Τέλος Σεπτεμβρίου αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές των επενδυτών για τη ΛΑΡΚΟ, όπως προκύπτει από το χρονοδιάγραμμα που τους απέστειλε αυτές τις μέρες ο Ειδικός Διαχειριστής, ο οποίος διενεργεί τον διαγωνισμό για την πώληση της ιδιωτικής περιουσίας της νικελοβιομηχανίας. Παράλληλα, κινείται και ο δίδυμος διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για τη δημόσια περιουσία της νικελοβιομηχανίας.
Επικρατέστεροι για το τελικό …κατοστάρι, όπως αναφέρουν πηγές που παρακολουθούν στενά την αποκρατικοποίηση, είναι τρεις (συν ένας) «παίκτες», από τους έξι που είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον. Ειδικότερα, μεγαλύτερο ενδιαφέρον επιδεικνύουν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (κατεβαίνει σε συνεργασία με την AD Holdings), η ελβετική Solway Investment Group και η «Μυτιληναίος». Επίσης, «ζεστή» φαίνεται ότι παραμένει και η Commodity & Mining Insight Irland σε αντίθεση με τον πολυεθνικό κολοσσό της Trafigura και της κυπριακής Thatisa PLC.
Σε κάθε περίπτωση το πραγματικό ενδιαφέρον θα διαφανεί με την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών το φθινόπωρο. Ωστόσο, παραμένουν ακόμη εκκρεμότητες που θέτουν τροχοπέδη στις διαγωνιστικές διαδικασίες. Καταρχάς, εκκρεμεί ακόμη η προώθηση τροπολογίας από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) η οποία θα δίνει χρόνο στον επενδυτή που θα εξαγοράσει τη νικελοβιομηχανία για να προσαρμοστεί στους περιβαλλοντικούς όρους που ισχύουν για τις εγκαταστάσεις τις ΛΑΡΚΟ.
Άλλωστε το θέμα των περιβαλλοντικών όρων, όπως επίσης και το κόστος του ρεύματος μονοπώλησαν – παράλληλα με άλλα τεχνικά ζητήματα – τις ερωτήσεις που έπεσαν βροχή από τους επενδυτές, οι οποίοι έχουν ήδη μελετήσει τα δεδομένα από τα VDR (Virtual Data Room) ενώ έχουν επισκεφθεί και τις εγκαταστάσεις του εργοστασίου και των μεταλλείων. Πάντως, ακόμη παραμένει σε εκκρεμότητα η σύνταξη των συμβατικών κειμένων για τις δύο αγοραπωλησίες.
Οι δύο διαγωνισμοί που τρέχουν παράλληλα από το ΤΑΙΠΕΔ και τον Ειδικό Διαχειριστή περιλαμβάνουν ειδική ρήτρα ώστε να προκύψει τελικά ένας προτιμητέος επενδυτής για το σύνολο της περιουσίας της ΛΑΡΚΟ. Εκείνος του ΤΑΙΠΕΔ αφορά στη δημόσια περιουσία της, δηλαδή το εργοστάσιο στη Λάρυμνα και τα μεταλλεία Λάρυμνας και Λουτσίου και του Ειδικού Διαχειριστή στην ιδιωτική περιουσία της νικελοβιομηχανίας που περιλαμβάνει τα μεταλλευτικά δικαιώματα επί των μεταλλείων της Εύβοιας, της Φθιώτιδας και Βοιωτίας (Άγιος Ιωάννης) και τα μεταλλεία της Καστοριάς. Με δεδομένη την παγκόσμια προώθηση της ηλεκτροκίνησης αλλά και της αποθήκευσης ενέργειας το ενδιαφέρον των επενδυτών εστιάζει στην αυξημένη ζήτηση νικελίου και κοβαλτίου, στοιχεία που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή συσσωρευτών.
Η βιομηχανία «παραδίδεται» ελεύθερη βαρών ή υποχρεώσεων σχετικά με τους εργαζομένους, γεγονός που αποτελεί άλλο ένα δέλεαρ για τους επενδυτές. Ένα αίσιο τέλος στην ιδιωτικοποιήσει της ΛΑΡΚΟ θα τραβήξει και την αυλαία στην υπόθεση των κρατικών ενισχύσεων για την υπόθεση της ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων που είχαν δοθεί στη βιομηχανία καθώς αναμένεται απόφαση του ευρωδικαστηρίου επί της προτάσεων της Κομισιόν για επιβολή μεγάλου προστίμου.
Latest News
Ολλανδο-γερμανικός «πόλεμος» στα ελληνικά σούπερ μάρκετ
Ποια είναι τα «κλειδιά» για την επιτάχυνση του ρυθμού ανάπτυξης των πωλήσεών της ΑΒ Βασιλόπουλος
Νέες φοροαπαλλαγές για συγχωνεύσεις επιχειρήσεων - Τι προβλέπεται
Δύο νέες παρεμβάσεις για να αρθούν στρεβλώσεις σε δύο μέτωπα της ελληνικής οικονομίας
Τι παίζει με την Ελλάκτωρ;
Το νέο πωλητήριο σε Ηλέκτωρ, η εξαγορά της REDS και τα σενάρια για τους Ολλανδούς της Reggeborgh και την Ελλάκτωρ
Οριακή αύξηση στα 404,6 εκατ. ο κύκλος εργασιών της Alumil
Η μείωση της τιμής της πρώτης ύλης του αλουμινίου επηρέασε σημαντικά τον κύκλο εργασιών της εταιρείας το 2023 - Θετική η πορεία των μεγεθών στο α' τρίμηνο του 2024
Εμμένει ο SSM στη σκληρή στάση για τα μερίσματα των τραπεζών - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Εμμένει στο status quo η Κλαούντια Μπουχ
Τι απαντά η Lerοy Merlin για την «καμπάνα» του υπουργείου Ανάπτυξης
Η εταιρεία αμφισβητεί τη νομική και ουσιαστική βασιμότητα του προστίμου
ΟΣΕ: Αναδιάρθρωση του διοικητικού συμβουλίου
Ποια είναι τα νέα μέλη
Παραδόθηκε από την Άκτωρ ο νέος αυτοκινητόδρομος Καλλονή - Σίγρι στη Λέσβο
Ο αυτοκινητόδρομος αναδεικνύει το παγκόσμιο μνημείο του Απολιθωμένου Δάσους της Λέσβου
Πρόταση Ελλάκτωρ για την αγορά του 38,79% της Reds - Στόχος η έξοδος από το ΧΑ
Το συνολικό τίμημα της πρότασης ανέρχεται σε 60,14 εκατ. ευρώ
Βακάκης: Ποια προϊόντα δεν θα μπουν ποτέ στα ράφια της Jumbo
Για τον ανταγωνισμό, επέκταση σε νέες κατηγορίες και χώρες αλλά και τους μισθούς μίλησε χθες σε αναλυτές ο επικεφαλής της Jumbo