Από την κόντρα Τζεφ Μπέζος και Ρίτσαρντ Μπράνσον για το πρώτο ιδιωτικό ταξίδι στο διάστημα είχαμε ήδη καταλάβει πως η μάχη των μεγιστάνων μεταφέρεται εκτός… γήινης ατμόσφαιρας. Τελικά η κόντρα αγριεύει εμπλέκοντας και την SpaceX του Έλον Μασκ, ειδικά όσον αφορά τη… μάχη της Σελήνης.

Πραγματικά, στα διεθνή media δημιούργησε αίσθηση η είδηση πως ο ιδρυτής της Blue Origin προσφέρθηκε να καλύψει δαπάνες ύψους 2 δισ. δολαρίων της NASA (σε ένα βάθος τριετίας) σε αντάλλαγμα με ένα συμβόλαιο με την αμερικανική υπηρεσία διαστήματος, το οποίο θα αφορά την προσεδάφιση στη Σελήνη.

Συγκεκριμένα, ο Τζεφ Μπέζος, σε ανοιχτή επιστολή του προς τον επικεφαλής της NASA Μπιλ Νέλσον δήλωσε πως ενδιαφέρεται για το συμβόλαιο κατασκευής ενός νέου οχήματος προσελήνωσης, που θα εξυπηρετεί τους αστροναύτες στα ταξίδια τους στο φεγγάρι. Μάλιστα, αποκάλυψε πως η ίδια η Blue Origin σκοπεύει να χρηματοδοτήσει και την πρώτη δική της αποστολή στο δορυφόρο της Γης.

Το θέμα αποκτά αυξημένο ενδιαφέρον σε επίπεδο ανταγωνισμού, αν λάβουμε υπόψη πως μόλις τον περασμένο Απρίλιο η NASA επέλεξε σε αποκλειστικότητα την SpaceX του Έλον Μασκ για την επόμενη επανδρωμένη αποστολή της στη Σελήνη, στο πλαίσιο του προγράμματος προσελήνωσης «Άρτεμις». Μάλιστα, η επιλογή της εταιρείας του αφεντικού της Tesla, που ανταγωνιζόταν τόσο την Blue Origin όσο και την αμυντική βιομηχανία Dynetics, είχε προκαλέσει έκπληξη στους ειδικούς κυρίως επειδή η αμερικανική υπηρεσία συνηθίζει να επιλέγει περισσότερες από μία συνεργαζόμενες εταιρείες για να έχει έτοιμες, εναλλακτικές επιλογές.

Το συγκεκριμένο συμβόλαιο ανέρχεται στα 2,9 δισ. δολάρια και η πρώτη αποστολή ελπίζεται να γίνει εντός του 2024.

Η ρελάνς του Μπέζος στοχεύει ακριβώς στο… παράδοξο γεγονός της αποκλειστικής συνεργασίας της NASA με την SpaceX, κάτι που ο ίδιος επεσήμανε στην επιστολή του. «Δίχως ανταγωνισμό, με τόσο μικρό χρονικό διάστημα για την εκπλήρωση του συμβολαίου, η NASA μπορεί να βρεθεί να έχει περιορισμένες επιλογές στην προσπάθεια της να επαναδιαπραγματευτεί χαμένα deadlines, σχεδιαστικές αλλαγές και υπερκοστολογήσεις» τόνισε χαρακτηριστικά.

Προφανώς, λοιπόν, η προσφορά των 2 δισ. δολαρίων από την πλευρά του –στην οποία ακόμη η NASA δεν έχει απαντήσει- έχει σαν στόχο να δείξει πως ο ίδιος δεν το κάνει (μόνο) για τα λεφτά του συμβολαίου, όσο κυρίως για τα εύλογα τεχνολογικά οφέλη που θα προκύψουν για την εταιρεία του από τη συνεργασία με την έμπειρη αμερικανική διαστημική υπηρεσία.

Εξάλλου, τα… πολλά λεφτά βρίσκονται αλλού: στη μάχη του διαστημικού τουρισμού, η αξία του οποίου υπολογίζεται από τους ειδικούς πως ανέρχεται στα 420 δισ. δολάρια!

Η Blue Origin, μόλις λίγες μέρες πριν, αποκάλυψε πως έχει ήδη προπωλήσει εισιτήρια αξίας 100 εκατ. δολαρίων και βέβαια το ενδιαφέρον από τους… έχοντες και όχι μόνο έχει αυξηθεί κάθετα μετά το επιτυχημένο (και σε live μετάδοση) ταξίδι του ίδιου του Μπέζος. Αυτός, εξάλλου, ήταν και ο βασικός λόγος που ο δημιουργός της Amazon, όπως αντιστοίχως το αφεντικό της Virgin Galactic, έκαναν… σεφτέ στους διαστημικούς τους πυραύλους διαφημίζοντας με τον καλύτερο τρόπο το προϊόν τους.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Ταμείο Ανάκαμψης και ΕΣΠΑ για τις «Ψηφιακές Δεξιότητες για την Τρίτη Ηλικία»
Ταμείο Ανάκαμψης |

Ταμείο Ανάκαμψης - ΕΣΠΑ: Εργαλεία για τις «Ψηφιακές Δεξιότητες για την Τρίτη Ηλικία»

Η ανάγκη περισσότερων εργαλείων και εκπαιδευτικών δράσεων για την ανάπτυξη και βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων των ατόμων τρίτης ηλικίας, τονίστηκε σε συζήτηση στο πλαίσιο της 85ης ΔΕΘ

Ελβετία – Προσφορά 4,4 εκατ. δολ. στην UNCTAD για ηλεκτρονικό εμπόριο και ψηφιακή οικονομία
Διεθνή |

UNCTAD: 4,4 εκατ. δολ. από την Ελβετία για e-trade και ψηφιακή οικονομία

Συνεισφορά ύψους 4,4 εκατομμυρίων δολαρίων (4 εκατομμύρια ελβετικά φράγκα) στο πρόγραμμα ηλεκτρονικού εμπορίου και ψηφιακής οικονομίας της UNCTAD, ανακοίνωσε η Ελβετία. Τα κεφάλαια που θα διατεθούν μέσω της Ελβετικής Κρατικής Γραμματείας Οικονομικών Υποθέσεων (SECO) θα στηρίξουν την τεχνική συνεργασία του προγράμματος, την έρευνα και τις δραστηριότητες έως το 2024. Η UNCTAD και η Ελβετία υπέγραψαν […]

Τι τράβηξε το ενδιαφέρον των παιδιών στο διαδίκτυο αυτό το καλοκαίρι
Τεχνολογία |

Τι τράβηξε το ενδιαφέρον των παιδιών στο διαδίκτυο αυτό το καλοκαίρι

Το καλοκαίρι του 2021, το TikTok κατάφερε να ξεπεράσει το WhatsApp στη λίστα των εφαρμογών που χρησιμοποιούν περισσότερο τα παιδιά. Η δημοτικότητα του Instagram συνέχισε να μειώνεται, ενώ η Eurovision έγινε δημοφιλής.

Συνάντηση Μητσοτάκη με βραβευμένους «startuppers»
Startups |

Τι συζήτησε ο Μητσοτάκης με βραβευμένους «startuppers»

Πρόκειται για την εταιρεία «Swim.me» που απέσπασε το πρώτο βραβείο στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Φοιτητικής Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας με το «έξυπνο» σκουφάκι για άτομα με προβλήματα όρασης και την «FlowOn» που κέρδισε το δεύτερο βραβείο στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Μαθητικής Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας με την «έξυπνη βρύση» που καταπολεμά τη σπατάλη νερού και τη μετάδοση μικροβίων