Τα τρία «C» δηλαδή «China, Covid και Carbon» (Κίνα, πανδημία και εκπομπές άνθρακα) καθόρισαν τις εξελίξεις στη διεθνή ναυτιλία το πρώτο εξάμηνο του 2021 και αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο και στο δεύτερο σύμφωνα με τον διεθνή ναυλομεσιτικό οίκο Simpson Spence Young. Ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος σε ένα report αναλύει την πορεία των ναυλαγορών το προηγούμενο διάστημα και τις προοπτικές του για το επόμενο εξάμηνο και εκτιμά ότι καθοριστικό ρόλος τις εξελίξεις διαδραμάτισαν τα τρία «C»
Ο πρόεδρος της SSY Mark Richardson σχολίασε σχετικά ότι «Ο σκοπός αυτής της έκθεσης είναι να προσφέρει μια συνοπτική ενημέρωση για ορισμένες από τις βασικές αγορές μας, εξετάζοντας πώς έχει εξελιχθεί το έτος και τι αναμένουμε για το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Οι πρώτοι έξι μήνες του 2021 έχουν επικεντρωθεί πολύ στα τρία «C»: China, Covid και Carbon. Το πρώτο εξακολουθεί να είναι η κυρίαρχη δύναμη στη ναυτιλία, το δεύτερο συνεχίζει να έχει αντίκτυπο σε όλο τον κόσμο και το τρίτο γίνεται γρήγορα μία από τις βασικές προτεραιότητες στη βιώσιμη ναυτιλία. Η SSY θα συνεχίσει να παρακολουθεί προσεκτικά την αγορά και βεβαιώνουμε ότι μπορούμε να παρέχουμε τις πιο ενημερωμένες πληροφορίες στους πελάτες μας, υποστηρίζοντας τις απόψεις μας με τις πιο πρόσφατες έρευνες και δεδομένα ».
Χύδην Ξηρό φορτίο: O SSY σημειώνει ότι στο δεύτερο εξάμηνο του 2021 θα επηρεασθεί από πολλές πλευρές όπως την προσφορά φορτίων από την Βραζιλία τόσο σε σιδηρομετάλλευμα όσο και καλαμπόκι ενώ από την πλευρά της ζήτησης καταγράφονται κάποιοι φόβοι για μια πρώτη μείωση του ρυθμού ανάπτυξης τη Κίνας. Ένας παράγοντας «κλειδί» όμως θα είναι η αναποτελεσματικότητα τους στόλου λόγω της συμφόρησης στα λιμάνια, η καραντίνα και τυχόν αλλαγές των αποστάσεων στα ταξίδια
Δεξαμενόπλοια: H Κίνα είναι ο κύριος παράγοντας της ζήτησης αργού πετρελαίου, αλλά οι εισαγωγές της μειώθηκαν έως το 2ο τρίμηνο, καθώς μείωσε τις αγορές αργού πετρελαίου και χρησιμοποίησε εγχώρια αποθέματα που δημιουργήθηκαν γρήγορα το 2020, όταν οι τιμές του πετρελαίου ήταν χαμηλές.
Χημικά: Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η ζήτηση αυξήθηκε και τα ναύλα σχεδόν διπλασιάστηκαν. ¨όσον αφορά το μέλλον πολλά εξαρτώνται από την πορεία της πανδημίας και ένα ενδεχόμενο τέταρτο κύμα. Ένα ευρύτερο πρόγραμμα εμβολιασμού είναι απαραίτητο σε παγκόσμια βάση που θα βοηθήσει στην επιστροφή στην κανονικότητα και την αυξημένη ζήτηση χημικών προϊόντων. Υποθέτοντας ότι μια ισορροπία μπορεί να εξευρεθεί, εκτιμάται ότι οι εξαγωγές των ΗΠΑ θα επανεμφανιστούν σταδιακά το δεύτερο εξάμηνο του 2021.
Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG): Το πρώτο εξάμηνο του 2021 ήταν το ισχυρότερο πρώτο εξάμηνο για το LNG από το 2014, με μέση τιμή για τα πλοία τύπου TFDE 68.000 δολ/ ημέρα. Δεδομένου ότι παραδοσιακά το μεγαλύτερο μέρος του πρώτου εξαμήνου λόγω εποχικότητας δεν καταγράφεται ως το ισχυρό στη ζήτηση LNG, η μέχρι τώρα πορεία του κλάδου προσδίδει μια θετική προοπτική και για το υπόλοιπο του έτους καθώς σύντομα αρχίζει η χειμερινή σεζόν στο βόρειο ημισφαίριο.
«Πράσινη» χρηματοδότηση: Ο SSY επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι το κεφάλαιο εμφανίζεται όλο και πιο πρόθυμο να χρηματοδοτήσει τεχνολογίες που δεν είναι αποδεδειγμένα «πράσινες» και φέρνει σαν παράδειγμα τα scrubbers ανοιχτού βρόχου που αρχικά θεωρήθηκαν πράσινη χρηματοδότηση αλλά στη συνέχεια οι απόψεις άλλαξαν δραστικά.
Απεξάρτηση από άνθρακα: Ο SSY εκτιμά ότι λιγότερο από το 25% των Bulkers and Tankers θα επιτύχουν τη συμμόρφωση με το μεγαλύτερο μέρος του στόλου να επιλέξει τον περιορισμό της ισχύος κινητήρα είτε άλλη μορφή μείωσης του CO2. Όλα αυτά τα πλοία θα πρέπει να αξιολογηθούν από τους νηογνώμονες και αυτό συνιστά μια μεγάλη πρόκληση.
Latest News
Τι θα γίνει με τα συντρίμια της γέφυρας στη Βαλτιμόρη - Προβληματισμοί και συνέπειες
«Το πλοίο έχει περίπου το μέγεθος του Πύργου του Άιφελ. Και στην κορυφή του υπάρχει μια ατσάλινη γέφυρα. Φανταστείτε το. Μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσα να το φανταστώ», λέει ο κυβερνήτης του Μέριλαντ
Τέλος η Βαλτιμόρη και για την MSC - Πού θα στέλνει τώρα τα εμπορεύματα
Οι εταιρείες logistics προσπαθούν μετά το ατύχημα να κάνουν εναλλακτικά σχέδια μεταφοράς και να συμβαδίσουν με τις εκτροπές των μεταφορέων
«Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του ΙΜΟ ξανά ο Λ. Δημητριάδης - Ευγενίδης
Ο Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης ανανέωσε τη θητεία του ως «Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού
Καμπανάκι Lloyd's: Η καταστροφή της Βαλτιμόρης θα φέρει αποζημιώσεις ρεκόρ
Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι οι ασφαλισμένες απώλειες από την καταστροφή θα ανέρχονται σε μονοψήφια δισεκατομμύρια
Σε λειτουργία η μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή της χώρας
Χάρη στην επαναλειτουργία της «Σταύρος Νιάρχος» δημιουργούνται πάνω από 500 θέσεις εργασίας
Ποια λιμάνια χάνουν, ποια κερδίζουν απο τις... ρουκέτες των Χούθι - Η εικόνα του Πειραιά [γραφήματα]
Τον Ιανουάριο του 2024, οι όγκοι που διακινήθηκαν στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά μειώθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση
Το MSC Group επισκέπτεται 400 φορές, 21 ελληνικά λιμάνια, με έξι κρουαζιερόπλοια
Τα κρουαζιερόπλοια της MSC Cruises προσεγγίζουν τα ελληνικά λιμάνια από τον Μάρτιο, σηματοδοτώντας την επέκταση της λειτουργίας τους στην περιοχή όλο τον χρόνο
«Πράσινο φως» σε τρία έργα υποδομών στο λιμάνι του Λαυρίου άνω των 30 εκατ. ευρώ
Ένα από τα έργα αφορά στην τοποθέτηση πλωτών λιμενοβραχιόνων και πλωτών προβλητών στον Τομέα Τουριστικών Σκαφών
Στο στόχαστρο τέσσερα εμπορικά πλοία τις τελευταίες 72 ώρες - Τι υποστηρίζουν οι Χούθι
Στο στόχαστρο των ανταρτών μπήκαν με μη επανδρωμένα αεροσκάφη δύο αμερικανικά αντιτορπιλικά στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς και το λιμάνι Eilat του Ισραήλ
Βαλτιμόρη: Το ίδιο πλοίο είχε εμπλακεί σε συμβάν και στο λιμάνι της Αμβέρσας
Το πλοίο είχε χρειαστεί να παραμείνει στην αποβάθρα για επισκευές