Οι καύσωνες που σπάνε κάθε ρεκόρ και καταστρέφουν μεγάλο κομμάτι του Βόρειου Ημισφαιρίου αποτελούν τον «προάγγελο» της επικείμενης κλιματικής αλλαγής. Οι μέσες θερμοκρασίες στην Αυστρία αυξήθηκαν σχεδόν 2 βαθμούς Κελσίου τον περασμένο αιώνα κάνοντας την κυβέρνηση να αναρωτιέται έαν θα πρέπει να προβεί σε πιο αποτελεσματικά μέτρα.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Αυστρία επιθυμεί να γίνει κλιματικά ουδέτερη έως το 2040. Αλλά, για να το επιτύχει αυτό θα απαιτηθούν βαθιές διαρθρωτικές αλλαγές στην οικονομία, οι οποίες δεν θα περιορίζονται αποκλειστικά στην εγκατάσταση ηλιακών συλλεκτών και ανεμόμυλων. Παρά το ότι ήδη παράγει περίπου τα τέταρτα πέμπτα της ηλεκτρικής ενέργειας με ανανεώσιμη υδροηλεκτρική ενέργεια, οι εκπομπές της χώρας συνέχισαν να αυξάνονται τις τελευταίες τρεις δεκαετίες λόγω της βιομηχανικής ρύπανσης και της αγάπης των πολιτών για τα αυτοκίνητά τους.
Έτσι, η κυβέρνηση συνασπισμού, που αποτελείται από το συντηρητικό Λαϊκό Κόμμα και το περιβαλλοντολογικό Πράσινο Κόμμα, ξεκίνησε να υπερασπίζεται μία περισσότερο «οικολογική-κοινωνική-φορολογική μεταρρύθμιση», θέτοντας μια συγκεκριμένη τιμή στις εκπομπές και προσπαθώντας να ορίσουν το ίδιο κόστος για όλες τις ενέργειες που συμβάλλουν στην αύξηση εκπομπών του άνθρακα, από την οδική μεταφορά έως τη θέρμανση στο σπίτι. Με τον τρόπο αυτό, γίνεται και η Αυστρία μία απο τις χώρες που λαμβάνουν μέτρα για τον περιορισμό δραστηριοτήτων εντατικής κατανάλωσης άνθρακα. Στην απόφασή της αυτή συνέβαλε και ο φόβος της Αυστρίας ότι η ΕΕ θα της επιβάλει πρόστιμα ύψους 9 δισ. ευρώ (10,7 δισεκατομμύρια δολάρια) έως το 2030, εάν δεν αρχίσει να μειώνει δραματικά τις εκπομπές. Παράλληλα, στο το τραπέζι έπεσε και η πιθανότητα επιβολής φόρων στους πολίτες.
Ακόμη, ο Rezai επισημαίνει τη δυνατότητα των εισφορών να αλλάξουν τα πρότυπα κατανάλωσης και παραγωγής, τονίζοντας την ανάγκη να εφαρμοστεί υψηλός φόρος άνθρακα σε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, καθώς η σταδιακή αύξηση των φορολογικών συντελεστών δεν θα έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Η παραπάνω πρόταση για επιβολή μέτρων, δέχτηκε κριτική, δεδομένου του ότι η Αυστρία είναι μία χώρα με βαριά αυτοβιομηχανία. Το Εμπορικό Επιμελητήριο της Αυστρίας χαρακτήρισε το φορολογικό σχέδιο της κυβέρνησης μία φαντασία και αύξησε τις ανησυχίες για το μέλλον ορισμένων εταιρειών της χώρας, όπως η Voestalpine AG, η OMV AG και η Wienerberger AG, η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής τούβλων στον κόσμο. Επιπροσθέτως, εκφράστηκαν και ανησυχίες σχετικά με το αποτέλεσμα των μέτρων αυτών, το οποίο δεν θα είναι η βελτίωση των αποτυπωμάτων άνθρακα, αλλά η διόρθωση των δημοσιονομικών ανισορροπιών.
Η κυβέρνηση έχει αναπτύξει διάφορα κίνητρα για τη μείωση του φόρου αποτυπώματος άνθρακα στην προσπάθειά της να παροτρύνει τους φορολογούμενους να σταρφούν στη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων. Ακόμη, πρόκειται να διαθέσει χρήματα για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης και για τη θέρμανση με ορυκτά καύσιμα, ενώ, παράλληλα, το δεύτερο εξάμηνο του 2021, ένας νόμος ορόσημο θα επιτρέψει την ταχύτερη ανάπτυξη επιδοτούμενων ηλιακών και αιολικών εγκαταστάσεων, καθώς και τη δημιουργία ενεργειακών κοινοτήτων.
Παράλληλα, η επιβολή αυτού του φόρου άνθρακα θα γεφυρώσει την αυξανόμενη οικονομική ανισότητα και θα μπορούσε, επίσης, να έχει ευρύτερα οφέλη για την ψυχική υγεία των Αυστριακών, σύμφωνα με τον Raile από το Πανεπιστήμιο Sigmund Freud. Με τον τρόπο αυτό θα διασφαλιστεί και η ψυχική ηρεμία των πολιτών.
Αυτό το άρθρο είναι μέρος της σειράς Carbon Benchmark του Bloomberg Green, η οποία αναλύει τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες σκοπεύουν να επιτύχουν καθαρές μηδενικές εκπομπές. Κάντε κλικ εδώ για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όταν δημοσιεύονται νέες ιστορίες.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος