Όλοι οι αθλητές κολεγίων, πλέον, μπορούν να αναλάβουν προωθήσεις προϊόντων και να επωφεληθούν από άλλες προσφορές που πηγάζουν από τη φήμη τους.
Το διοικητικό συμβούλιο του NCAA (Εθνικού Οργανισμού Κολεγιακού Αθλητισμού) αποφάσισε την Τετάρτη να αναστείλει επίσημα τους κανόνες του οργανισμού που απαγορεύουν στους αθλητές να πωλούν τα δικαιώματα στα ονόματα, τις εικόνες και στη φήμη τους. Οι νέοι κανόνες αντιπροσωπεύουν μια σημαντική αλλαγή στον ορισμό του ερασιτεχνισμού – μια αλλαγή που οι ηγέτες του NCAA προηγουμένως πίστευαν ότι ήταν αντίθετη με τη φύση του ερασιτεχνικού αθλητισμού στα κολέγια.
Η απόφαση θα επιτρέψει στους φοιτητές – αθλητές να επιτύχουν συμφωνίες προώθησης, να αποκομίσουν κέρδη από τους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να πουλήσουν αυτόγραφα και με διάφορους τρόπους να κερδίσουν χρήματα από τη φήμη τους. Αυτό θα διοχετεύσει εκατομμύρια δολάρια σε αθλητές κολεγίων κάθε χρόνο.
Η απόφαση ελήφθη μετά από μακρόχρονη νομική και πολιτική πίεση. Κάποιες πολιτείες αναμένεται να περιορίσουν τα δικαιώματα αυτά με βάση τοπική νομοθεσία, όπως σε περιπτώσεις προώθησης προϊόντων αλκοόλ, καπνού, ή σε θέματα χρήσης του λογότυπου του κολεγίου.
Η κίνηση ανοίγει επίσης την αγορά σε ατζέντηδες που θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι φοιτητές – αθλητές για να πλασάρουν τους εαυτούς τους στην νέα αναδυόμενη αγορά.
Ρυθμίζοντας πάγιες παράνομες τακτικές
Ταυτόχρονα η απόφαση ρυθμίζει πρακτικές οι οποίες υπήρχαν παρασκηνιακά και οι οποίες είχαν και νομικές επιπτώσεις. Πολλά κολέγια έδιναν διάφορα μπόνους, ακόμη και άκρως παράνομα, «κάτω απ’ το τραπέζι» για την απόκτηση ταλέντων που θα απέφεραν νίκες και άρα αναγνωρισιμότητα και συνεπώς κέρδη από δωρεές αποφοίτων.
Με αυτό τον τρόπο, και με αμφίβολη διακριτικότητα, οι παίκτες-αστέρια των κολεγιακών ομάδων πέραν των αθλητικών υποτροφιών, που τους απήλλασαν από δίδακτρα και στέγαση απολάμβαναν μπόνους από καλύτερους κοιτώνες και προνομιακές θέσεις παρκινγκ μέχρι voucher που μπορούσαν να εξαργυρώνουν σε τοπικές επιχειρήσεις εστίασης, ένδυσης και υπηρεσιών. Κάποιοι κολεγιακοί κόουτς κατάφερναν να παραχωρούν αυτοκίνητα ή διακοπές σε κοσμοπολίτικα θέρετρα.
Οι ομάδες εκμίσθωναν τηλεφωνικές υπηρεσίες για να αποσπάσουν χρήματα από υποψήφιους δωρητές – αποφοίτους τα οποία χρησιμοποιούνταν, μεταξύ άλλων, για να δελεάσουν καλύτερους αθλητές.
Το πλαίσιο τώρα άλλαξε, αλλά το κατά πόσο αυτό θα βλάψει ή θα ωφελήσει τον κολεγιακό αθλητισμό είναι συζητήσιμο. Οι φοιτητές –αθλητές από καιρού απλά έκρυβαν τέτοιες συμπεριφορές κάτω από μια επίφαση ερασιτεχνισμού, ενώ στην πραγματικότητα η φοιτητικές τους ταυτότητες ήταν μια συγκάλυψη. Για πολλούς η κολεγιακή φοίτηση ήταν το κεφαλόσκαλο για την είσοδο στις επαγγελματικές ομάδες και άρα μια καλλιεργημένη ψευδαίσθηση στην συγκάλυψη της οποίας καλείτο να συμμετάσχει το διδακτικό προσωπικό στα μαθήματα του οποίου οι αθλητές δεν πάταγαν.
Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η συγκεκριμένη απόφαση είναι μάλλον αόριστα διατυπωμένη και θα πρέπει να υποστεί διευκρινιστικές τροποποιήσεις στο μέλλον, πράγμα που θα απαιτήσει χρόνο και πολλές διαμάχες μεταξύ των μελών του NCAA, των πολιτειακών νομικών θεσμών και εντός των ίδιων των κολεγίων.
Latest News
Αυτά είναι τα έσοδα που θα λάβουν οι ομάδες στο νέο Champions League
Η UEFA γνωστοποίησε τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η διανομή των εσόδων στις ομάδες που θα λάβουν μέρος στο νέο Champions League.
Οι 10 προπονητές με τις μεγαλύτερες πωλήσεις: Ξεπέρασε το 1 δισ. ο Σιμεόνε (pic+vids)
Προκαλούν ίλιγγο τα ποσά. Στην κορυφή ο Ντιέγκο Σιμεόνε, στη δεύτερη θέση ένας πρώην προπονητής του Ολυμπιακού – Αναλυτικά η δεκάδα
Η Νατσιοναλμάνσαφτ εγκαταλείπει την Adidas
Πριν αρχίσει το Euro 2024, η Εθνική Γερμανίας προκαλεί αντιδράσεις μόνο και μόνο με την …εμφάνισή της. Νέες αντιλήψεις ή απλώς περιφρόνηση της παράδοσης;
Η Γιουνάιτεντ κατασκευάζει το πιο σύγχρονο γήπεδο στον κόσμο
Ο Σερ Τζιμ Ράτκλιφ είναι έτοιμος να κατασκευάσει το πιο σύγχρονο γήπεδο του κόσμου
Θαυμασμός Σούνακ για την πρωτοβουλία Μαρινάκη (pics+vid)
Ο Βρετανός Πρωθυπουργός ευχαρίστησε προσωπικά τον ιδιοκτήτη της Φόρεστ, ενώ ο Βαγγέλης Μαρινάκης υποσχέθηκε να κάνει ό,τι χρειάζεται για να πετύχει αυτό το έργο
Τα σιρκουί σε πόλεις διχάζουν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Οι αστικές πίστες απολαμβάνουν ανανεωμένη δημοτικότητα στη Formula 1, στο IndyCar και τώρα στο NASCAR. Αλλά δεν είναι όλοι χαρούμενοι που ζουν με αυτά τα γεγονότα πολλών ντεσιμπέλ.
Η Adidas φεύγει η Nike έρχεται: Νέος σπόνσορας για τη γερμανική ομάδα ποδοσφαίρου
Η συνεργασία ολοκληρώνεται μετά από σχεδόν 8 δεκαετίες
Ποιος είναι ο επιχειρηματίας που κατέθεσε πρόταση για τον Πανιώνιο
Ο επιχειρηματίας έδωσε το «παρών» στη συνέλευση που διεξήχθη στο κλειστό «Ανδρέας Βαρίκας»
Η τεχνητή νοημοσύνη βγάζει και συστήματα ποδοσφαίρου – Το πείραμα της Λιβερπουλ
Η Google DeepMind αποκαλύπτει τον προπονητή ποδοσφαιρικής τακτικής βασισμένο σε τεχνητή νοημοσύνη
Τα αστρονομικά ποσά των celebrities για μια ανάρτηση στο Instagram
Τα ποσά που ζαλίζουν με το άκουσμα τους.