη φάση, με 8 σταθμούς έχει ήδη προκαταρτική μελέτη, ενώ η δεύτερη φάση του που θα συνδέσει το Μαρούσι με την Εθνική Οδό στο ύψος της Βαρυμπόμπης, με 3 σταθμούς, έχει ολοκληρωμένες τοπογραφικές εργασίες και χάραξη. Τα δύο αυτά έργα έχουν προϋπολογισμό 800 εκατ. ευρώ και 300 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Ο τελευταίος κλάδος της Γραμμής 4, Ευαγγελισμός-Υμηττός, που θα έχει 3 σταθμούς και προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ, θα αποτελέσει τμήμα και της μελλοντικής Γραμμής 5 του μετρό της Αθήνας. Σχεδιάζεται ώστε να εξυπηρετήσει και την περιοχή της ΠΥΡΚΑΛ, στην οποία όπως έχει ανακοινωθεί θα μετεγκατασταθούν Υπουργεία και υπηρεσίες.

Η επέκταση όμως που αναμένεται ότι θα κόψει πρώτη το νήμα του διαγωνισμού είναι αυτή της Γραμμής 2 από την Ανθούπολη στο Ίλιον, με 3 νέους σταθμούς και μήκος 4 χλμ. Το έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί το 2022 και έχει προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ. Σε δεύτερη φάση, αυτή η επέκταση σχεδιάζεται να φτάσει ως τις Αχαρνές. Η Γραμμή 2 όμως προγραμματίζεται να φτάσει και ως τη Γλυφάδα, με μήκος 4,4 χλμ., ένα έργο προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ.

Τέλος, προετοιμάζεται και η επέκταση της Γραμμής 1, δηλαδή του ηλεκτρικού, προς το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, η οποία περιλαμβάνει την κατασκευή υπόγειου κλάδου μετά τον σταθμό του Θησείου και 4 σταθμούς, με συνολικό μήκος 5 χλμ. Η συγκοινωνιακή μελέτη τεκμηρίωσης του έργου έχει ολοκληρωθεί και ο προϋπολογισμός του εκτιμάται σε 450 εκατ. ευρώ. Εντός του 2021, θα δημοπρατηθούν οι τοπογραφικές και γεωτεχνικές εργασίες και έρευνες. Σε επόμενη φάση ανάπτυξης το έργο θα επεκταθεί προς Παλαιό Φάληρο, κατά μήκος της Λεωφόρου Αμφιθέας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές