Η νέα Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας μπαίνει στην αφετηρία. Το μεγάλο έργο, προϋπολογισμού 1,6 δισ. ευρώ, θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη πυκνοκατοικημένων περιοχών της πρωτεύουσας, όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, τα Εξάρχεια, η Καισαριανή, του Ζωγράφου και τα Ιλίσια, αναζωογονώντας παράλληλα την οικονομία αλλά και την αγορά ακινήτων, όπως γίνεται συνήθως όπου κάνει στάση το μετρό.
Δεκαέξι χρόνια μετά την πρώτη εξαγγελία για την κατασκευή μιας νέας γραμμής μετρό, σχήματος «U», η πρώτη φάση της οποίας θα ενώνει το Αλσος Βεΐκου με το Γουδί, και τέσσερα χρόνια από την προκήρυξη του διαγωνισμού, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στη χώρα και ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομών στην Ευρώπη ανέβηκε στις ράγες.
Ολική επαναφορά
Η υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή της α’ φάσης της Γραμμής 4 από την Αττικό Μετρό και την ανάδοχο κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom το βράδυ της Τρίτης, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, άνοιξε μια εβδομάδα σημαντικών εξελίξεων. Ακολούθησαν οι υπογραφές για το βόρειο τμήμα του Ε65 και για το Ελληνικό, επισφραγίζοντας την ολική επαναφορά του κατασκευαστικού κλάδου.
Η κλεψύδρα λοιπόν μετρά ήδη αντίστροφα για τα οκτώ χρόνια που είναι η συμβατική διάρκεια κατασκευής της Γραμμής 4. Οι πρώτες εργασίες αναμένονται στις αρχές του 2022 και θα ξεκινήσουν από τις δυο άκρες του έργου, σε Αλσος Βεΐκου και Κατεχάκη. Ομως οι Αθηναίοι θα δουν τα πρώτα εργοτάξια μέσα το καλοκαίρι, καθώς η σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες, προϋπολογισμού 33,5 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), ξεκίνησε στα τέλη Μαρτίου.
Δέσμευση χώρων
Οι χώροι έχουν ήδη αρχίσει να δεσμεύονται, ώστε να γίνουν από την ανάδοχο ΕΡΕΤΒΟ οι απαραίτητες μετατοπίσεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφελείας, κυκλοφοριακές μελέτες, παρακάμψεις και αρχαιολογικές εργασίες. Η πρώτη φάση περιλαμβάνει 9 θέσεις, ξεκινώντας από τα άκρα, σε Αλσος Βεΐκου και Κατεχάκη, για να προετοιμαστούν τα φρεάτια από όπου θα μπουν οι δύο ολοκαίνουργιοι μετροπόντικες (TBM) για να ξεκινήσει η κατασκευή της σήραγγας, την οποία θα σκάβουν ταυτόχρονα. Επίσης, περιλαμβάνονται οι σταθμοί Ακαδημία, Ευαγγελισμός, Εξάρχεια, Κολωνάκι και τα φρέατα σε Βιβλιοθήκη, Διακλάδωση Ευαγγελισμού και ΓΝΑ.
Η αναστάτωση βεβαίως στις γειτονιές και τους δρόμους της πόλης θα είναι αναπόφευκτη. Οι Αθηναίοι έχουν μεν την εμπειρία από την κατασκευή των υφιστάμενων γραμμών του μετρό, όμως έχουν να δουν εργοτάξια στο κέντρο της πόλης περίπου δεκαπέντε χρόνια. Με την ολοκλήρωσή της, όμως, η Γραμμή 4 θα τους αποζημιώσει. Περίπου 340.000 επιβάτες θα μετακινούνται καθημερινά, ενώ 53.000 ΙΧ αναμένεται να τραβήξουν χειρόφρενο σε ημερήσια βάση. Η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 318 τόνους/ημέρα.
Η Γραμμή 4 θα έχει μήκος 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει 15 σταθμούς. Θα συνδέσει σημαντικά σημεία της πόλης, όπως την αθηναϊκή τριλογία με τα μεγαλύτερα ακαδημαϊκά ιδρύματα (Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πολυτεχνείο, Πολυτεχνειούπολη, Πανεπιστημιούπολη, Ιατρική), τα δικαστήρια της πρώην Σχολής Ευελπίδων, τα νοσοκομεία Ευαγγελισμός, Παίδων και Λαϊκό, καθώς και πολλά δημόσια κτίρια και υπουργεία.
Σταθμοί ανταπόκρισης
Το κέντρο της πόλης θα εξυπηρετείται με 4 νέους σταθμούς σε Εξάρχεια, Κολωνάκι, Ακαδημία και Ευαγγελισμό, όπου οι δύο τελευταίοι θα είναι σταθμοί ανταπόκρισης με τις υπάρχουσες γραμμές. Οι πολίτες που θα εξυπηρετούνται ως προς την κατοικία τους σε ακτίνα 500 μ. από τους σταθμούς ανέρχονται σε 295.000, ενώ οι εξυπηρετούμενες θέσεις εργασίας προσεγγίζουν τις 120.000.
Η μεταφορική ικανότητα του συστήματος ανέρχεται κατ’ ελάχιστον σε 28.000 επιβάτες ανά ώρα αιχμής. Ο ελάχιστος αριθμός επιβατών ανά συρμό ορίζεται συμβατικά στα 700 άτομα.
Latest News
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Προσφορές άνω του 1,47 δισ. για το ομόλογο της Eurobank - Στο 5% η απόδοση
το ομόλογο είναι λήξεως 30 Απριλίου 2031, με δικαίωμα ανάκλησης έναν χρόνο νωρίτερα, δηλαδή στην εξαετία, ενώ αναμένεται να αξιολογηθεί με Ba1 και BB
Η πρώτη φορά… κάλπες στον ΣΕΒ, το φαβορί και ο μύθος του τρίτου υποψήφιου
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένει η αγορά την κούρσα διεκδίκησης από τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο και την Ιουλία Τσέτη
Η Ελληνική Ένωση Καφέ ζητά την κατάργηση του ειδικού φόρου στον καφέ
Συνάντηση της νέας διοίκησης της Ελληνικής Ενωσης Καφέ με τον υπουργό Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη
Ανεβάζει τις τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες η Ambrosia
Eπαναλαμβάνει την αξιολόγηση για αγορά, αναμένοντας τη συνέχιση της τάσης αναβάθμισης
Ο ρόλος των μικρών επιχειρήσεων στην κυκλική διαχείριση των προϊόντων
Τι ειπώθηκε στο 4ο Forum Κυκλικών Πόλεων που πραγματοποιήθηκε στην Κρήτη
Θεοδωρόπουλος στον OT: Δεν υπάρχει τρίτος υποψήφιος για την προεδρία του ΣΕΒ
Η πρώτη φορά κάλπες για την προεδρία του ΣΕΒ και η φημολογία για τρίτο υποψήφιο – Τι λέει ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος στον ΟΤ
Στις αγορές η Eurobank με 7ετές ομόλογο - Προσφορές άνω του 1 δισ.
Άνοιξε και κλείνει εντός της ημέρας το βιβλίο προσφορών για την ομολογιακή έκδοση ύψους έως 750 εκατ. ευρώ
Πλαστικά Θράκης: Λειτουργικά κέρδη 44 εκατ. το 2023 – Mέρισμα 0,23 ευρώ
Ποιες είναι οι προοπτικές για φέτος