Ακριβαίνει συνεχώς το «χτίσιμο» πλοίων όπως επίσης και η διάλυση τους. Το πρώτο είναι κακό για τους πλοιοκτήτες, το δευτερο καλό.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal και στα δυο μέτωπα οι τιμές τραβούν την ανηφόρα. Σε όλες τις κατηγορίες πλοίων οι τιμές ναυπήγησης βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα από το 2018 με την τιμή ναυπήγησης ενός VLCC να προσεγγίζει τα 98,5 εκατ. δολ από 88 εκατ. δολ που ήταν η μέση τιμή πέρυσι και ενός capesize πλοίου να φτάνει τα 58,5 εκατ. δολ όταν πέρυσι η μέση τιμή ήταν 49 εκατ δολ.
Στις διαλύσεις πλοίων οι τιμές στα δεξαμενόπλοια κυμαίνονται από 530 δολ ο τόνος (Ινδία) μέχρι και 560 δολ (Πακιστάν) όταν πέρυσι η μέση τιμή ήταν στα 348-352 δολ. ενώ ανάλογα κινούνται και οι άλλες κατηγορίες πλοίων.
Η άνοδος των τιμών του χάλυβα λόγω αυξημένης ζήτησης είναι το κοινό στοιχείο, στις δυο αγορές. Από εκεί και πέρα, η αυξημένη ζήτηση για contaienrhsips κυρίως, δίνουν τον τόνο στις ναυπηγήσεις και τα δεξαμενόπλοια και bulkers στις διαλύσεις. Τα συμβόλαια για νέες ναυπηγήσεις την προηγούμενη εβδομάδα επικεντρώθηκαν στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containerships) και μεταφοράς αερίου (LNG Carriers) σύμφωνα με την Intermodal.Τα δεξαμενόπλοια και bulkers πέρασαν σε δεύτερη μοίρα.
Ξεχώρισε μόνο μία παραγγελία της Proman Shipping για δυο μονάδες MR tankers με καύσιμο μεθανόλη. Στα containerships τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 11 συνολικά πλοία από κινέζους, έλληνες και δανούς πλοιοκτήτες σε ναυπηγεία της Κορέας και της Κίνας.
Στα LNG Carriers τοποθετηθηκαν παραγγελίες για πέντε μονάδες, τρεις εκ των οποίων θα ανήκουν στην δανέζική Celsius Shipping.
Ωστόσο ενδιαφέρουσες είναι οι εξελίξεις και στο «μέτωπο» των διαλύσεων πλοίων. Οι τιμές διάλυσης παραμένουν σε επίπεδα ρεκόρ με τα διαλυτήρια του Μπαγκλαντές και του Πακιστάν να αυξάνουν τις προσφορές τους για να προσελκύσουν πλοία.
Από την άλλη προβλήματα δημιουργεί η εξάπλωση της πανδημίας και κυρίως της μετάλλαξης Δέλτα που υποχρέωσε την κυβέρνηση του Μπαγκλαντές να επιβάλει περιορισμούς σε εθνικό επίπεδο.
Στην Ινδία, οι τιμές του χάλυβα μειώθηκαν σε εβδομαδιαία βάση ενώ καταγράφηκε και πτώση του ενδιαφέροντος από πλευράς αγοραστών σημειώνει η Intermodal.
Να σημειωθεί ότι παρά τις υψηλές τιμές οι πλοιοκτήτες bulkers και containerships, αποφεύγουν τα διαλυτήρια, καθώς η ζήτηση για πλοία σε αυτούς τους δυο κλάδους παραμένει υψηλή με τους ναύλους να είναι ιδιαίτερα ελκυστικοί.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση