Η τουριστική σεζόν μπορεί να υφίσταται αναταράξεις και να απειλείται από την ινδική μετάλλαξη, ωστόσο, κατά τους ειδικούς, η πανδημία δεν είναι η μόνη απειλή για τον τουρισμό στα χρόνια που έρχονται.
-«Αν βγάλουμε από την… εξίσωση τον «παράγοντα πανδημία», τη θέση του παίρνει ο «παράγοντας κλιματική αλλαγή», μου λέει ο διευθυντής στο Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών /καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Κρήτης Νίκος Μιχαλόπουλος.
Προσαρμοζόμαστε ή πληρώνουμε…
-«Μπορεί όλα αυτά που γράφονται και λέγονται για την κλιματική αλλαγή να «ακούγονται» ως κάτι πολύ μακρινό, αλλά πιστέψτε με δεν είναι. Γι’ αυτό και είναι πολύ σημαντικό ο τουρισμός να ανταποκριθεί στην πρόκληση της κλιματικής αλλαγής. Η λέξη κλειδί είναι «προσαρμογή». Και ενώ υπάρχει ένα σημαντικό κόστος για την προσαρμογή, το κόστος από τη μη δράση υπολογίζεται να επιφέρει μείωση του ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 2% σε ετήσια βάση έως το 2050 και το τριπλάσιο έως το 2100», συμπληρώνει.
Όπως αναφέρουν, σε άρθρο που υπογράφουν οι ερευνητές του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών Ν. Γάκης, Ε. Γεωργοπούλου, Σ. Μοιρασγεντής και Γ. Σαραφίδης, το οποίο δημοσιεύτηκε στο τελευταίο newsletter του Εθνικού Δικτύου για την Κλιματική Αλλαγή-Climpact, ο τουρισμός θεωρείται εξαιρετικά ευαίσθητος στην κλιματική αλλαγή, όπως ακριβώς οι τομείς της γεωργίας, της αλιείας, της ενέργειας και των μεταφορών με τις οποίες συνδέεται.
Οι επιπτώσεις στον τουρισμό
Αυτό μπορεί να ακούγεται λίγο γενικό γι’ αυτό ας το… εξειδικεύσουμε. Κατά τους ειδικούς, η αύξηση της θερμοκρασίας θα έχει επιπτώσεις στη μετακίνηση της τουριστικής περιόδου, στη μείωση του δείκτη ευφορίας των επισκεπτών άρα και στη μείωση του δείκτη της ικανοποίησής τους, στην αύξηση της ζήτησης για ψύξη των τουριστικών μονάδων.
Πάμε παρακάτω. Αύξηση της στάθμης της θάλασσας σημαίνει αύξηση της διάβρωσης ακτών και μείωση της ελκυστικότητας των προορισμών. Καταστροφή των υποδομών (μεταφορών, τουριστικών κ.α).
Αύξηση της συχνότητας και της έντασης των ακραίων καιρικών φαινομένων …μεταφράζεται σε σημαντικές τουριστικές ζημίες σε τουριστικές υποδομές, μείωση της ελκυστικότητας των τουριστικών προορισμών κ.α.
Επίσης μείωση του χιονιού σημαίνει μείωση των ημερών κατάλληλων για σκι, μείωση των υδάτινων αποθεμάτων και συνθηκών κατάλληλων για ράφτινγκ και ψάρεμα. Και ξηρασία σημαίνει μείωση των υδάτινων πόρων και κίνδυνος για τη βιοποικιλότητα.
Η περίπτωση της Ελλάδας
Οι τρεις ερευνητές (Ν. Γάκης, Ε. Γεωργοπούλου, Σ. Μοιρασγεντής και Γ. Σαραφίδης) τονίζουν στο άρθρο τους, πως σημαντικές αναμένεται να είναι οι επιπτώσεις και για τον ελληνικό τουρισμό, οι οποίες εντοπίζονται στη χρονική και χωρική ανακατανομή των αφίξεων τουριστών στη χώρα μας, στη μεταβολή της διάρκειας των κατάλληλων περιόδων για τουριστικές δραστηριότητες και αναψυχή, και εν τέλει στις τουριστικές εισπράξεις.
Όπως επισημαίνουν, σύμφωνα με έως τώρα έρευνες, οι δυο πιο σημαντικές μετεωρολογικές παράμετροι που επηρεάζουν την ελκυστικότητα του αστικού και παραθαλάσσιου τουρισμού (τουλάχιστον στην Ελλάδα) είναι η βροχόπτωση και η θερμοκρασία. Αντίθετα, στο χειμερινό τουρισμό και στον τουρισμό για σκι οι σημαντικότερες παράμετροι ελκυστικότητας είναι η χιονόπτωση και ο άνεμος, ενώ ο άνεμος είναι ιδιαίτερα σημαντικός και για τα θαλάσσια σπορ.
Τι είπαμε; Προσαρμογή. Προσαρμοζόμαστε ή πληρώνουμε…
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»